LX7 mus på en PS/2 port?
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 19:21

OS: Windows XP Pro SP2

Jeg har en Logitech LX7 Cordless Optical Mouse som skal tilsluttes
via en switchbox. Switchboxen er en lidt ældre model med PS/2 stik
til tastatur og mus. Tilslutningen er i sig selv ikke noget problem, da
der til musen medfølger en USB -> PS/2 adapter. Og ved første
øjekast ser det også ud til at virke, dvs. musen fungerer... delvist.
Men jeg kan ikke konfigurere den.

Jeg har downloaded og installeret SetPoint 4.0 fra Logitechs web-site.
Men programmet "ser" ikke musen (den viser slet ikke det faneblad,
hvor alle muse-indstillingerne findes). Og set med Windows' øjne,
inde fra Enhedshåndteringen, er det da også bare en standard "PS/2
kompatibel mus", der er tilsluttet.

Hvordan får jeg Windows til at "se" hvad det er for en slags mus,
der sidder på PS/2 porten? Kan den overhoved det?

Hvis ikke, så burde man vel kunne "tvinge" Windows til "se" en
LX7 Cordless Optical Mouse med et passende "indgreb" i
registreringsdatabasen?

Jeg troede lige, at det var sådan en "opskrift" jeg havde fundet her:
http://tinyurl.com/2gdlzb
Men det fungerer bare ikke.

Gode råd modtages med tak.

-E.G.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 23-10-07 19:31

El Guapo wrote:

> Jeg har downloaded og installeret SetPoint 4.0 fra Logitechs web-site.
> Men programmet "ser" ikke musen (den viser slet ikke det faneblad,
> hvor alle muse-indstillingerne findes).

Jeg har en LX5. Den skal tilsluttes USB for at SetPoint ser den.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen