Xnews spørgsmål
Fra : Sofia

Dato : 23-10-07 11:14

Jeg vil gerne skjule gamle poster i Xnews.
Kan man ikke nøjes med at se nye indlæg - og samtidigt slippe for at hente
alle de gamle indlæg i gruppen?

Fra : Per Hansen

Dato : 23-10-07 15:23

"Sofia" <sofi@home> mentioned this

> Jeg vil gerne skjule gamle poster i Xnews.
> Kan man ikke nøjes med at se nye indlæg - og samtidigt slippe for at
> hente alle de gamle indlæg i gruppen?

Marker den første besked i toppen af skærmen.
Tryk på Ctrl og hold den nede, marker nu den sidste besked.
Du kan nu slippe Ctrl tasten og alle beskeder i gruppen er nu
markeret med blå.
Gå op i Group, ned i Mark Selected As og vælg Delete.
Du vil nu lægge mærke til at der er et rødt X ud for hver besked
i gruppen.
Så lukker du bare gruppen og de gamle beskeder dukker ikke op igen
næste gang du åbner for gruppen.

--
Per Hansen

Fra : Sofia

Dato : 23-10-07 15:33

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i gruppen.
> Så lukker du bare gruppen og de gamle beskeder dukker ikke op igen

Tusind tak for det

Fra : Per Hansen

Dato : 23-10-07 20:19

"Sofia" <sofi@home> mentioned this

> "Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Tusind tak for det

Det var så lidt.

--
Per Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-07 15:58

Den 23-10-07 16.22 skrev Per Hansen følgende:
> "Sofia" <sofi@home> mentioned this

> Gå op i Group, ned i Mark Selected As og vælg Delete.

Så vidt jeg husker, er der også en indstilling til ikke at gemme indlæg.
Så behøver man ikke slette hver gang.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-10-07 16:57

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Så vidt jeg husker, er der også en indstilling til ikke at gemme indlæg.
> Så behøver man ikke slette hver gang.

Ja, det bruger jeg. Når jeg åbner en gruppe sker det med Ctrl Enter, så
kommer der en dialog frem hvor jeg kan vælge hvor mange indlæg jeg vil
ha' fra nyhedsserveren. På den måde kan jeg få Xnews til kun at hente de
seneste 200 - 500 indlæg fra news serveren.

Selv med en så langsom forbindelse som den jeg har (160/128) går der
alligevel ikke lang tid. Jeg bruger TDCs text-only news server.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-10-07 17:59

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) skrev :

>Jeg bruger TDCs text-only news server.

TDC har da ikke andet.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Per Hansen

Dato : 23-10-07 20:18

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> mentioned this

> TDC har da ikke andet.

Jow, har de ikke stadig adgang til alt.binaries grupperne stadig væk ?
Mener kun det var dk.binaer'erne at de fjernede.

--
Per Hansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-10-07 22:17

Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev :

>Jow, har de ikke stadig adgang til alt.binaries grupperne stadig væk ?
>Mener kun det var dk.binaer'erne at de fjernede.

Nej, alle binære grupper er væk.

http://om.tdc.dk/publish.php?id=13571

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Per Hansen

Dato : 24-10-07 14:27

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> mentioned this

> Nej, alle binære grupper er væk.
>
> http://om.tdc.dk/publish.php?id=13571

Uhada, så kan man godt forstå at TDC'erne er frustrerede når de ikke
længere kan suge film, musik og den slags ned fra news længere.
Men så må de jo finde Visa kortet frem og betale hos en premiumnews
provider hvis de fortsat ønsker at hente det ned.

--
Per Hansen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-10-07 23:40

Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote:

> Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> mentioned this

> Jow, har de ikke stadig adgang til alt.binaries grupperne stadig væk ?
> Mener kun det var dk.binaer'erne at de fjernede.

OP bruger Supernews.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 23-10-07 22:16

Den 23 okt 2007 skrev Sofia i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg vil gerne skjule gamle poster i Xnews.
> Kan man ikke nøjes med at se nye indlæg - og samtidigt slippe for
> at hente alle de gamle indlæg i gruppen?

Når du står inde i en gruppe, kan du trykke F7 Storage Options
Her kan du vælge om indlæg skal gemmes, eller kun headers, eller Store
Nothing. Desuden kan du vælge om indlæg skal Purges når de fjernes fra
serveren, eller du kan selv stille et antal dage

Lars Klintholm