Er børn forældrernes ejendom?
Fra : dktekno

Dato : 04-10-07 21:11

Børn er mennesker. Mennesker bør ikke være nogen ejendom. Mennesker ejer sig
selv, og skal derfor selv have lov til at fravælge beskæftigelser eller
indgreb.
Ingen skal tvinges til en bestemt behandling. Ingen skal tvinges til f.eks.
at blive omskåret. Det må være op til den enkelte.

Børn er også mennesker, og de ejer også sig selv. Men fordi de kun er børn
ved de ikke altid hvad der er bedst for dem selv. Derfor har de stadig
ejerskabet over sig selv, men de er under administration. Forældrerne står
for administrationen.

Men det kan da ikke være rigtigt, at forældrerne skal kunne bestemme, at
deres barn skal omskæres, fordi forældrerne tror på en forkvaklet udgave af
Gud's ord og åbenbaringer for menneskeheden! Jødedommen og Islam er
kætterske retninger. Og det skal børn ikke underlægges! Omskæring er ikke en
nødvendighed, kun under visse medicinske omstændigheder er omskæring
nødvendigt. Men ellers bør børn ikke tvinges til at blive omskåret.

Jehovas Vidner bør heller ikke kunne bestemme, at deres børn ikke skal kunne
modtage blod!

Forældrerne skal ikke eje deres børn! Børn ejer sig selv, lovgives under
landets lov, og administreres af forældrerne! Det er ikke i barnets
interesse at blive omskåret fordi det er en jøde eller en muslim eller blive
nægtet at modtage blod fordi det skal være Jehova's Vidner!

Fra : C. Overgaard

Dato : 04-10-07 21:28

On 4 Okt., 22:10, "dktekno" <dkte...@gmail.com> wrote:
> [...]
> interesse at blive omskåret fordi det er en jøde eller en muslim eller blive
> nægtet at modtage blod fordi det skal være Jehova's Vidner!

Hvad hedder den nye medicin, du er på?

Det var et fornuftigt indlæg, som jeg kunne tilslutte mig.
---
C. Overgaard
http://www.fornits.com/wiki - mangler du en syg efterskole til dit
barn, så se her.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-10-07 18:22

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive
> nægtet at modtage blod fordi det skal være Jehova's Vidner!

var den bemærkning nødvendig??? imho var den meget usmagelig

Det var et fornuftigt indlæg, som jeg kunne tilslutte mig.

kunne du så ikke have nøjes med at skrive det fremfor at komme med den
sviner??

Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 05-10-07 18:30

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message

> Hvad hedder den nye medicin, du er på?
>
> var den bemærkning nødvendig??? imho var den meget usmagelig
>
> Det var et fornuftigt indlæg, som jeg kunne tilslutte mig.

Tænk vi er faktisk enige i den her, men kan dog samtidigt godt forstå
hvorfor den kom, når man ved hvad han ellers har skrevet i gruppen.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-10-07 22:24

dktekno skrev:
> [...]
> interesse at blive omskåret fordi det er en jøde eller en muslim eller blive
> nægtet at modtage blod fordi det skal være Jehova's Vidner!

Det giver ikke rigtigt mening at tale om ejendomsret til mennesker,
heller ikke selv om disse mennesker er børn.

Naturligvis er omskæring en uting som vi skal gøre hvad vi kan
for at bekæmpe, det samme gælder visse forældres modværge mod
at deres børn får den rette lægehjælp (andres blod).

Spørgsmålet er nok mest hvordan vi får lavet nogen regler der
beskytter børnene uden at fratage forældrene deres ret til at
bestemme over deres børn. Og hvordan vi får defineret grænserne.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-10-07 22:41

http://da.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8rnekonventionen