Ingen tørklæder i Paris
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-10-07 08:14

Familien er netop hjemkommet fra en dejlig ferie i Paris.

Tre ting slog os:

Vi var vidt omkring. Alligevel spottede vi blot tre piger/kvinder med
tørklæde eller lignende. Jeg vil endda påstå, at de to af dem var
udenlandske turister. Er der ingen muslimske kvinder i Paris - eller er de
som følge af kulturel påvirkning holdt op med at bruge hovedbeklædning?

Det andet var, at de nye franskmænd viste sig generelt at være mere
hjælpsomme og imødekommende end "ærke-franskmændende". Samtidig var deres
engelskkundskaber generelt langt bedre end "ærkernes".

Det sidste var, at vi kun observerede en McDonald biks. Det var en stor
overraskelse og glæde.

- Jensby

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"

Fra : Anne

Dato : 04-10-07 09:02

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som følge af kulturel påvirkning holdt op med at bruge hovedbeklædning?

Jeg har oplevet det samme i USA. Så godt som ingen bar tørklæder og lign.

> Det andet var, at de nye franskmænd viste sig generelt at være mere
> hjælpsomme og imødekommende end "ærke-franskmændende". Samtidig var deres
> engelskkundskaber generelt langt bedre end "ærkernes".

Det kan også kun blive bedre!
Mvh.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-10-07 12:33

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i meddelelsen
> Familien er netop hjemkommet fra en dejlig ferie i Paris.
>
> Tre ting slog os:
>
> Vi var vidt omkring. Alligevel spottede vi blot tre piger/kvinder med
> tørklæde eller lignende.

Lad os også få en tørklæde lov i DK!

I var nok ikke i Clichy-sous-Bois, og jeg vil heller ikke råde jer til at
komme der, hvor end ikke det franske politi tør komme.

> Er der ingen muslimske kvinder i Paris

Jo, i sharia-ghettoerne.

In France, Muslims already have many smaller states within the state.
Criminologist Lucienne Bui Trong wrote that: "From 106 hot points in 1991,
we went to 818 sensitive areas in 1999." The term she used, "sensitive
areas," was used to describe Muslim no-go zones where anything representing
a Western institution (post office truck, firemen, even mail order delivery
firms) was routinely ambushed with Molotov cocktails. The number was 818 in
2002, when the French government decided to stop collecting the statistics.

http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/012204.php/

Mvh
Martin

Fra : Sten Schou

Dato : 04-10-07 16:07

> [...]

> som følge af kulturel påvirkning holdt op med at bruge hovedbeklædning?

Savnede du tørklæderne?

> Det andet var, at de nye franskmænd viste sig generelt at være mere
> hjælpsomme og imødekommende end "ærke-franskmændende". Samtidig var deres
> engelskkundskaber generelt langt bedre end "ærkernes".

Jeg tror det der med at de ikke vil tale engelsk, er en gammel skrøne. Ikke
fordi vi har frekventeret Frankrig så tit, men når jeg er lagt ud med mit
bedste skolefransk, har de altid båret over med, at jeg er fortsat på
engelsk. Så længe man prøver lidt på fransk, så har jeg aldrig haft
problemer.

> Det sidste var, at vi kun observerede en McDonald biks. Det var en stor
> overraskelse og glæde.

Hvad så med Burger King?...spiste i der i stedet?...

Hilsen Sten

Fra : Jens G

Dato : 04-10-07 17:19

On Thu, 4 Oct 2007 17:07:19 +0200, "Sten Schou" <dot@dotdot.com>
wrote:

>Hvad så med Burger King?...spiste i der i stedet?...

Jeg mener ikke der er Burger King i Frankrig mere. De lukkede for en
del år siden og blev til Quick.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Jens G

Dato : 04-10-07 17:15

On Thu, 4 Oct 2007 09:14:03 +0200, "Jan Bang Jensby"
<janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> [...]
>som følge af kulturel påvirkning holdt op med at bruge hovedbeklædning?

Der er masser af kvinder med tørklæde.
Var i ikke på ude at se nogle markedspladser? Indvandrerne, og for den
sags skyld også franskmændene, køber mange ting på lokale markeder som
er åbne 2-3 dage om ugen.

>Det andet var, at de nye franskmænd viste sig generelt at være mere
>hjælpsomme og imødekommende end "ærke-franskmændende". Samtidig var deres
>engelskkundskaber generelt langt bedre end "ærkernes".

Jeg tror også at de indvandrere der bor i selve Paris er ret
hjælpsomme, men det er dem fra forstæderne bestemt ikke.

>Det sidste var, at vi kun observerede en McDonald biks. Det var en stor
>overraskelse og glæde.

Så har I da ikke været ret meget omkring. Lige i hovedet kan jeg huske
der er i Forum des Halles, på Avenue d'Italie og på Champs-Élysées,
men der er mange flere.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-10-07 18:17

"Jan Bang Jensby" skrev i en meddelelse

> Familien er netop hjemkommet fra en dejlig ferie i >Paris.
>
> Tre ting slog os:
>
> Vi var vidt omkring. Alligevel spottede vi blot tre >piger/kvinder med
> tørklæde eller lignende

Jeg var med familien i Paris for et par år siden.
Min oplevelse var stort set den samme som din , det eneste der slog mig, var
de bevæbnede vagter (maskinpistoler) ved Eifeltårnet.
Vi var i yder distrikterne , på de store (loppe) markeder
hvor der er rigtig mange "anden etniske", alt var i skøn ro og orden, og
faktisk så man ikke andent end søde og rare mennesker.
Heller ikke i metroen, selv hvor der var mange unge mennesker i godt humør ,
havde man ikke oplevelsen af
"uro" eller andet.
Man skal måske tænke på at Frankrig har en stor og lang historie med "anden
etniske", sikkert grundet de mange gamle kolonier, hvor også fransk er
hovede sproget.

Og med hensyn til McDonald , så må jeg give dig ret
Jeg så heller ikke mange af dem, og godt det samme.
Men mand ,sikke brød de havde ved bagerne og sikke oste

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 04-10-07 21:48

> [...]
> engelskkundskaber generelt langt bedre end "ærkernes".
>
> Det sidste var, at vi kun observerede en McDonald biks. Det var en stor

Fint at tage til udlandet og frekventerer destinationens lokale McD, i stedet for at
opleve den lokale cuisine. :)
Amerikansk "Soft Power" in action.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-07 17:22

> [...]

> som følge af kulturel påvirkning holdt op med at bruge hovedbeklædning?

Efter hvad jeg ved, er det indre Paris overklassens bydel. Du skal til
omegnens sociale ghettobebyggelser, for at møde dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk