Forskellen mellem NVIDIA grafikkort?
Fra : Per Nielsen

Dato : 12-07-01 10:34

Hvad er forskellen mellem flg. NVIDIA grafikkort:

GeForce2 MX
GeForce2 GTS
GeForce2 GTS Ultra
GeForce2 Pro
GeForce3

Jeg har hørt rygter om et GeForce3 MX, men det er jo ikke sikkert at det er
til at af- eller bekræfte endnu?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-07-01 11:39

Hvis du bytter om på ultra og pro så har du den rigtige rækkefølge hvor det
langsomste kort står først og det hurtiste står sist på din liste

GeForce2 MX-----------langsom
GeForce2 GTS
GeForce2 Pro
GeForce2 GTS Ultra
GeForce3----------------hurtig

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-07-01 12:38

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> Hvis du bytter om på ultra og pro så har du den rigtige rækkefølge hvor
det
> langsomste kort står først og det hurtiste står sist på din liste

Der mangler lige et par stykker

GeForce2 MX200-----------langsom
GeForce2 MX
GeForce2 MX400
GeForce2 GTS
GeForce2 Pro
GeForce2 GTS Ultra
GeForce3----------------hurtig

- Lars

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-07-01 13:29

Tak for jeres svar, men jeg tænkte nu også lidt mere på selve opbygningen af
kortene. Er der ikke noget med f.eks. 4 pipelines af en eller anden art på
GeForce2 GTS kortene, mens der f.eks. kun er 2 af slagsen på MX kortene,
mens alt andet er ens. Ups, der er vist også noget med SDRAM vs. DDR RAM og
64bit bus vs. 128 bit bus. Ultra kortene har så yderligere en hurtigere core
samt RAM. Så jeg ved en smule, men jeg kunne godt tænke mig at vide mere.

Fra : Peter Pan

Dato : 12-07-01 14:45

> [...]
core
> samt RAM. Så jeg ved en smule, men jeg kunne godt tænke mig at vide mere.

Ok...Her får du så det hele fra en ende af:

GeForce2 MX200:
1,3 GB/s båndbredde til rammen (Kører 166 MHz, 64 bits SD-Ram)
Coren kører 175 MHz hvilket giver 350 Mpixels/s og 700 Mtexels/s

GeForce2 MX:
2,7 GB/s båndbredde til rammen (Kører 166 MHz, 128 bits SD-Ram eller 64 bits
DDR)
Coren kører 175 MHz hvilket giver 350 Mpixels/s og 700 Mtexels/s

GeForce2 MX400:
2,7 GB/s båndbredde til rammen (Kører 166 MHz, 128 bits SD-Ram eller 64 bits
DDR)
Coren kører 200 MHz hvilket giver 400 Mpixels/s og 800 Mtexels/s

GeForce2 GTS:
5,4 GB/s båndbredde til rammen (Kører 166 MHz, 128 bits DDR-Ram)
Coren kører 200 MHz hvilket giver 800 Mpixels/s og 1600 Mtexels/s

GeForce2 Pro:
6,4 GB/s båndbredde til rammen (Kører 200 MHz, 128 bits DDR-Ram)
Coren kører 200 MHz hvilket giver 800 Mpixels/s og 1600 Mtexels/s

GeForce2 Ultra:
7,4 GB/s båndbredde til rammen (Kører 230 MHz, 128 bits DDR-Ram)
Coren kører 250 MHz hvilket giver 1000 Mpixels/s og 2000 Mtexels/s

GeForce3:
7,4 GB/s båndbredde til rammen (Kører 230 MHz, 128 bits DDR-Ram)
Coren kører 200 MHz hvilket giver 800 Mpixels/s og 1600 Mtexels/s

Og ud fra disse tal kan du hurtigt regne ud hvor mange pixel pipelines og
texture pipelines de forskellige chips har...

Mvh
Anders

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-07-01 18:44

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:9ik9bc$n2u$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Og ud fra disse tal kan du hurtigt regne ud hvor mange pixel pipelines og
> texture pipelines de forskellige chips har...

MX'erne har henholdsvis 2 og 4 (pipelines), hvor alle andre har 4
henholdsvis 8.

Thanks Mr. Pan, det var noget i den retning jeg tænkte på.