Vibrator problemer i 3210
Fra : Sune Gertsen

Dato : 12-07-01 10:57

Hejsa

Jeg har i efterhånden et stykke tid haft mange problemer med
vibratoren i min Nokia 3210. Den har altid været lidt følsom over for
stød! -Altså hvis jeg tabte den virkede vibratoren ikke! men hvis jeg
så tabte den igen, virkede den igen!! Nu er den dog virkelig ustabil!
og hvor jeg før troede at det den ustabilitet var pga. den rystede sig
løs ved et fald/stød (og skubbede sig tilbage ved endnu et stød). Har
jeg, efter at ha 'superlimet' den fast erfaret at det ikke er det der
sker....

Er der nogen der har en løsning?

På forhånd tak for svaret.

MVH

Sune Gertsen

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 12-07-01 11:53

Sune Gertsen wrote:

> [...]
> løs ved et fald/stød (og skubbede sig tilbage ved endnu et stød). Har
> jeg, efter at ha 'superlimet' den fast erfaret at det ikke er det der

Der er (for mig at se) to muligheder: Vibrator'en eller forbindelsen til samme.
Vibrator kan du teste med et 1,5V batteri (uden at den er forbundet til
'fonen, forståes).
Forbindelsen (mest sandsynlige) mellem 'fon og vibra er "fjederben". De er måske
ved at blive trætte? Buk dem udad (bort fra vibrahuset), så der er større
kontakttryk.
Du kan også prøve om det hjælper at rense de to forbindelses-øer på 'fonprintet,
og de to fjederben, med en vatpind fugtet i isopropylalkohol (Matas).
Ser de to forbindelses-øer på 'fonprintet slidte ud? De er forgyldte, og hvis
forgyldningen er slidt væk er det skidt. Det kan klares med at bukke vibraens
fjederben lidt ud/ind sidelæns, så de igen rammer forgyldningen.

Mvh, Bo.

Bo Braendstrup
Oersted.DTU
Electromagnetic Systems
Technical University of Denmark
bbr@oersted.dtu.dk

Fra : Sune Gertsen

Dato : 12-07-01 14:38

Ja jeg skulle måske ha skrevet at jeg HAR prøvet at bukke benene lidt
ud af. Og jeg har prøvet at rense alle kontakter med alm. sprit.
Jeg var ikke klar over hvor mange volt vibratoren kunne tåle og har
derfor ikke testet den med et batteri. (men den virker altså nu
(stadig ureglmæsssigt))

men tak for svaret. Er der andre der har nogle bud ?
-men altså det kan jo også være jeg skal prøve at rense kontakterne
igen....

-Sune

Fra : Peder Hansen

Dato : 12-07-01 20:26

Foreslår du sætter en ny vibra i fås på nettet ca. 50kr!

--
Med venlig hilsen / Yours sincerely
Peder Hansen

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-07-01 23:24

"Peder Hansen" <peder.hansen@worldonline.dk> wrote in message
> Foreslår du sætter en ny vibra i fås på nettet ca. 50kr!

Hvor? Og kan man selv sætte den i?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Devoted

Dato : 13-07-01 14:41

Vi forhandler dem.

--
Mvh..Søren

http://www.kabelsalg.dk/
Danmarks billigste kabler & vibratorer

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-07-01 16:27

> Vi forhandler dem.
> http://www.kabelsalg.dk/

"KUN 70 kr. pr. stk.
+10 Stk. 50 kr pr. stk."

Jeg går ud fra at du mener "10+" og ikke "+10", for jeg vil ikke have 11 stk
til i alt 570 kr.

Og så koster det mindt 32,50 i porto, og så er vi over 100 kr.
Jeg spurgte om hvor det kostede 50kr.

Jeg spurgte også om man selv kunne sætte den i.
Da der står at garantien bortfalder må jeg gå ud fra at det ikke er noget
man bare dropper i dyret ligesom batteri, simkort og datakabel.

Hvis butikken er lige så amatør-agtig som hjemmesiden skulle jeg i øvrigt
heller ikke have den hvis den kostede 50 inkl. porto.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-07-01 16:31

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
[...]
> Hvis butikken er lige så amatør-agtig som hjemmesiden skulle jeg i øvrigt
> heller ikke have den hvis den kostede 50 inkl. porto.

Jeg vil egentlig lige undskylde tonen. Men jeg kan altså ikke snuppe når
folk bruger selv den mindste undskyldning for at reklamere for deres små
firmaer.

Og Søren, gider du ikke lige læse på det her:
http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
Mvh.

Niels Andersen