Stuttgart - hvad skal jeg der?
Fra : schlafen

Dato : 22-10-07 21:32

Skal til Stuttgart i forb. med job og har en hel fredag fri i byen - er der
noget man bare skal opleve? er åben for næsten alt.
Skal om lørdagen forbi OutletCity Metzingen - er det overhovdet værd at
besøge?

tak

LH

Fra : Elmer Fjort

Dato : 22-10-07 21:52

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> der noget man bare skal opleve? er åben for næsten alt.
> Skal om lørdagen forbi OutletCity Metzingen - er det overhovdet værd at

Deres zoologiske have/akvarium/terrarium er bestemt et besøg værd. Den
hedder Wilhelmia.

Elmer

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-10-07 22:41

schlafen skrev:

> Skal til Stuttgart i forb. med job og har en hel fredag fri i byen -
> er der noget man bare skal opleve? er åben for næsten alt.

Jeg er ret fascineret af Stuttgarts forskellige U-banesystemer,
så jeg skal gerne køre med nogle af dem, når jeg er dernede.
Men der er også et Carl-Zeiss-Planetarium, et Mercedes-
Benz-Museum og et Porsche-museum, samt mange andre
museer. Så er der gågaden Calwerstraße og butiksgaden
Königstraße. Se også Altes og Neues Schloß. På
Schillerplatz står billedhuggeren Bertel Thorvaldsens statue
af den tyske digter Friedrich Schiller.

God fornøjelse.
--
Herluf :·)

Fra : XS1100

Dato : 22-10-07 23:07

> [...]
> der noget man bare skal opleve? er åben for næsten alt.
> Skal om lørdagen forbi OutletCity Metzingen - er det overhovdet værd at

Hej.
Du skulle overveje at tage en tur op i radiotårnet i Stuttgart. Der er en
fantastisk udsigt og det er så højt at man kan mærke at det svinger flere
meter fra side til side.
Mvh
Jarl der har været deroppe og ikke gør det igen. Der var fame for langt ned.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-10-07 23:31

schlafen skrev:

> Skal om lørdagen forbi OutletCity Metzingen - er det
> overhovdet værd at besøge?

Outlet City Metzingen kender jeg ikke. Men jeg kan se
i mit Tysklandsatlas at der er en seværdighed midt i selve
byen Metzingen, nemlig Kelterplatz, med de historiske
7 Keltern (vintapperier). Man kan smage og købe vine,
og der er også et vinmuseum.

http://www.metzingen.de/ceasy/modules/cms/usage.main.php5?cPageId=83

http://www.weinbaumuseum-metzingen.de/die_7_keltern.htm

http://www.euxus.de/metzingen.html
--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-07 23:55

schlafen wrote:
> [...]
> er der noget man bare skal opleve? er åben for næsten alt.
> Skal om lørdagen forbi OutletCity Metzingen - er det overhovdet værd

Hvis du er bare LIDT bilinteresseret:
Mercedes-Benz fabrikken lige i udkanten af Stuttgart (Sindelfingen). Bestil
tid et par dage i forvejen til rundvisning.
Så forstår man bedre at kvalitet koster. Og at en bil trods alt kan gå i
stykker engang imellem. Det er fascinerende at se en bil blive bygget på en
moderne fabrik.

Og Mercedes-Benz museet.

Fra : Peter M

Dato : 23-10-07 00:20

Outlet'et er fedt nok. Se deres hj.side. Vi var der i juli.
/Peter

Fra : schlafen

Dato : 23-10-07 13:18

tak til alle - nu har jeg fået gode ideer til at få en dag til at gå - ps
hvor ligger det radio-tårn - det lyder spændende - tror godt jeg tør.

Fra : XS1100

Dato : 23-10-07 13:29

> tak til alle - nu har jeg fået gode ideer til at få en dag til at gå - ps
> hvor ligger det radio-tårn - det lyder spændende - tror godt jeg tør.
Hehe, du kan ikke undgå at se det. Det er den højeste bygning i Stuttgart.
Læg lige mærke til elevatoren. Jeg mener at den kører med ca 80 km/t.
God tur.
Mvh
Jarl

Fra : XS1100

Dato : 23-10-07 13:46

"XS1100" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hehe, du kan ikke undgå at se det. Det er den højeste bygning i Stuttgart.
> Læg lige mærke til elevatoren. Jeg mener at den kører med ca 80 km/t.

Hej.
Jeg googlede lige og fandt det her:
http://www.senderfotos-bw.de/stuttgart_1.html
Mvh
Jarl

Fra : schlafen

Dato : 23-10-07 14:14

> Hej.
> Jeg googlede lige og fandt det her:
> http://www.senderfotos-bw.de/stuttgart_1.html
> Mvh
> Jarl

tak - så slap jeg for at google selv....) glæder mig allerede

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-10-07 15:57

XS1100 skrev:

> Hehe, du kan ikke undgå at se det. Det er den højeste
> bygning i Stuttgart. Læg lige mærke til elevatoren. Jeg mener
> at den kører med ca 80 km/t.

Hvis linje 15 (sporvogn) stadig kører, kan du tage den op
på bjerget syd for centrum. Men du kan fx også tage U7
op til stoppestedet Ruhbank.

--
Herluf :·)