sprog
Fra : jesper

Dato : 22-10-07 05:40

Hej

Jeg skal snart ud og rejse uha

Så jeg skal have læret noget spansk indenda, er der nogle der har
erfaring med noget som jeg kan bruge helst noget hvor der er noget dansk
med for jeg er ikke ret stærk i engelsk

Hilsen Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 22-10-07 07:36

jesper skrev:
> [...]
>
> Så jeg skal have læret noget spansk indenda, er der nogle der har
> erfaring med noget som jeg kan bruge helst noget hvor der er noget dansk

Jeg har prøvet at lege lidt med Rosetta på italiensk, hvor man stort set
ikke behøvede at kende andre sprog end det man ville lære.
Det findes sikkert også på spansk og på biblioteket.

Bjarne

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 22-10-07 18:48

"jesper" <bb@hh.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med noget som jeg kan bruge helst noget hvor der er noget dansk med for

Hej Jesper

hvad skal du lære ?

Hilsen
Lars

Fra : sej

Dato : 24-10-07 20:35

Hej Lars
Hvis du ikke skal være der i længere tid, benyt fingersprog. Hvis man ikke
kan sproget tal dansk og benyt kropsprog, det er ufatteligt hvor meget man
kan forstå fra hinanden og hvor langt man kan nå på den måde, man bruger
lidt længere tid, men det har de sydpå, og bagefter er man en oplevelse
rigere.
Og det giver specielt bonus point hvis man prøver at læse deres skilte og
sige det for første gang, langt bedre end hvis det er lært på forhånd,
ekspedienter og dem der står bag i køen syntes også det er sjovt at tolke
hvad touristen forsøger.

Det er selvfølgeligt svært første gang, men har aldrig oplevet noget
negativt.

Har talt Engelsk i Frankrig, men gik med stor succes over til fingersprog og
dansk.

Prøvet det i Bulgarien, Grækenland, Italien og Frankrig

mvh

SEJ