Knaldtilbud på nye motorcykler
Fra : Mogens

Dato : 22-10-07 19:56

Fra : m0rt3n

Dato : 22-10-07 22:01

hvad med den der store maskine Suzuki har reklameret med hele året? Noget
om hvad den skal koste?
-m0rt3n zrx1100

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-10-07 06:02

"Mogens" <MBH8370@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> http://fpn.dk/motor/mc/article1131506.ece
> og
> http://fpn.dk/motor/mc/article1138041.ece
>
> Mogens

Havde man bare 150-200K at handle 2 hjuler for ..suk

RSV Mille 180K
XJR 1300 150K
YZF-R6 170K

suk suk suk suk suk

Erik

Fra : Armand

Dato : 23-10-07 10:49

OZ3BTO skrev:

> Havde man bare 150-200K at handle 2 hjuler for ..suk
>
> RSV Mille 180K
> XJR 1300 150K
> YZF-R6 170K
> suk suk suk suk suk

Nu er jeg selvfølgelig lidt præget af mine nylige oplevelser på ryggen
af en GSXR600, men man skal i mine øjne være lidt mærkefanatisk for at
regne 170.000,- for et 600'er-scoop når der i klassen, som kun adskilles
af fine margener, findes én til en listepris på 145.000,-. Ja for ikke
at nævne GSXR750 hvis listepris er 10.000,- under ovennævnte R6'er på
tilbud :-/
På samme vis virker en XJR på 'bud noget dyr i forhold til Suzuki's
12½'er til 130.000,- der IMO er den model der virkelig leverer bucks for
the money :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 17:32

On Tue, 23 Oct 2007 11:49:12 +0200, Armand wrote:

> På samme vis virker en XJR på 'bud noget dyr i forhold til Suzuki's
> 12½'er til 130.000,- der IMO er den model der virkelig leverer bucks for
> the money :-/

Ja mon ikke, XJR er absolut sidste suppe, der kunne koges på den aldrende
FJ1200 motor. Hvorimod Banditten har en helt ny, og moderne vandkølet
motor.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : JimR

Dato : 23-10-07 18:16

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1fy2i24ujusv6$.1s17hhwyesd1x.dlg@40tude.net...

> Ja mon ikke, XJR er absolut sidste suppe, der kunne koges på den aldrende
> FJ1200 motor. Hvorimod Banditten har en helt ny, og moderne vandkølet
> [...]

Mjo men har SET på XJR 1300? Den er bare alt for sej! Den ligner den Yamaha
4 gears knallert som enhver knallertkører med respekt for sig selv havde i
1979 - pumpet max op på steroider! Alt for stor, alt for stærk og med de
rigtige farver på tank og det hele!

Jeg var forbi Djurs MC i sommerferien for lige at check en halvgammel Ducati
ud men det var den store XJR der bragt det store drengegrin frem Den var
taget hjem fra Tyskland og stod til 100k og sagde "tag mig".

JimR

Fra : Anders Majland

Dato : 23-10-07 21:18

> [...]
> havde i 1979 - pumpet max op på steroider! Alt for stor, alt for stærk og
> med de rigtige farver på tank og det hele!

Så skal det da være
http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/sport_touring/fjr1300-abs-es.jsp
med elektronisk gearskifte for ligesom at være lidt med på noderne ....

Men når jeg allerede kalder min ST for Super Tankeren har jeg nok ikke brug
for noget endnu større og tungere sådan lige ...

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-10-07 08:40

Anders Majland wrote:
> Så skal det da være
> http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/sport_touring/fjr1300-abs-es.jsp
> med elektronisk gearskifte for ligesom at være lidt med på noderne

Smaaaart.
Men, det virker jo ikke.
For når man (som nævnt i deres FAQ) laver et nødstop uden at nedgeare imens,
så skal man skifte til neutral eller 1 for at sætte igang igen.

Og ifølge Orla skal man være født under en meget heldig stjerne for at kunne
klikke sig ned gennem gearene, med koblingen trukket, ved stilstand.

Eller?

/jim

Fra : Orla Pedersen

Dato : 24-10-07 09:20

Jim Andersen wrote:

> Og ifølge Orla skal man være født under en meget heldig stjerne for at kunne
> klikke sig ned gennem gearene, med koblingen trukket, ved stilstand.

Høh, tivertifald på en Yamaha traktorgearkasse ;-D

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 24-10-07 09:39

Jim Andersen skrev:

> [...]
> Og ifølge Orla skal man være født under en meget heldig stjerne for at kunne
> klikke sig ned gennem gearene, med koblingen trukket, ved stilstand.

Det er da højest en skønhedsfejl - Samme scenarie med en god gammeldags
gearkasse er da også trælsomt for alle de newbies som dét jævnligt sker for!
Og forøvrigt er at huske at geare ned under selv den pludseligste
opbremsning, en kunst enhver burde tillære sig :-|

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-10-07 09:53

Armand wrote:
> Det er da højest en skønhedsfejl - Samme scenarie med en god
> gammeldags gearkasse er da også trælsomt

Ja... men du kan file lidt på koblingen og så få den lirket i frigear.

Det kan du ikke med YPCCSFG-PHD systemet. Der skal du sætte igang fra
stilstand i 6 gear. Eller 4., hvis det er dér du kan få den ned inden den
"låser".

/jim

Fra : Armand

Dato : 24-10-07 10:18

Jim Andersen skrev:

> [...]
>
> Det kan du ikke med YPCCSFG-PHD systemet. Der skal du sætte igang fra
> stilstand i 6 gear. Eller 4., hvis det er dér du kan få den ned inden den

Ligesom "file/lirke-tricket", som slet ikke er så let at udføre for en
newbie (står med slagsen hver mandag aften sommeren igennem), så er der
vel også et trick med auto-koblingen? Jeg kune forestille mig noget med
at igangsætte en halv meters penge for at få bevægelse nok på til at
geare ned :-/

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 24-10-07 15:13

> Og forøvrigt er at huske at geare ned under selv den pludseligste
> opbremsning, en kunst enhver burde tillære sig :-|

Tjae - jeg strandede også i 3.gear i går da jeg i et stort kryds igår fik
brug for alle talenter.

I en dobbelt venstrsvingsbane i et 5 benet kryds var der 2 der ikke havde
læst skiltene. For begge svingbaner føres ud til 3.vej (alm til venstre
~80grader) mens venste svingbane giver lov til at tage 4. vej (~120grader)
hvor 5 vej så er den vi kom ad.

Men de to ville så lige fra højre venstresvingsbane og ned af 5.vej ... Så
mens jeg bremsede og jeg taklede bil nummer 2 med højre albue havde venstre
fod ikke lige tid til at lede efter gerapedalen imens jeg fulgte med omrking
de 100-110 grader mod venstre .... sidetasken havde sikkert også ramt hende
(sidder langt ude til højre) - Men hun havde ikke lyst til stoppe og tale -
Så hun slap for et møgfald (Hun var også næsten kravlet ned under rattet, så
hun har nok vist den var helt gal den hun havde gang i ...)

Men jeg husker da øvelsen fra køreteknisk da jeg tog kørekort. Det er det
temmeligt træls og ødelæggende for rytmen hvis man ikke når ned i gear
samtidig med at man forsøger at lave en optimal opbremsning . Måske noget
jeg burde træne lidt mere ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-07 06:25

Orla Pedersen wrote:

> Ja mon ikke, XJR er absolut sidste suppe, der kunne koges på den aldrende
> FJ1200 motor. Hvorimod Banditten har en helt ny, og moderne vandkølet
> motor.

Jo, men 17-18km/l (karburator) nemt 100.000km uden åbning af motor og et
fantastisk bundtræk er vel ikke at kimse af, på trods af alsderen og
luftkølingen?

Jeg ville nærmest have mere tiltro til FJ-motoren med dens ry end en ny
suzuki kreation. Men 12½'eren er da billig, ingen tvivl om det.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 24-10-07 09:34

Torben Scheel skrev:

> Jo, men 17-18km/l (karburator) nemt 100.000km uden åbning af motor og et
> fantastisk bundtræk er vel ikke at kimse af, på trods af alsderen og
> luftkølingen?

100.000 er da ingen sag for enhver vandkølet - Jeg kender til et par
motorer der har kørt 150.000 uden at der endnu har været behov for at
efterfylde olie mellem service!

> Jeg ville nærmest have mere tiltro til FJ-motoren med dens ry end en ny
> suzuki kreation. Men 12½'eren er da billig, ingen tvivl om det.

Nu er det jo på samme måde ikke til at sige noget konkret om Suzuki
12½'eren omkring holdbarhed, men til sammenligning er FJ-motoren
egentlig en hasteudviklet konstruktion der på flere områder var bedaget
allerede ved fremkomsten

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-07 09:56

Armand wrote:

> 100.000 er da ingen sag for enhver vandkølet - Jeg kender til et par
> motorer der har kørt 150.000 uden at der endnu har været behov for at
> efterfylde olie mellem service!

Vi véd jo ikke om det "ingen sag" er for en stor Bandit - netop mit
argument. Men sandsynligheden taler da for det. De ting jeg har hørt om
12½'eren lyder også som om den har samme dovne karakteristik som
FJ'eren, og dermed samme kundekreds med hang til tung morfarkørsel

> [...]
> 12½'eren omkring holdbarhed, men til sammenligning er FJ-motoren
> egentlig en hasteudviklet konstruktion der på flere områder var bedaget

At den er bedaget og udviklet hurtigt er vel i sig selv uden betydning -
skal vi ikke bedømme den ud fra reelle mangler og kvaliteter? Der er
erfaringer nok at tage af.

--
vh
Torben