|
| Sjov mc? Fra : Anders |
Dato : 22-10-07 15:13 |
|
Hejsa..
Jeg leder lidt efter en mc nr.2.. men er i tvivl om hvad jeg skal have. Vil
gerne have noget til maks 50000kr, gerne under. Det skal være pålideligt,
dvs. starte hver gang og have lange serviceeftersyn. Jeg har kigget lidt på
KTM motard, men ventil-justering efter 5000km er lige i overkanten synes
jeg. Vil hellere køre end skrue. Olieskift gør mig ikke så meget, men
ventiljustering gider jeg ikke besvære mig med
Har allerede nu en Kawasaki zx9r, og den er sgu sjov nok, men den er lidt
ekstrem at køre på.. før man ved af det ligger man med 200km/t på
landevejen... Jeg kunne godt tænke mig en maskine som er sjov ved lavere
hastigheder, og som måske ikke er så dyr at styrte på.. sådan jeg kan lege
lidt med wheelies osv
Det kunne også være en gammel veteran maskine.. jeg er næsten frisk på det
hele, crossere, motard, veteran, streetfighter osv, men det skal bare være
til at få stumper til, og den skal ikke have justeret ventiler og
knastakselkæde-speedodrev-ottekantstandhjul (og hvad det ellers kan hedde)
hver 14. dag..
Er der nogle af jer som har nogle forslag?
på forhånd tak
Anders H
| |
Hekto (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 22-10-07 15:51 |
|
Anders pretended :
> Hejsa..
>
> Jeg leder lidt efter en mc nr.2.. men er i tvivl om hvad jeg skal have. Vil
> gerne have noget til maks 50000kr, gerne under. Det skal være pålideligt,
> dvs. starte hver gang og have lange serviceeftersyn. Jeg har kigget lidt på
> KTM motard, men ventil-justering efter 5000km er lige i overkanten synes
> jeg. Vil hellere køre end skrue. Olieskift gør mig ikke så meget, men
> ventiljustering gider jeg ikke besvære mig med
>
> Har allerede nu en Kawasaki zx9r, og den er sgu sjov nok, men den er lidt
> ekstrem at køre på.. før man ved af det ligger man med 200km/t på
> landevejen... Jeg kunne godt tænke mig en maskine som er sjov ved lavere
> hastigheder, og som måske ikke er så dyr at styrte på.. sådan jeg kan lege
> lidt med wheelies osv
>
> Det kunne også være en gammel veteran maskine.. jeg er næsten frisk på det
> hele, crossere, motard, veteran, streetfighter osv, men det skal bare være
> til at få stumper til, og den skal ikke have justeret ventiler og
> knastakselkæde-speedodrev-ottekantstandhjul (og hvad det ellers kan hedde)
> hver 14. dag..
>
> Er der nogle af jer som har nogle forslag?
> på forhånd tak
>
> Anders H
En MZ? ... det må da lige være sagen?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Anders (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 22-10-07 16:07 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.b3f37d7a1f6a53bd.41842@urxgb.qxROT13...
>
> En MZ? ... det må da lige være sagen?
Min viden om MZere er begrænset, men er de fleste af dem ikke 2 taktere, med
dertil hørene udskiftning af stempler, påfyldning af olie osv? Jeg har haft
en 2 takts scooter før jeg fik motorcykel, og det var jeg satme træt af at
skrue i
Mvh Anders
| |
Hekto (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 22-10-07 18:00 |
|
Anders wrote:
> Min viden om MZere er begrænset, men er de fleste af dem ikke 2 taktere,
> med dertil hørene udskiftning af stempler, påfyldning af olie osv? Jeg har
> haft en 2 takts scooter før jeg fik motorcykel, og det var jeg satme træt
> af at skrue i
Jo; men med de krav du har til en skrueløs MC må du da vælge en hvor en hel
motor næsten kun koster portoen? Hva' med en konøjser så?
Hvis det skal være sjovt, billigt, aldrig skal skrues på, pålidelig som en
747 ... så må det da være noget i den retning?
--
/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want
to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!
| |
Anders (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 23-10-07 10:03 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxrot-13> skrev i en meddelelse
news:471cd71a$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Anders wrote:
>
>> Min viden om MZere er begrænset, men er de fleste af dem ikke 2 taktere,
>> med dertil hørene udskiftning af stempler, påfyldning af olie osv? Jeg
>> har
>> haft en 2 takts scooter før jeg fik motorcykel, og det var jeg satme træt
>> af at skrue i
>
> Jo; men med de krav du har til en skrueløs MC må du da vælge en hvor en
> hel
> motor næsten kun koster portoen? Hva' med en konøjser så?
>
> Hvis det skal være sjovt, billigt, aldrig skal skrues på, pålidelig som en
> 747 ... så må det da være noget i den retning?
Heheh sjovt forslag fra dig, men tvivler på at sådan en MZ kan være så sjov
at køre rundt på.. men hva, kan da være jeg lige skal forske lidt i priser
og udseende osv. på DBA.
Selvfølgelig vil den da nok være driftsikker.. Men nu er det ikke sådan, at
jeg ikke passer min zx9r.. intet er for godt til den, den bliver passet og
plejet efter forskrifterne, måske lidt bedre.. Men maskine 2 skal helst
kunne tåle lidt mere hårdhændet brug og måske ikke blive serviceret lige så
meget som 9eren.
| |
Hekto (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-10-07 11:51 |
|
After serious thinking Anders wrote :
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxrot-13> skrev i en meddelelse
> news:471cd71a$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Anders wrote:
>>
>>> Min viden om MZere er begrænset, men er de fleste af dem ikke 2 taktere,
>>> med dertil hørene udskiftning af stempler, påfyldning af olie osv? Jeg
>>> har
>>> haft en 2 takts scooter før jeg fik motorcykel, og det var jeg satme træt
>>> af at skrue i
>>
>> Jo; men med de krav du har til en skrueløs MC må du da vælge en hvor en
>> hel
>> motor næsten kun koster portoen? Hva' med en konøjser så?
>>
>> Hvis det skal være sjovt, billigt, aldrig skal skrues på, pålidelig som en
>> 747 ... så må det da være noget i den retning?
>
> Heheh sjovt forslag fra dig, men tvivler på at sådan en MZ kan være så sjov
> at køre rundt på.. men hva, kan da være jeg lige skal forske lidt i priser
> og udseende osv. på DBA.
> Selvfølgelig vil den da nok være driftsikker.. Men nu er det ikke sådan, at
> jeg ikke passer min zx9r.. intet er for godt til den, den bliver passet og
> plejet efter forskrifterne, måske lidt bedre.. Men maskine 2 skal helst
> kunne tåle lidt mere hårdhændet brug og måske ikke blive serviceret lige så
> meget som 9eren.
Spørg Moller ... eller døm selv:
http://www.bmzrc.org.uk/
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
skoleskibe@hotmail.c~ (22-10-2007)
| Kommentar Fra : skoleskibe@hotmail.c~ |
Dato : 22-10-07 17:37 |
|
On Mon, 22 Oct 2007 16:51:21 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>Anders pretended :
>> Hejsa..
>>
>> Jeg leder lidt efter en mc nr.2.. men er i tvivl om hvad jeg skal have. Vil
>> gerne have noget til maks 50000kr, gerne under. Det skal være pålideligt,
>> dvs. starte hver gang og have lange serviceeftersyn. Jeg har kigget lidt på
>> KTM motard, men ventil-justering efter 5000km er lige i overkanten synes
>> jeg. Vil hellere køre end skrue. Olieskift gør mig ikke så meget, men
>> ventiljustering gider jeg ikke besvære mig med
>>
>> Har allerede nu en Kawasaki zx9r, og den er sgu sjov nok, men den er lidt
>> ekstrem at køre på.. før man ved af det ligger man med 200km/t på
>> landevejen... Jeg kunne godt tænke mig en maskine som er sjov ved lavere
>> hastigheder, og som måske ikke er så dyr at styrte på.. sådan jeg kan lege
>> lidt med wheelies osv
>>
>> Det kunne også være en gammel veteran maskine.. jeg er næsten frisk på det
>> hele, crossere, motard, veteran, streetfighter osv, men det skal bare være
>> til at få stumper til, og den skal ikke have justeret ventiler og
>> knastakselkæde-speedodrev-ottekantstandhjul (og hvad det ellers kan hedde)
>> hver 14. dag..
>>
>> Er der nogle af jer som har nogle forslag?
>> på forhånd tak
>>
>> Anders H
>
>En MZ? ... det må da lige være sagen?
Tjah MZ MZ MZ, jeg har selv haft MZ i næsten 20 år, grunden til at jeg
er i gang med nummer 5 (tror jeg nok det er) er at de bliver stjålet.
Det er en herlig maskine inden for dens begrænsninger, hvis man passer
dem holder de godt, og der skal sjældent skrues. Forestil dig en
tilsvarende japaner der skal kunne trække dig gennem sne salt sjap mm,
den vil vist kræve en del pasning.
De nyere MZ'er er ret driftssikre, elektronisk tænding, hellukket
kædekasse, formidable bremser, rimelig komfort, og der er en livlig
handel i tyskland, der er mange netbutikker de3r sælger dele, og det
til priser der er til at betale.
et par eksempler
krumtap ca 800 kr
cylinder + stempel ca 800
lejer ca 250
og med det er den stortset som ny, skulle uheldet være ude.
Kortsagt vil jeg mene det er en anbefalelsesværdig dagligdags maskine.
MVH
Kim
BMW R100RS
MZ ETZ 251 Saxon - Velorex sidevogn
MZ ES/1 150
| |
Ralfi (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Ralfi |
Dato : 22-10-07 16:25 |
|
"Anders" <ingen@mail.dk> wrote in message
news:471cafe1$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa..
>
>
> Er der nogle af jer som har nogle forslag?
Har selv gået med samme spekulationer, om at anskaffe mig en sjov mc. Det
blev til en Yamaha XT 600. Den suplerer min Ducati Sie meget godt, til mine
behov.
Hilsner Ralfi
Yams XT 600 K 3tb
Duc 750 Sie
| |
Anders (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 23-10-07 10:30 |
|
"Ralfi" <ralfi@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
news:471cc0ad$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Anders" <ingen@mail.dk> wrote in message
> news:471cafe1$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hejsa..
>>
>>
>> Er der nogle af jer som har nogle forslag?
>
> Har selv gået med samme spekulationer, om at anskaffe mig en sjov mc. Det
> blev til en Yamaha XT 600. Den suplerer min Ducati Sie meget godt, til
> mine behov.
Godt forslag. Den har noget af det jeg søger, motorkraft til lidt sjov i
gaden, råt udseende med mulighed for at blive gejlet lidt, god pris osv..
det kunne sagtens blive en god maskine, tak!
Anders
| |
Anders Majland (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 23-10-07 16:33 |
|
>> Har selv gået med samme spekulationer, om at anskaffe mig en sjov mc. Det
>> blev til en Yamaha XT 600.
> Godt forslag. Den har noget af det jeg søger, motorkraft til lidt sjov i
> gaden, råt udseende med mulighed for at blive gejlet lidt, god pris osv..
> det kunne sagtens blive en god maskine, tak!
Serviceintervallet er "kun" 6000km og på de fleste skal olien tappes af både
i tanken og i bunden. Til gengæld er oliefilteret nemt at gå til og
luftfilter ligeså. Ventilerne skal også checkes hver 6000km men det er
ligetil og de er med stilleskrue så justering er også ligetil.
Min 88'er har jeg haft siden i snart 4år og 55000km på så det er da blevet
til nogle liter olie jeg har hældt igennem den - Må være blevet noget over
32liter incl efterfyldning mellem service .... Minder mig om at jeg snart
skal have bestilt mere olie ...
--
anders dot majland at jyde dot dk
1993 Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD & 1988 Yamaha XT600Z Ténéré 3DS
| |
Ole Hansen (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 22-10-07 16:38 |
|
Anders wrote:
> Hejsa..
>
> Jeg leder lidt efter en mc nr.2.. men er i tvivl om hvad jeg skal have. Vil
> gerne have noget til maks 50000kr, gerne under. Det skal være pålideligt,
> dvs. starte hver gang og have lange serviceeftersyn. Jeg har kigget lidt på
> KTM motard, men ventil-justering efter 5000km er lige i overkanten synes
> jeg. Vil hellere køre end skrue. Olieskift gør mig ikke så meget, men
> ventiljustering gider jeg ikke besvære mig med
Jeg har lige købt mig en Yamaha SR500 til 10.000,- klar til syn for
omkring 500 kroner Godt nok skal den have checket / justeret
ventiler for hver 3000 km (svjh) men det er rigtig nemt at gøre selv..
> Anders H
--
Ole Hansen
| |
Anders (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 23-10-07 15:23 |
|
"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:471cc3cd$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Anders wrote:
>> Hejsa..
>>
>> Jeg leder lidt efter en mc nr.2.. men er i tvivl om hvad jeg skal have.
>> Vil
>> gerne have noget til maks 50000kr, gerne under. Det skal være
>> pålideligt,
>> dvs. starte hver gang og have lange serviceeftersyn. Jeg har kigget lidt
>> på
>> KTM motard, men ventil-justering efter 5000km er lige i overkanten synes
>> jeg. Vil hellere køre end skrue. Olieskift gør mig ikke så meget, men
>> ventiljustering gider jeg ikke besvære mig med
>
> Jeg har lige købt mig en Yamaha SR500 til 10.000,- klar til syn for
> omkring 500 kroner Godt nok skal den have checket / justeret
> ventiler for hver 3000 km (svjh) men det er rigtig nemt at gøre selv..
Den ser også meget spændene ud. Alt justering så ofte vil jeg bare gerne
undgå, har allerede kawasakien som bliver passet som et lille barn.. Leder
efter noget som kan tåle tæv, dårlig vedligeholdelse (eller ikke dårlig,
bare knap-så-ofte.. for jeg kunne sagtens købe sådan en SR500 og køre den
indtil motoren giver op, uden at lave noget justering, men sådan er jeg bare
ikke, passer fornuftigt på mine ting, om det så er et engangskamera eller et
dyrt spejlreflekskamera, der er (næsten) ingen forskel
Mvh Anders
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 22-10-07 17:02 |
|
> Jeg leder lidt efter en mc nr.2.. men er i tvivl om hvad jeg skal have.
> Vil gerne have noget til maks 50000kr, gerne under. Det skal være
> pålideligt, dvs. starte hver gang og have lange serviceeftersyn. Jeg har
> kigget lidt på KTM motard, men ventil-justering efter 5000km er lige i
> overkanten synes jeg. Vil hellere køre end skrue. Olieskift gør mig ikke
> så meget, men ventiljustering gider jeg ikke besvære mig med
Hej Anders
En KTM LC4 er IKKE noget for dig. Alene bøvlet med et olieskift på en KTM
gider du heller ikke. Desuden er de bestemt ikke for "jeg vil bare køre"
typerne. Der er 5 olie aftapningspunkter på en 640 hvis man tæller filtrene
med. Desuden skal stelles primes med en ½L olie før opstart. Det er IKKE som
en ZX9R!
Gider man nusse om den og passe på den, så er de MEGA fede og tåler nogle
tæv. Jeg har en kammerat der kørte den så hårdt at sen skulle have stillet
ventiler for hver 800km.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Anders (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 23-10-07 15:24 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:471cc96a$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Anders
>
> En KTM LC4 er IKKE noget for dig. Alene bøvlet med et olieskift på en KTM
> gider du heller ikke. Desuden er de bestemt ikke for "jeg vil bare køre"
> typerne. Der er 5 olie aftapningspunkter på en 640 hvis man tæller
> filtrene med. Desuden skal stelles primes med en ½L olie før opstart. Det
> er IKKE som en ZX9R!
>
> Gider man nusse om den og passe på den, så er de MEGA fede og tåler nogle
> tæv. Jeg har en kammerat der kørte den så hårdt at sen skulle have stillet
> ventiler for hver 800km.
Haha det lyder godt nok ekstremt..
Men helt enig, det er en pisse fed maskine sådan en KTM LC4, men ja, aaaalt
for besværligt for mig.
Godt jeg ikke har prøvekørt sådan en... for så var jeg garanteret nødt til
at lave mine prioriteringer om, og lære at holde af at stille ventiler,
skifte olie fra 5 aftapningspunkter osv
Mvh Anders
| |
dots (22-10-2007)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 22-10-07 17:03 |
|
"Anders" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:471cafe1$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er der nogle af jer som har nogle forslag?
> på forhånd tak
>
> Anders H
>
Hva mæ en russer ?
Jeg har feks en Dnepr MT16, med bakgear, drev på sidevognshjulet og
håndbremse
- det kan sagtens få folk til at glo og undre sig over hva det mon er for et
monstrom ?
Og så behøver man aldrig slå støttebenet ud ;-D
Og vinterhandy er den også.
dots
| |
OZ3BTO (23-10-2007)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 23-10-07 06:09 |
|
"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:471cc9b5$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Anders" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:471cafe1$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Er der nogle af jer som har nogle forslag?
> > på forhånd tak
> >
> > Anders H
> >
>
> Hva mæ en russer ?
> Jeg har feks en Dnepr MT16, med bakgear, drev på sidevognshjulet og
> håndbremse
> - det kan sagtens få folk til at glo og undre sig over hva det mon er for
et
> monstrom ?
>
> Og så behøver man aldrig slå støttebenet ud ;-D
> Og vinterhandy er den også.
>
> dots
>
>
Har du nogen billeder af den ?
Går selv og overvejer at få en russer at køre på
| |
Ukendt (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-10-07 07:57 |
| | |
dots (23-10-2007)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 23-10-07 21:39 |
|
"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:471d8440$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
> Har du nogen billeder af den ?
>
> Går selv og overvejer at få en russer at køre på
>
>
Jeg fik den dansk indregistreret i januar og kører den hver dag, alt daglig
transport af alskens art.
Klik ind på linket i signatur, der er et par billeder af "dyret"
--
- dots -
Dnepr MT16
Jawa 350 m. Velorex 700
Dansk Ural/Dnepr MC Klub
http://www.dfmc.dk/?id=216
| |
Anders (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 23-10-07 15:38 |
|
"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:471cc9b5$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hva mæ en russer ?
> Jeg har feks en Dnepr MT16, med bakgear, drev på sidevognshjulet og
> håndbremse
> - det kan sagtens få folk til at glo og undre sig over hva det mon er for
> et monstrom ?
Det lyder spændende! Jeg har lidt spørgsmål til den.. det er jo en gammel
svend sådan en, og russisk, måske stammer mærket helt tilbage fra
kommunisttiden?
Er det til at få dele til den i dag? Jeg tænker på motordele, dæk, pærer,
udstødningsrør osv?
> Og så behøver man aldrig slå støttebenet ud ;-D
> Og vinterhandy er den også.
Hehhehe. Kan man få den uden sidevogn? Alle dem der er på DBA har sidevogn
:)
Hvor stærkt kan de køre? KM/L?
2 takt?
Mvh Anders
| |
Ole (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 22-10-07 17:09 |
|
Anders wrote:
> Hejsa..
>
> Jeg leder lidt efter en mc nr.2.. men er i tvivl om hvad jeg skal have. Vil
> gerne have noget til maks 50000kr, gerne under. Det skal være pålideligt,
> dvs. starte hver gang og have lange serviceeftersyn. Jeg har kigget lidt på
> KTM motard, men ventil-justering efter 5000km er lige i overkanten synes
> jeg. Vil hellere køre end skrue. Olieskift gør mig ikke så meget, men
> ventiljustering gider jeg ikke besvære mig med
>
> Har allerede nu en Kawasaki zx9r, og den er sgu sjov nok, men den er lidt
> ekstrem at køre på.. før man ved af det ligger man med 200km/t på
> landevejen... Jeg kunne godt tænke mig en maskine som er sjov ved lavere
> hastigheder, og som måske ikke er så dyr at styrte på.. sådan jeg kan lege
> lidt med wheelies osv
>
> Det kunne også være en gammel veteran maskine.. jeg er næsten frisk på det
> hele, crossere, motard, veteran, streetfighter osv, men det skal bare være
> til at få stumper til, og den skal ikke have justeret ventiler og
> knastakselkæde-speedodrev-ottekantstandhjul (og hvad det ellers kan hedde)
> hver 14. dag..
>
> Er der nogle af jer som har nogle forslag?
> på forhånd tak
>
> Anders H
>
>
Moto Guzzi 650 NTX
Ole M
| |
Thomas Jensen (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 22-10-07 20:30 |
| | |
Claus Rittig (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 23-10-07 16:03 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:471cfa4d$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Er der nogle af jer som har nogle forslag?
>> på forhånd tak
>>
>> Anders H
> har da snart en DT175 til dig :)
Han sagde sjov, ikke grinagtig.
Rittig
(som også har en DT...)
| |
Thomas Jensen (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 23-10-07 17:58 |
| | |
JimR (23-10-2007)
| Kommentar Fra : JimR |
Dato : 23-10-07 18:18 |
|
Prøv en tur på en Yamaha SZR 660 Super Single, DEN er sjov at køre på (hvis
man er max 180 cm)
Super let, super lyd, super stel, bremser, hjul. Bare sjov for alle pengene.
mvh
JimR
"Anders" <ingen@mail.dk> wrote in message
news:471cafe1$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa..
>
> Jeg leder lidt efter en mc nr.2.. men er i tvivl om hvad jeg skal have.
> Vil gerne have noget til maks 50000kr, gerne under. Det skal være
> pålideligt, dvs. starte hver gang og have lange serviceeftersyn. Jeg har
> kigget lidt på KTM motard, men ventil-justering efter 5000km er lige i
> overkanten synes jeg. Vil hellere køre end skrue. Olieskift gør mig ikke
> så meget, men ventiljustering gider jeg ikke besvære mig med
>
> Har allerede nu en Kawasaki zx9r, og den er sgu sjov nok, men den er lidt
> ekstrem at køre på.. før man ved af det ligger man med 200km/t på
> landevejen... Jeg kunne godt tænke mig en maskine som er sjov ved lavere
> hastigheder, og som måske ikke er så dyr at styrte på.. sådan jeg kan lege
> lidt med wheelies osv
>
> Det kunne også være en gammel veteran maskine.. jeg er næsten frisk på det
> hele, crossere, motard, veteran, streetfighter osv, men det skal bare være
> til at få stumper til, og den skal ikke have justeret ventiler og
> knastakselkæde-speedodrev-ottekantstandhjul (og hvad det ellers kan hedde)
> hver 14. dag..
>
> Er der nogle af jer som har nogle forslag?
> på forhånd tak
>
> Anders H
>
| |
|
|