|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Gad vide hvem forhandleren er? Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  22-10-07 09:34
 | 
 |  |  |  |  | 
  Harald Blaatand (22-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harald Blaatand
 | 
 Dato :  22-10-07 18:46
 | 
 |  | 
   "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message 
 news:471c60af$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
   > http://epn.dk/erhverv_samfund/article1138046.ece   >
   > /jim
   >
   >
   Jeg ved det ikke,men jeg ved at en 1951 HD ikke er original med en 
 Knucklehead,det skulle gerne være en Panhead,knucklehead blev sidst lavet i 
 1947
   -- 
   Steen
            
             |  |  | 
  Ib Jakobsen (22-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  22-10-07 19:45
 | 
 |  | 
 
            Jim Andersen skrev:
 > http://epn.dk/erhverv_samfund/article1138046.ece Det ved jeg heller hvem er. Men jeg ved så meget at størstedelen af 
 gamle harleyer, og her snakker vi om HD som er over en uge gammel, er 
 ombygget. Og mange så de har skiftet identitet. Der er ikke nogen, ej 
 hellere kvinder, der kan overbevise mig om de er uvidende om deres 
 køretøj er ombygget. Det ved alle. Hun må til lommerne.
 -- 
 MVH
 Ib Jakobsen
            
             |  |  | 
  PMH (22-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : PMH
 | 
 Dato :  22-10-07 22:48
 | 
 |  | 
 "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:471cef9e$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 >Der er ikke nogen, ej hellere kvinder, der kan overbevise mig om de er
 >uvidende om deres køretøj er ombygget. Det ved alle. Hun må til lommerne.
 
 
 Hvilket i mine øjne er hammerende urimelig..
 
 Det er det eneste køretøj man ikke må modernisere, uden
 at få et ordentlig slag på pengepungen.
 
 Hvad med de unge knægte der moderniserer deres biler..??
 Ofte ser man en bil af ældre dato, som nærmest er ugenkendelig
 pga. ombygning...
 Har aldrig hørt om at de straffes med andet end en tur på synshallen..
 
 Iøvrigt mht. til artiklen om ombygningen af Harley'en, jeg troede
 at ejeren kunne gå tilbage til den som har foretaget ombygningen,
 og ligge ansvaret, og regningen der..??
 
 
 PMH
 
 
 
 
 |  |  | 
   Armand (22-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  22-10-07 23:00
 | 
 |  | PMH skrev:
 >
 >
 > Iøvrigt mht. til artiklen om ombygningen af Harley'en, jeg troede
 > at ejeren kunne gå tilbage til den som har foretaget ombygningen,
 > og ligge ansvaret, og regningen der..??
 >
 Hvor står der at dét ikke bliver det næste træk i sagen?
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
    PMH (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : PMH
 | 
 Dato :  23-10-07 00:08
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:471d1d01$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > PMH skrev:
 >>
 >>
 >> Iøvrigt mht. til artiklen om ombygningen af Harley'en, jeg troede
 >> at ejeren kunne gå tilbage til den som har foretaget ombygningen,
 >> og ligge ansvaret, og regningen der..??
 >>
 > Hvor står der at dét ikke bliver det næste træk i sagen?
 >
 > --
 > Armand.
 
 
 Det står vel samme sted som det heller ikke står
 at det netop ér det næste træk...!!
 
 Der står ihvertfald ikke noget om, at det er sælgeren der er ansvarlig
 for at "ombyggeren" får regningen..
 
 "Imidlertid valgte Landsskatteretten at følge lovens ord om,
 at det er ejeren, der hæfter for registreringsafgift, og at
 denne skal betales, når motorcyklen er blevet moderniseret
 så væsentligt."
 
 Det giver jo ikke ligefrem et billede af, at det faktisk kan førers
 tilbage til ham som har ombygget, hvis der vel og mærket er bevis
 for at ombygningen skete før købet.
 
 
 PMH
 
 
 
 
 |  |  | 
     Jim Andersen (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  23-10-07 07:41
 | 
 |  | PMH wrote:
 > "Imidlertid valgte Landsskatteretten at følge lovens ord om,
 > at det er ejeren, der hæfter for registreringsafgift, og at
 > denne skal betales, når motorcyklen er blevet moderniseret
 > så væsentligt."
 >
 > Det giver jo ikke ligefrem et billede af, at det faktisk kan førers
 > tilbage til ham som har ombygget, hvis der vel og mærket er bevis
 > for at ombygningen skete før købet.
 
 Det er vel ligesom at du som fører har ansvaret for at bilen er i forsvarlig
 stand, og at du ikke kan sige til polisen "jamen jeg kommer lige fra et
 bremse-check på mit værksted". Så får du også bøden. Og derefter er det så
 noget med et civilt søgsmål. Som jeg håber vi hører mere til.
 
 /jim
 
 
 
 
 |  |  | 
   Hans Paulin \(6310\) (22-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\)
 | 
 Dato :  22-10-07 23:21
 | 
 |  | 
 
            PMH skrev:
 > Ofte ser man en bil af ældre dato, som nærmest er ugenkendelig
 > pga. ombygning...
 > Har aldrig hørt om at de straffes med andet end en tur på synshallen..
 For en del år siden var der en artikel i FDM's blad MOTOR omhandlende 
 vistnok 3 ombygninger der alle førte til betaling af (ekstra) afgift.
 Jeg husker lidt af omtalen af den ene bil - der var tale om nogen ret 
 uskyldige ting på noget BMW 320 e.l.
 -- 
    Med venlig hilsen
             Hans
http://kortlink.dk/2hsd |  |  | 
    PMH (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : PMH
 | 
 Dato :  23-10-07 00:18
 | 
 |  | 
 "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse 
 news:471d2255$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > PMH skrev:
 >
 >
 >> Ofte ser man en bil af ældre dato, som nærmest er ugenkendelig
 >> pga. ombygning...
 >> Har aldrig hørt om at de straffes med andet end en tur på synshallen..
 >
 > For en del år siden var der en artikel i FDM's blad MOTOR omhandlende 
 > vistnok 3 ombygninger der alle førte til betaling af (ekstra) afgift.
 >
 > Jeg husker lidt af omtalen af den ene bil - der var tale om nogen ret 
 > uskyldige ting på noget BMW 320 e.l.
 > -- 
 >   Med venlig hilsen
 >            Hans
 > http://kortlink.dk/2hsd Ok.. Ja det er jo tegn på at det også sker med biler.
 Men det er godt nok noget der sker sjældent.
 Jeg syntes det er hvert år de jagter Harley'er, og man hører
 om nogle store regninger der bliver udskrevet.
 Jeg glemmer ikke da de stod i Allingåbro hos "Mosten MC",
 og stoppede alt og alle, og bare delte ud til højre og venstre af
 regninger på afgiftsændringer.
 Jeg kender dog flere som blev noteret for større ombygninger,
 men ingen af dem har hørt fra det i over 1½ år nu.
 Men om det er fordi de ikke er igennem bunken endnu, det
 vides ikke med sikkerhed.
 Et er ihvertfald sikkert, de henvender sig ikke og siger at sagen
 er droppet, heller ikke selv om det skulle være tilfældet.
 PMH 
            
             |  |  | 
   BigMac (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BigMac
 | 
 Dato :  23-10-07 05:37
 | 
 |  | 
 "PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
 news:471d1a7e$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > news:471cef9e$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >>Der er ikke nogen, ej hellere kvinder, der kan overbevise mig om de er
 >>uvidende om deres køretøj er ombygget. Det ved alle. Hun må til lommerne.
 >
 >
 > Hvilket i mine øjne er hammerende urimelig..
 >
 > Det er det eneste køretøj man ikke må modernisere, uden
 > at få et ordentlig slag på pengepungen.
 >
 > Hvad med de unge knægte der moderniserer deres biler..??
 > Ofte ser man en bil af ældre dato, som nærmest er ugenkendelig
 > pga. ombygning...
 > Har aldrig hørt om at de straffes med andet end en tur på synshallen..
 >
 > Iøvrigt mht. til artiklen om ombygningen af Harley'en, jeg troede
 > at ejeren kunne gå tilbage til den som har foretaget ombygningen,
 > og ligge ansvaret, og regningen der..??
 >
 det mener jeg også er normal praksis, men måske ikke når det er
 Harley`s.....
 
 
 
 
 |  |  | 
    BigMac (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BigMac
 | 
 Dato :  23-10-07 05:46
 | 
 |  | 
 >> Iøvrigt mht. til artiklen om ombygningen af Harley'en, jeg troede
 >> at ejeren kunne gå tilbage til den som har foretaget ombygningen,
 >> og ligge ansvaret, og regningen der..??
 >>
 > det mener jeg også er normal praksis, men måske ikke når det er
 > Harley`s.....
 jeg havde en kolega der købte en BMW(bil) med for stor motor i, og der var
 det den forige ejer der måtte betale afgiften.....
 
 
 
 
 |  |  | 
   Torben Scheel (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  23-10-07 07:38
 | 
 |  | 
 
            PMH wrote:
 > Det er det eneste køretøj man ikke må modernisere, uden
 > at få et ordentlig slag på pengepungen.
 Sludder - det gælder alle. Harley (og biler) er bare ligetil at 
 opgradere i modsætning til de fleste japanske MC'er
 > Hvad med de unge knægte der moderniserer deres biler..??
 > Ofte ser man en bil af ældre dato, som nærmest er ugenkendelig
 > pga. ombygning...
 > Har aldrig hørt om at de straffes med andet end en tur på synshallen..
 Langt eksempel :
 Jeg lurer på at sætte 20v topstykke med dertil hørende anden 
 indsprøjtning og tændingsanlæg i min Audi 80 2,3E 10v - det er et 
 helvede af regler.
 Jeg må _ikke_ skifte identitet på bilen. Det kunne i princippet være 
 forbremser, forlygter og topstykke der gjorde udslaget. Heldigvis er min 
 avant aldrig produceret i en 20v version. Bliver man fanget i denne skal 
 man betale ny afgift - ikke afgiftsdifferencen. Man kunne selvfølgelig 
 eksportere den og købe den tilbage - men de krumspring er sgu' på kanten 
 - og vil sikkert blive påtalt med bøde eller hæfte    Jeg må skifte motor med en der originalt er specificeret til max 20% 
 mere effekt end den originale uden der kræves andre ændringer.
 En 2,3 20v motor yder 170hk, min yder 133hk - altså ingen motorskift - 
 øv - det havde været nemt.
 Jeg må skifte "væsentlige" motordele (f.eks. topstykke, indsprøjtning 
 osv.) op til 20% grænsen - hvor det skal måles vil skat ikke fortælle 
 udover "prøv synshallen". Den må ikke støje eller forurene mere end den 
 oprindelige maskine - jeg ved ikke hvor og hvordan det skal måles.
 Ombygning med topstykke med efterflg. måling er farbar - det sjove er så 
 at når jeg skifter topstykke, stempler og bundkar har jeg i realiteten 
 en original 20v motor (samme blok og krumpeter) - men den vil sikkert 
 holde sig under 20% grænsen, da udstødningen er dimensioneret mindre på 
 min model end på oprindelige 20v'er.
 Jeg skal lige omkring synshallen for at sikre mig at det virkelig ikke 
 er muligt at skifte til den "rigtige" 20v motor og få den målt.
 -- 
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
    Jim Andersen (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  23-10-07 09:42
 | 
 |  | Torben Scheel wrote:
 > Jeg lurer på at sætte 20v topstykke med dertil hørende anden
 > indsprøjtning og tændingsanlæg i min Audi 80 2,3E 10v
 
 Hvorfor? Flere HK? Kan du ikke bare købe en anden bil?
 
 /jim
 
 
 
 
 |  |  | 
     Torben Scheel (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  23-10-07 10:01
 | 
 |  | Jim Andersen wrote:
 > Torben Scheel wrote:
 >> Jeg lurer på at sætte 20v topstykke med dertil hørende anden
 >> indsprøjtning og tændingsanlæg i min Audi 80 2,3E 10v
 >
 > Hvorfor? Flere HK? Kan du ikke bare købe en anden bil?
 >
 Primært for sjov. Og fordi bilen som nævnt ikke fås med den helt rigtige
 konfiguration. Næste step for en audi 80 B4 Avant er en V6 med
 morfarkarakteristik og 150hk - jeg vil have en 5-benet. Næste step i den
 5-cylindrede række er en Audi S2 Avant - den har 20v'eren med mølle og
 230hk - og for dyr, både i forsikring, vægtafgift, vedligeholdelse og
 indkøb. Næh 20v top og knap 160hk, så har jeg en sprød motor i en bil
 der er økonomisk forsvarlig som vinter- og lejlighedskøretøj. Nogen
 gange står den stille i ugevis.
 
 --
 vh
 Torben
 
 
 |  |  | 
    Armand (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  23-10-07 11:20
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel skrev:
 >  
 > Jeg lurer på at sætte 20v topstykke med dertil hørende anden 
 > indsprøjtning og tændingsanlæg i min Audi 80 2,3E 10v - det er et 
 > helvede af regler.
 > Jeg må _ikke_ skifte identitet på bilen. Det kunne i princippet være 
 > forbremser, forlygter og topstykke der gjorde udslaget. Heldigvis er min 
 > avant aldrig produceret i en 20v version. Bliver man fanget i denne skal 
 > man betale ny afgift - ikke afgiftsdifferencen. Man kunne selvfølgelig 
 > eksportere den og købe den tilbage - men de krumspring er sgu' på kanten 
 > - og vil sikkert blive påtalt med bøde eller hæfte    > 
 Hvis man selv bringer værdi-forøgelsen på bane kan man vel klare sig med 
    afgiftsdifferencen??
 > Jeg må skifte "væsentlige" motordele (f.eks. topstykke, indsprøjtning 
 > osv.) op til 20% grænsen - hvor det skal måles vil skat ikke fortælle 
 > udover "prøv synshallen". Den må ikke støje eller forurene mere end den 
 > oprindelige maskine - jeg ved ikke hvor og hvordan det skal måles.
 > 
 Men en egen før/efter -måling der bekræfter at man befinder sig under 
 20%, burde man vel kunne slappe af :-/
 > Ombygning med topstykke med efterflg. måling er farbar - det sjove er så 
 > at når jeg skifter topstykke, stempler og bundkar har jeg i realiteten 
 > en original 20v motor (samme blok og krumpeter) - men den vil sikkert 
 > holde sig under 20% grænsen, da udstødningen er dimensioneret mindre på 
 > min model end på oprindelige 20v'er.
 > 
 Jeg tror egentlig ikke at synsmyndighederne læner sig særligt op ad 
 rulninger, men nærmere anskuer mereffekten ud fra en principiel vinkel 
 (á motordele hvis tilstedeværelse svarer til en anden motors effekt - 
 som i dit 20V tilfælde), og derved bliver det måske nok lidt 
 problematisk med 20V'eren =   > Jeg skal lige omkring synshallen for at sikre mig at det virkelig ikke 
 > er muligt at skifte til den "rigtige" 20v motor og få den målt.
 > 
 Jeg tror ikke at man får myndighederne til at "godkende" en "svag" 
 modificering og at det derved er på egen risiko at man gør indgrebet og 
 først hører myndighedernes mening om sagen den dag de graver i sagen 
 p.g.a. en given mistanke!
 I princippet kan man jo senere tune op til 20% på en "godkendt svag 
 tuning" og den polimik er enkel at holde sig fri af ved at holde sig fra 
 de (formodentligt) lovlige mod's.
 I det hele taget er det umådelig svært at få nogen instans til at slippe 
 tøjlerne omkring motoreffekt og afgift - Dét oplevede jeg da jeg måtte 
 helt forbi færdselsstyrelsen, og dér ovenikøbet insistere på et 
 fuldgyldigt svar, omkring muligheden for at få en tysk 27HK's drosling 
 indskrevet ved indregistrering af en importeret motorcykel!
 Men som sagt, jeg tror at man kommer langt ved at spille med åbne kort 
 og f.eks. lægge en forespørgsel om den aktuelle "tunings-merafgift" hos 
 SKAT('efar). I lighed med import og afgift burde man kunne få et 
 fornuftigt bud inden at man foretager ombygningen (hhv. importerer).
 På dén måde kan man jo også være med til at rode lidt op i systemets 
 procedurer!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
   Anders Majland (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  23-10-07 14:50
 | 
 |  | > Hvad med de unge knægte der moderniserer deres biler..??
 > Ofte ser man en bil af ældre dato, som nærmest er ugenkendelig
 > pga. ombygning...
 > Har aldrig hørt om at de straffes med andet end en tur på synshallen..
 
 Jo de ender også med en afgift hvis den har skiftet identitet - Det
 klassiske eksempel er ombygning af en golf en golf med 8ventilet motor til
 en 16ventilet gti motor samtidig med lidt nye skørter osv.
 
 /A
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ib Jakobsen (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  23-10-07 19:08
 | 
 |  | PMH skrev:
 
 >
 > Hvilket i mine øjne er hammerende urimelig..
 
 Næ, hun har et køretøj, som hun har et mellemværende med Skat.
 
 
 >
 > Det er det eneste køretøj man ikke må modernisere, uden
 > at få et ordentlig slag på pengepungen.
 
 Næ, nej. Der er regler og grænser. Folderen fås hos Skat. Og ligger
 sikkert nettet.
 
 >
 > Hvad med de unge knægte der moderniserer deres biler..??
 
 De skal samme vej.
 
 > Ofte ser man en bil af ældre dato, som nærmest er ugenkendelig
 > pga. ombygning...
 > Har aldrig hørt om at de straffes med andet end en tur på synshallen..
 
 Jeg har mange gange gennem mit tidligere arbejde været sendt videre der fra.
 
 > Iøvrigt mht. til artiklen om ombygningen af Harley'en, jeg troede
 > at ejeren kunne gå tilbage til den som har foretaget ombygningen,
 > og ligge ansvaret, og regningen der..??
 
 
 Sælger vil sikkert vende håndfladerne opad og sige det kender han ikke
 noget til. Med mindre det kan bevises af en annonce eller lignende, hvor
 sælger "praler" med sine ombygninger. Et ordsprog siger at den der
 betaler musikken bestemmer havd er skal spilles. Om skrevet lidt må det
 lyde at den der nyder ombygningen må betale.
 
 
 
 --
 MVH
 
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
    Jim Andersen (24-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  24-10-07 07:19
 | 
 |  | Ib Jakobsen wrote:
 
 > Sælger vil sikkert vende håndfladerne opad og sige det kender han ikke
 > noget til. Med mindre det kan bevises af en annonce eller lignende,
 > hvor sælger "praler" med sine ombygninger.
 
 Eller at det afspejles i en lavere pris.
 
 /jim
 
 
 
 
 |  |  | 
    Armand (24-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  24-10-07 09:46
 | 
 |  | Ib Jakobsen skrev:
 >
 >
 > Sælger vil sikkert vende håndfladerne opad og sige det kender han ikke
 > noget til. Med mindre det kan bevises af en annonce eller lignende, hvor
 > sælger "praler" med sine ombygninger.
 >
 Det kunne vel også være tilfældet at sælger er selvsamme person som har
 indregistreret jernet :-/
 
 Alt i alt tror jeg nok enhver af os ville bruge "det var jeg ikke klar
 over" -taktik'en i samme eller lignende situation og at kvindfolket
 efter dommen blot bøjer nakken og betaler, selvfølgelig i ærgrelse!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
     Ib Jakobsen (24-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  24-10-07 19:05
 | 
 |  | 
 
            Armand skrev:
 > 
 > Alt i alt tror jeg nok enhver af os ville bruge "det var jeg ikke klar 
 > over" -taktik'en i samme eller lignende situation og at kvindfolket 
 > efter dommen blot bøjer nakken og betaler, selvfølgelig i ærgrelse!
 Udtrykket "Ingen er forpligtigtet ud over ens evner" kan til enhver tid 
 bruges.    -- 
 MVH
 Ib Jakobsen
            
             |  |  | 
      BigMac (24-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BigMac
 | 
 Dato :  24-10-07 20:40
 | 
 |  | 
 "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:471f8940$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 Armand skrev:
 
 >
 > Alt i alt tror jeg nok enhver af os ville bruge "det var jeg ikke klar
 > over" -taktik'en i samme eller lignende situation og at kvindfolket efter
 > dommen blot bøjer nakken og betaler, selvfølgelig i ærgrelse!
 
 
 "Ifølge sagens oplysninger er der foretaget udskiftning af motoren, og der
 er foretaget ændringer på stellet for at skabe plads til den nye motor. Der
 er desuden foretaget ændringer af hjul, forgaffel og bremser. Ud fra en
 samlet vurdering anses motorcyklen ikke for at have bevaret sin
 afgiftsmæssige identitet, og er derfor ikke fritaget for ny
 registreringsafgift. Der henvises til Vestre Landsrets dom af 2. februar
 2005, offentliggjort i Tidsskrift for Skatter og afgifter TfS.2005.274.V
 (appelleret). Der henvises desuden generelt til punktafgiftsvejledningens
 afsnit E.1.3.2.
 
 
 Det fremgår af registreringsafgiftslovens § 19, stk. 2, at det er ejeren
 eller den, i hvis navn køretøjet registreres, der hæfter for betaling af
 afgift. Der er ikke støtte for at fortolke bestemmelsen således som klageren
 har anført."
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ib Jakobsen (24-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  24-10-07 21:04
 | 
 |  | BigMac skrev:
 
 > Det fremgår af registreringsafgiftslovens § 19, stk. 2, at det er ejeren
 > eller den, i hvis navn køretøjet registreres, der hæfter for betaling af
 > afgift. Der er ikke støtte for at fortolke bestemmelsen således som klageren
 > har anført."
 
 Jeg er/var ikke i tvivl om hvem der skulle betale. Men kan man læse det
 som den der registrerer,(første gang) efter ændringerne er foretaget,
 hæfter?. Der står jo ikke "...i hvis navn køretøjet er registrereT".
 
 
 
 
 
 
 --
 MVH
 
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
      Jim Andersen (25-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  25-10-07 08:08
 | 
 |  | 
 
            Ib Jakobsen wrote:
 > Udtrykket "Ingen er forpligtigtet ud over ens evner" kan til enhver
 > tid bruges.    Sammen med "ukendskab til loven fritager ikke for straf."
 /jim 
            
             |  |  | 
  Bo Nielsen (22-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Nielsen
 | 
 Dato :  22-10-07 23:19
 | 
 |  | 
 "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:471cef9e$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 Jim Andersen skrev:
 > http://epn.dk/erhverv_samfund/article1138046.ece >Det ved jeg heller hvem er. Men jeg ved så meget at >størstedelen af gamle 
 >harleyer, og her snakker vi om HD som er over >en uge gammel, er ombygget. 
 >Og mange så de har skiftet identitet. Der er >ikke nogen, ej hellere 
 >kvinder, der kan overbevise mig om de er >uvidende om deres køretøj er 
 >ombygget. Det ved alle. Hun må til lommerne.
 Der må jeg desværre korrigere dig - det ved ikke "alle"!!!
 Hun har sikkert været klar over at den var ombygget, men nu varierer graden 
 af modifikationer jo en hel del, og det er ikke sikkert hun har været klar 
 over hvilke regler der præcist gælder på det område.
 Jeg er enig i at hun har lavet en bommert ved ikke at undersøge hvad det var 
 for et køretøj hun købte,og jeg er også enig i hun må til lommerne, men den 
 ensidige - let bedrevidende - påstand du nedlægger er ganske enkelt ikke 
 korrekt!
 ScooterBo 
            
             |  |  | 
   Ib Jakobsen (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  23-10-07 19:01
 | 
 |  | Bo Nielsen skrev:
 
 > Der må jeg desværre korrigere dig - det ved ikke "alle"!!!
 > Hun har sikkert været klar over at den var ombygget, men nu varierer graden
 > af modifikationer jo en hel del, og det er ikke sikkert hun har været klar
 > over hvilke regler der præcist gælder på det område.
 >
 > Jeg er enig i at hun har lavet en bommert ved ikke at undersøge hvad det var
 > for et køretøj hun købte,og jeg er også enig i hun må til lommerne, men den
 > ensidige - let bedrevidende - påstand du nedlægger er ganske enkelt ikke
 > korrekt!
 
 Det vil jeg så til gengæld påstå gælder så mange at vi kan betegne det
 som "alle", når vi snakker HD. Jeg kommer så meget i de kredse, og vil
 påstå at man køber ikke en HD uden at kende mindst fem andre der har en
 HD. Og en ting man kan sige om HD-kørere, så er de er velinformerede om
 havd der rør sig om mærket. Når man hører dem snakke skulle man tro at
 de ikke lavede andet en at beskæftige sig med emnet. Ikke et ondt ord om
 det.
 
 
 
 
 
 --
 MVH
 
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
    Bo Nielsen (24-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Nielsen
 | 
 Dato :  24-10-07 19:37
 | 
 |  | 
 "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:471e36d4$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 Bo Nielsen skrev:
 > Der må jeg desværre korrigere dig - det ved ikke "alle"!!!
 > Hun har sikkert været klar over at den var ombygget, men nu varierer 
 > graden af modifikationer jo en hel del, og det er ikke sikkert hun har 
 > været klar over hvilke regler der præcist gælder på det område.
 >
 > Jeg er enig i at hun har lavet en bommert ved ikke at undersøge hvad det 
 > var for et køretøj hun købte,og jeg er også enig i hun må til lommerne, 
 > men den ensidige - let bedrevidende - påstand du nedlægger er ganske 
 > enkelt ikke korrekt!
 Det vil jeg så til gengæld påstå gælder så mange at vi kan betegne det
 som "alle", når vi snakker HD. Jeg kommer så meget i de kredse, og vil
 påstå at man køber ikke en HD uden at kende mindst fem andre der har en
 HD. Og en ting man kan sige om HD-kørere, så er de er velinformerede om
 havd der rør sig om mærket. Når man hører dem snakke skulle man tro at
 de ikke lavede andet en at beskæftige sig med emnet. Ikke et ondt ord om
 det.
 Intet ondt ord overhovedet, og så vil jeg hale lidt  i land, for jeg kender 
 ganske få Harley-piloter og det gennem andre interesse-områder, så der kan 
 jeg ikke argumentere.
 ScooterBo
 (som i sit stille sind også tror pigen er ude med en lille røver     ) 
            
             |  |  | 
  Ped (22-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ped
 | 
 Dato :  22-10-07 22:48
 | 
 |  | 
 
            Jim Andersen skrev:
 > http://epn.dk/erhverv_samfund/article1138046.ece > 
 Måske spørger jeg dumt nu, men...
 Må jeg ikke skifte motor på min MC, hvis det er en motor af samme type? 
 Regnes motornummeret for en del af en MC's identitet?
 M.v.h.
 Jens L. Pedersen
 '97 GPZ 1100 ABS (nu 115.000 km og still going strong...)
            
             |  |  | 
  Ukendt (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-10-07 06:27
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 22 Oct 2007 23:48:06 +0200, Ped wrote:
 > Må jeg ikke skifte motor på min MC, hvis det er en motor af samme type? 
 > Regnes motornummeret for en del af en MC's identitet?
 Jo, meen, der er faen til forskel på at ombytte din motor med en magen til
 +- nogle få år, og så montere en 30-40 år nyere motor som egentlig kun har
 motorophæng til fælles.
 -- 
 mvh
 Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout   restdele til salg
            
             |  |  | 
  JimR (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JimR
 | 
 Dato :  23-10-07 08:25
 | 
 |  | 
 
            Nej det er kun stelnummeret der er MC'ens identitet, motoren må godt skiftes
 mvh
 JimR
 "Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:471d1a95$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jim Andersen skrev:
 >> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1138046.ece >>
 >
 > Måske spørger jeg dumt nu, men...
 >
 > Må jeg ikke skifte motor på min MC, hvis det er en motor af samme type? 
 > Regnes motornummeret for en del af en MC's identitet?
 >
 > M.v.h.
 >
 > Jens L. Pedersen
 > '97 GPZ 1100 ABS (nu 115.000 km og still going strong...) 
            
             |  |  | 
   Michael Dahlberg (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Dahlberg
 | 
 Dato :  23-10-07 12:19
 | 
 |  | 
 "JimR" <nom@il.dk> skrev i en meddelelse 
 news:ffk7l7$du4$1@news.net.uni-c.dk...
 > Nej det er kun stelnummeret der er MC'ens identitet, motoren må godt 
 > skiftes
 >
 Nu havde hun købt den som veteranmotorcykel!!
 Sådan en skal være original, både for at indregistreres som veteran, og 
 forsikres som veteran, og der må derfor ikke være en anden TYPE motor på 
 den. Så hvis det er en importcykel, der kun er betalt "over 35 år" afgift 
 af, så er det bedrageri.
 Og hvis man køber en HD, der er over  50 år gammel, så ved man hvad man 
 køber, og hvis man ikke gør, så har man selv bedt om det.
 > mvh
 >
 > JimR
 >
 > "Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:471d1a95$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Jim Andersen skrev:
 >>> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1138046.ece >>>
 >>
 >> Måske spørger jeg dumt nu, men...
 >>
 >> Må jeg ikke skifte motor på min MC, hvis det er en motor af samme type? 
 >> Regnes motornummeret for en del af en MC's identitet?
 >>
 >> M.v.h.
 >>
 >> Jens L. Pedersen
 >> '97 GPZ 1100 ABS (nu 115.000 km og still going strong...)
            
             |  |  | 
    Max Andersen (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max Andersen
 | 
 Dato :  23-10-07 12:39
 | 
 |  | Michael Dahlberg wrote:
 
 > Og hvis man køber en HD, der er over  50 år gammel, så ved man hvad man
 > køber, og hvis man ikke gør, så har man selv bedt om det.
 
 Det var da underligt sagt. Ligefrem at *bede* om at blive straffet fordi
 man ikke ved en skid?
 
 Det kunne danne præcedens for mange ting .....
 
 Max
 
 
 |  |  | 
   Claus Rittig (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  23-10-07 16:09
 | 
 |  | "JimR" <nom@il.dk> skrev i en meddelelse
 news:ffk7l7$du4$1@news.net.uni-c.dk...
 > Nej det er kun stelnummeret der er MC'ens identitet, motoren må godt
 > skiftes
 
 Motoren må skiftes til SAMME TYPE.
 Her var der tale om en helt anden motor der var ca. 30 år nyere, og det er
 ikke lovligt, uden at lægge afgift.
 
 Jeg monterede en ekstra skivebremse på min HD, det kostede 1500 i afgift (10
 år siden).
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
    Harald Blaatand (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harald Blaatand
 | 
 Dato :  23-10-07 18:58
 | 
 |  | 
 
 "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 news:471e10bf$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
 > "JimR" <nom@il.dk> skrev i en meddelelse
 > news:ffk7l7$du4$1@news.net.uni-c.dk...
 >> Nej det er kun stelnummeret der er MC'ens identitet, motoren må godt
 >> skiftes
 >
 > Motoren må skiftes til SAMME TYPE.
 > Her var der tale om en helt anden motor der var ca. 30 år nyere, og det
 er
 > ikke lovligt, uden at lægge afgift.
 >
 > Jeg monterede en ekstra skivebremse på min HD, det kostede 1500 i afgift
 (10
 > år siden).
 >
 > Rittig
 >
 >
 Med mindre motoren passer direkte i stellet og evt hedder S&S
 
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Ib Jakobsen (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  23-10-07 19:11
 | 
 |  | Claus Rittig skrev:
 
 >
 > Jeg monterede en ekstra skivebremse på min HD, det kostede 1500 i afgift (10
 > år siden).
 
 Det er så steget til 1800 i vore dage. Men hvordan er det lige med
 "stelnummeret" på gamle HD'er?. Mig bekendt er der ikke noget, og man
 bruger motornummeret.
 
 
 
 --
 MVH
 
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
     BigMac (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BigMac
 | 
 Dato :  23-10-07 20:57
 | 
 |  | 
 "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:471e3950$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 Claus Rittig skrev:
 
 >
 > Jeg monterede en ekstra skivebremse på min HD, det kostede 1500 i afgift
 > (10 år siden).
 
 Det er så steget til 1800 i vore dage. Men hvordan er det lige med
 "stelnummeret" på gamle HD'er?. Mig bekendt er der ikke noget, og man
 bruger motornummeret.
 
 
 har du da betalt det??
 
 jeg fik brev om at jeg kunne skifte til skivebrems uden afgifts ændring for
 2 år siden...
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ib Jakobsen (23-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  23-10-07 21:49
 | 
 |  | BigMac skrev:
 
 > har du da betalt det??
 >
 > jeg fik brev om at jeg kunne skifte til skivebrems uden afgifts ændring for
 > 2 år siden...
 
 Næ, men jeg kender tre der har betalt inden for de sidste par år. Men
 det kan være forskelligt fra egn til egn om man skal betale.
 
 
 
 
 
 --
 MVH
 
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
     Harald Blaatand (26-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harald Blaatand
 | 
 Dato :  26-10-07 12:01
 | 
 |  | 
 
 "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
 news:471e3950$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 Claus Rittig skrev:
 
 >
 > Jeg monterede en ekstra skivebremse på min HD, det kostede 1500 i afgift
 (10
 > år siden).
 
 Det er så steget til 1800 i vore dage. Men hvordan er det lige med
 "stelnummeret" på gamle HD'er?. Mig bekendt er der ikke noget, og man
 bruger motornummeret.
 
 
 
 --
 MVH
 
 Ib Jakobsen
 -------------------------------
 
 Før 1969,ingen stelnummer.
 
 Hvis en ny motor kan monteres uden at ændre på stellet og den ikke yder
 for meget,er det vel ligegyldigt hvem der har lavet den og hvordan den ser
 ud !
 
 Mvh
 
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |