Sidetasker - GSX750F '07 + rygsæk
Fra : Tingskoven

Dato : 21-10-07 13:59

Hej
Jege er på udkig efter et par sidetasker til min Suzuki GSX750F, til brug
næste år, hvor jeg/vi vil på nogle længere ture (ikke teltture).
Der findes nogle tasketyper, der kan klikkes direkte på, og andre, hvor der
skal monteres et beslag/bagebære, hvilket jeg ikke bryder mig om,
da jeg syntes, at det skæmmer mc'en.

Hvilke typer er bedst til prisen?
Hvor store (liter) bør de være?
Gerne nogle links
--
Endvidere påtænker jeg at købe en rygsæk til de korte ture (bærebar, kamera
o.lign.). Eller skal jeg over i en tanktaske

Mvh
Revsgaard

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-10-07 15:08

> Endvidere påtænker jeg at købe en rygsæk til de korte ture (bærebar,
> kamera o.lign.). Eller skal jeg over i en tanktaske
> Nogle af med erfaringer og anbefalinger?

Forestil dig hvad nævnte objekter gør ved din rygsøjle når du ryger af
cyklen og lander med dem spændt på ryggen!!!

Eller hvordan dine arme har det efter en kuretur på ryggen med 80 km/t og
rygsækken griber fat i en kantsten/vejtræ/lygtepæl/skilt/ etc., etc.....!!!

Glem rygsæk - køb en tanktaske!

ScooterBo

Fra : Armand

Dato : 22-10-07 14:58

Bo Nielsen skrev:

> Eller hvordan dine arme har det efter en kuretur på ryggen med 80 km/t og
> rygsækken griber fat i en kantsten/vejtræ/lygtepæl/skilt/ etc., etc.....!!!

Arme?
Lige under hver rems trækpunkt løber hoved-pulsårerne - Hvis blot én af
dem ødelægges i mild grad ville det ikke hjælpe en om man stod på en
skadestue i situationen. Men bare rolig: Man lider ikke!

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 22-10-07 17:56

> [...]
> dem ødelægges i mild grad ville det ikke hjælpe en om man stod på en
> skadestue i situationen. Men bare rolig: Man lider ikke!

Endnu bedre grund!

ScooterBo

Fra : Bongo

Dato : 21-10-07 15:08

> [...]
> kamera o.lign.). Eller skal jeg over i en tanktaske
> Nogle af med erfaringer og anbefalinger?

Givi eller Krauser side og topbokse. Oxford tanktasker. Det er alle
mærkevare der fungerer godt. Mht. den bærbare og kameraet får jeg altid lidt
mave mylder hvis det skal i tanktasken aht. magneterne. Oxford har for
nyligt lavet et beslag hvor tanktasken monteres på beslaget der sidder på
tankbeslaget (benzinpåfyldning-beslaget). Jeg har min bærbare i en taske til
formålet i en side taske og det har fungeret godt i 2 år nu.

www.mc-select.dk importerer Givi og meget andet, men deres hjemmeside er
lidt mangelfuld pt. Det du skal være opmærksom på er at, hvis du forelsker
dig i et sæt Givier eller lign. er det kun monteringsbeslagene der varierer
fra maskine til maskine. Taskerne er de samme. Hvis du ikke kan lide beslag
på cyklen så tjek Givis snaplock system ud. http://www.givi.it/

Fruen her i huset har et sæt Krauser og de er lækre og velfungerende

Vh Bongo

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-07 15:29

On Sun, 21 Oct 2007 14:59:26 +0200, Tingskoven wrote:

> Der findes nogle tasketyper, der kan klikkes direkte på,

Naeh, det har jeg nu aldrig set. Det nærmeste at man kommer her er vist
BMW's sportssidetasker, men beslagene er nu alligevel ret synlige.

> og andre, hvor der
> skal monteres et beslag/bagebære, hvilket jeg ikke bryder mig om,
> da jeg syntes, at det skæmmer mc'en.

Altså, Du vil have firs liter bagage med, men det, som skal bære bagagen må
ikke kunne ses ? Helt ærligt :-/ Motech er nok det nærmeste at Du kan
komme. Der kan hovedparten af beslaget fjernes uden brug af værktøj, men
ophængene er stadig synlige á tilgængelige. Og på nogle cykler dingler det
hele faretruende rundt.

> Hvilke typer er bedst til prisen?

Givi/Kappa med Monokey interface er IMO ganske fine, og med stort udvalg.
De kan umiddelbart monteres på Motech

www.louis.de har et udvalg.

> Hvor store (liter) bør de være?

Dit valg

> Gerne nogle links

Sådan monteres en topboks:
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/givi
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi

Dét er alternativet til rygsækken, som jeg på det kraftigste vil advare dig
imod. Hvis uheldet er ude, og Du lander på ryggen, så er sansynligheden for
en brækket ryg ret stor. Skulle en af remmene fra rygsækken, under en
rutchetur, gribe fat i et eller andet, så er remmene stærke nok til at rive
en arm af dig og det overlever Du ikke.

Tanktaske er en mulighed omend mere besværlig IMO, og så skæmmer den cyklen

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : stolle68

Dato : 21-10-07 15:44

On 21 Okt., 16:28, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]

På nedenstående link finder du et system fra SW-Motech der er næsten
usynligt når du ikke har brug for taskerne.
Det koster lidt, men er vildt nemt at bruge.

http://www.mo-tech.de/produkt/index.php?produkt_id=582&marken_id=68

Mvh
Martin Stolten
Suzuki GSX 750F "07

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-07 16:16

On Sun, 21 Oct 2007 07:43:52 -0700, stolle68 wrote:

> [...]
> usynligt når du ikke har brug for taskerne.
> Det koster lidt, men er vildt nemt at bruge.

Nu er det jo ikke mig, der skal bruge SW-Motech

Og det er netop hvad jeg mener med synligt :-/ De store sorte "øjer"
skriger jo til himlen om hvad der foregår, hvorfor i alverden så ikke være
åben om "at jeg kører med tasker", Givi har et meget nydeligt rørstel til
de smarte nye tasker, der smyger sig ind til cyklen.

Orla Pedersen

Fra : KentBM

Dato : 21-10-07 18:17

Tingskoven wrote:
> Hvilke typer er bedst til prisen?
> Hvor store (liter) bør de være?
Du er da bedst til selv at vurdere dit behov. Hører du til typen, hvor
et par ekstra underbukser og en tandbørste kan gøre det, så kan det hele
være i en tanktaske og eventuelt en taste til fastspænding på bagsædet.

Hvis fruen skal med, så glemt alt og invester i de største fastmonterede
tasker du kan finde En lille spøg.

Tøj, som kan skylles op, hver aften i hotelværelset mindsker behovet for
bagageplads.

Omvendt så har jeg det selv sådan, at en tanktaste, 2 X 40 l sidetasker
og en 45 l topboks næsten ikke er nok til mig selv.

Så find ud af, hvor lidt du kan klare dig med inden du beslutter dig for
typen af tasker.

--

Kent

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-10-07 11:37

KentBM wrote:
> Hvis fruen skal med, så glemt alt og invester i de største
> fastmonterede tasker du kan finde

De er for små.

Her er hvad du skal bruge:
http://www.rayven.dk/shop/index.php?cPath=1_7

/jim

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-10-07 12:07

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote in message
> Tingskoven wrote:
-klip-
> Hvis fruen skal med, så glemt alt og invester i de største fastmonterede
> tasker du kan finde En lille spøg.
***********
Krauser eller TouraTech!
***********

> Tøj som kan skylles op hver aften i hotelværelset, mindsker behovet for
> bagageplads.
-klip-
> --
>
> Kent
***********
Har oplevet en flok mc'ister, hvor fruerne kørte rundt med nogle store
marmeladespande med låg surret godt fast oven på resten af bagagen.
I med vasketøjet, vand, sæbe, og 3-500 km's rask kørsel, så var det lige til
at skylle op ved ankomsten og hænge op. Tørt næste dag, pakke sammen -
afsted igen.
Dette er nok især anvendeligt ved teltcampingture.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.

Fra : Armand

Dato : 22-10-07 21:50

KentBM skrev:

> Hvis fruen skal med, så glemt alt og invester i de største fastmonterede
> tasker du kan finde En lille spøg.

Men med ganske god relevans!

En lille historie fra det virkelige liv:
Engang i starten af firserne var jeg med en flok klubkammerater til
Thy-træf.
En murerlærling med nærmest irriterende kvindetække, havde ved
lejligheden etsyn af en høj lyshåret gymnasielev med på motorcykeltur
for første gang.
Hjemmefra havde kampen stået om bagage-pladsen efter at han
havde anskueligtgjort for hende at der faktisk ikke var plads til så
meget som bare hans tandbørste i de to 45 liters Krauser-tasker, som
hun opstemt i glad forventning over den kommende tur havde pakket med
egne sager!
At bagagekapaciteten følgelig ligefrem var blevet opdelt imellem dem á:
"én taske til dig og én til mig", havde hun fundet ganske uretfærdigt!
Fremme på pladsen ved Thy-træffet kom historien hurtigt på omgang
iblandt os alle, som fint kunne følge problematikken fra egne
erfaringer; imens det 17-årige pigebarn kun kunne give udtryk for sin
forurettelse over på tydeligste vis havde fået demonstreret hvor
lidt der som sådan var nødvendigt ved kun at kæresten kun fyldte sin
taske 1/3, når nu hun godt kunne have brugt lidt af den til noget af det
mest nødvendige, som hun havde måttet lade ligge hjemme!
Historien kulminerede da hun søndag morgen stod udenfor deres telt og
lydhørt for os alle kaldte: "Fraaank - Fraaank" efter sin gemal, som
lå med tømmermænd der var en motorcyklende murerlærling værdig
Efter en længere "Fraaank" -serenade fik knægten endelig taget sig
sammen til at brumme "hvaba?" ud over kanten af soveposen! Svaret kom
fluks fra pigebarnet med "kun det mest nødvendige": "hvor er der strøm
til mit krøllejern?" ? ? ! ! . . - - - Kollektivt latterbrøl!!!,
som gjorde tøsen så fornærmet at hun slet ikke ville høre af noget, da
det gik op for et par af os at træffet afholdtes på en campingplads,
og at der følgelig var strømudtag i jordhøjde rundt omkring på
pladsen, og ovenikøbet lige i nærheden, hvortil hendes uundværlige
krøllejern kunne tilkobles!

Senere blev hun vænnet lidt mere til at toure på MC, men denneher
historie om hendes første træf er blevet en klassiker

> [...]
> Omvendt så har jeg det selv sådan, at en tanktaste, 2 X 40 l sidetasker
> og en 45 l topboks næsten ikke er nok til mig selv.

Min første længere mc-tur gennem en årrække var trippet til
motorcykeludstillingen i Køln sidste efterår.
Grundet det faktum at jeg i grunden befinder mig i mit 80'er
drømmescenario: At kunne rejse med "kun pas, tandbørste og kriditkort i
inderlommen", klarede jeg weekenden med kun en tanktaske på Barbie'n -
Det skal dog nævnes at det var rart at have én med god taskeplads med
når der skulle klædes om på parkeringspladsen udenfor messehallerne -
samt til at få have medbragt garagens svære kædelås for én!

--
Armand.

Fra : Niels Pein

Dato : 21-10-07 21:33

"Tingskoven" <tingskoven@c.dk> skrev ...
> [...]
> Der findes nogle tasketyper, der kan klikkes direkte på, og andre, hvor
> der skal monteres et beslag/bagebære, hvilket jeg ikke bryder mig om,

Jeg har fået monteret Motech quick-lock systemet på min Suzuki Bandit 1250
SA, og det fungerer fint, og skæmmer ikke ret meget. Der kan så sættes de
Givitakser på jeg har lyst til.
Baggagebæreren jeg også fik, fordi jeg også vil have mulighed for en Givi
topboks, er til gengæld ikke særlig køn.

http://www.pein.dk/bike/gsf1250sak7-l.jpg

Rammen til sidetasker klikkes på ved 3 punkter (i hver side sæføli :)). Det
ses ikke så godt på billedet, men der er et lille beslag ved bagerste
fodhviler, et mere oppe ved panikhåndtaget bag bagsædet, og et lidt nedenfor
blinklyset. De er ret diskrete, ikke kun på billedet men også i
virkeligheden.
Det værste mht. udseende, er at det var nødvendigt at flytte blinklysene
lidt bagud. Men de kan jo nemt flyttes frem på den originale position igen,
og det nye blinklysbeslag kan fjernes, hvilket jeg godt kunne finde på, hvis
jeg vidste at jeg ikke skulle bruge sidetasker i et stykke tid.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Ole Schultz

Dato : 21-10-07 22:36

On Sun, 21 Oct 2007 22:32:58 +0200, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

> [...]
>og det nye blinklysbeslag kan fjernes, hvilket jeg godt kunne finde på, hvis
>jeg vidste at jeg ikke skulle bruge sidetasker i et stykke tid.

Hej Niels.

Jeg har samme cykel som dig og overvejer også Motech beslag og Givi
tasker.

Du skriver at det er nødvendigt at flytte blinklys, det er vist mere
reglen end undtagelsen. Men jeg er interesseret i at vide om ledninger
er lange nok, så man ikke skal til at forlænge o.s..v ?

Jeg forventer kun at skulle bruge mine tasker på 1 eller 2 ferie ture
årligt og overvejer derfor om jeg kan nøjes med et textil taskesæt.
Måske disse ?
http://www.louis.de/_402456fbabe5c839f91d484e14ee39048e/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=525&wgr=221&list_total=15&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10025335

mvh Ole

http://www.osit.dk/files/banditgsf1250sa.jpg

Fra : Bongo

Dato : 22-10-07 07:19

> [...]
>
> Jeg forventer kun at skulle bruge mine tasker på 1 eller 2 ferie ture
> årligt og overvejer derfor om jeg kan nøjes med et textil taskesæt.

Jeg skulle forlænge en ledning på min TDM da jeg monterede et sæt Givier.
Det er altså ikke noget problem, jeg hentede en smart lille dims hos den
lokale mekaniker som de to ledningsender blev loddet sammen i vha. en
ligther. Andre ved sikkert hvad den hedder. Når taskerne er på er det
faktisk rigtigt rart i dagligdagen. De har reddet cyklen fra skrammer da
cyklen langsomt lagde sig ned i et regnvejr. Støttebenet sank ned i jorden
da den blev våd. Hos købmanden er det fedt bare at kunne købe ind uden at
skulle tænke på om jeg kan have varene på cyklen. Det kan jeg med 2 * 49L
tasker. Når jeg henter knægten ude i byen kan jeg have hans udstyr (altså
hjelmen og sån') i taskerne. Til daglig ligger min bærbar bedre i sidetasken
end på min ryg. De er vandtætte. De ting jeg ofte havde liggende i
bagagerummet på bilen ligger nu i taskerne sammen med et sæt ekstrahandsker,
regnfrakke og et håndklæde i tilfælde af regnvejr.

Når fruen og jeg er på langtur bruger vi yderligere en 70L vadsæk hver
(wolfcamper.dk). Dvs 2 cykler med 4*49L tasker + 2*70L vadsække. Det er
nærmest luksusriøst og jeg tror vi har samme plads som i C3-eren. 340L +
tanktasker.

Så er der dem der taler om Visaoppakningen herinde. Den består af et
Visakort og en sovepose! Et par klubkammereter har firkantede alu-tasker. De
er godt nok effektive at pakke idet de er firkantede med låg istedet for
runde der åbner i siden som plasttaskerne.

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 22-10-07 22:03

Bongo skrev:

> Når taskerne er på er det faktisk rigtigt rart i dagligdagen. De har
> reddet cyklen fra skrammer da cyklen langsomt lagde sig ned i et
> regnvejr. Støttebenet sank ned i jorden da den blev våd.

Helt uforvarende blev du lige hér #148

> [...]
> (wolfcamper.dk). Dvs 2 cykler med 4*49L tasker + 2*70L vadsække. Det er
> nærmest luksusriøst og jeg tror vi har samme plads som i C3-eren. 340L +

Jeg var med på påskeferie bagpå en kammerat på en "mini-Bol d'Or" der
brændte et par ventiler på vej hjem - Den Opel Corsa vi lejede gennem
SOS kunne ikke have Honda'ens oppakning i bagagerummet: Udover vores
beklædning (hjelme er forøvrigt en sær størrelse bagage!) måtte én af
pøllerne også ind på bagsædet!

> Så er der dem der taler om Visaoppakningen herinde. Den består af et
> Visakort og en sovepose!

Hvad skal man med banaliteter som sovepose og sæbe+håndklæder, når man
kører "Visa-style"??

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 23-10-07 20:14

> Helt uforvarende blev du lige hér #148

Damn, så har jeg vist bidraget med 2! Du får ikke den 3. Det sker ikke, det
vil være for pinligt!

Vh Bongo

Fra : Niels Pein

Dato : 23-10-07 21:41

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev ...

> Helt uforvarende blev du lige hér #148

Hold da op, var den der ikke i forvejen? Den må da være almindelig.
Jeg var lige ved at lave den på min allerførste dag som MC ejer, endda på
asfalt. Købte CX'eren i Randers på en glohed dag, og på vej hjem fra Randers
til Silkeborg skulle jeg lige have en is. Da jeg var klar til at køre
videre, var sidestøtten sunket 2 cm. ned i asfalten, og efterlod et hul der
sikkert kan ses endnu 22 år efter.

Men kort efter skete det. Parkerer på en god fast grusparkeringsplads. Det
begynder at regne, og den vælter. Men der skete ikke noget med MC'en, for
den bankede bare venstre håndtags balanceklods ind i den BMW (bil) med
metallak der holdt ved siden af. Aaargh.

Men jeg har altid kørt med sidetakser om vinteren. Det har reddet CX'eren
for skrammer en enkelt gang, og TransAlp'en 2 gange. Det er jo svært elt at
undgå at vælte når man kører i al slags vejr, også den slags hvor bilisterne
bliver hjemme.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Niels Pein

Dato : 22-10-07 23:42

"Ole Schultz" <schultz@fj3rnd3tt3.pc.dk> skrev ...

> [...]
> reglen end undtagelsen. Men jeg er interesseret i at vide om ledninger
> er lange nok, så man ikke skal til at forlænge o.s..v ?

Jeg ved det faktisk ikke. Værkstedet udførte operationen.
Har haft lidt travlt i dag, men kan tage et par billeder mere og poste om
nogle dage. Jeg vil umiddelbart tro ledningerne er forlænget en smule.

Der lader også til at være behov for at vise de der Quick-lock dimser bedre.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-10-07 00:43

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> "Tingskoven" <tingskoven@c.dk> skrev ...

> http://www.pein.dk/bike/gsf1250sak7-l.jpg

Rigtig fin cykel.
Der er kun en "fejl" ved den Bandit: at det ikke er min )

mvh Jens
Sydals

Fra : Niels Pein

Dato : 22-10-07 23:44

"Jens Meldgaard" skrev ...

> "Niels Pein" skrev ...

> Rigtig fin cykel.

Takker.

> Der er kun en "fejl" ved den Bandit: at det ikke er min )

Du kan da godt køber den.
Men det bliver DYRT, for jeg synes også den er helt fin.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 26-10-07 00:40

> [...]
>
> Takker.

> Du kan da godt køber den.
> Men det bliver DYRT, for jeg synes også den er helt fin.

Hej Niels

Du ka´ da få to cykler for den. FZ 750 ´87 og FJ 1200 ´91.
FJén har dog et lille mellenværende med SKAT, men det er
vel ikke så vigtigt ). Pyt det ku jeg så men også ordne for dig.

mvh Jens
Sydals

Fra : Armand

Dato : 22-10-07 14:54

Tingskoven skrev:

> Endvidere påtænker jeg at købe en rygsæk til de korte ture (bærebar, kamera
> o.lign.). Eller skal jeg over i en tanktaske
> Nogle af med erfaringer og anbefalinger?

Bagage hører til på køretøjet og IKKE på kroppen :-|
Prøv at læge en sofapude i en tilgængelig rygsæg, og læg dig derefter på
ryggen - Og bliv forskrækket over hvor ukomfortabelt det er!
Læg derefter et par bøger og en 1½ liter sodavand, samt dit
sports/arbejds -tøj i og fald(!) om på ryggen istedet!! Hvis dét ikke
kan overbevise dig, så prøv det med 100+ km/t og fra et par meters højde!

Tanktasker ér praktiske og de fleste er tillige monteret med stropper så
den, efter køreturen, kan medbringes som såvel rygsæk og skuldertaske!

--
Armand.

Fra : Christian D. Pederse~

Dato : 23-10-07 21:10

"Tingskoven" <tingskoven@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kamera o.lign.). Eller skal jeg over i en tanktaske
> Nogle af med erfaringer og anbefalinger?

Hej :

Da jeg i sin tid havde en Suzuki GSX-600F, brugte jeg disse tasker :
http://www.bags-connection.com/marken/SUZUKI/GSX750_F/6_Speedpack.html

De passer helt fantastisk på GSX-F maskinerne. Hvis du er intereseret, har
jeg et sæt i overskud, da de ikke passer på min Hayabusa.. Den er for bred
over bagenden.

Med Venlig Hilsen
Christian
abrcdp @ hotmail (dot) com

Fra : Tingskoven

Dato : 24-10-07 20:34

..........tak for budet!
Men, jeg tror, at fruen vil betakke sig for, at skulle sidde oven på dette
taskesæt.

Mvh
Revsgaard

Fra : Christian D. Pederse~

Dato : 26-10-07 22:19

> .........tak for budet!
> Men, jeg tror, at fruen vil betakke sig for, at skulle sidde oven på dette
> [...]

Hej :

Det kan du have helt ret i. Men piger skal ikke sidde bagpå : De skal køre
selv !!!!!

Held og lykke med projektet

Med Venlig Hilsen
Christian