Hjemme igen - ferien er slut.....
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-07 20:31

SÅ er Buster og jeg vendt hjem fra ferie, vi var hjemme ca. 10.45 i
formiddags.

Buster var nede hos Izabella på Søften Kattepension, et sted han elsker at
holde ferie. Oh hele ugen har han opført sig eksemplarisk og været så
nussesyg og kælen..
Jeg blev budt meget hjerteligt velkommen hjem af Buster, og han duftmærkede
etc., og han fik sagt pænt farvel og på gensyn til Izabella.
Da vi kom hjem gik han en runde og tjekkede at alt så ud som da han forlod
det, og så var det ellers ud i haven og guffe græs og nyde vinden i pelsen.
Nu er han fuldstændig udmattet og krøbet sammen under tæppet på lænestolen
og snorkbobler.

Jeg selv var i Taize, hvilket Benedikte var misundelig overfor.
I Taize ligger der et økumenisk broderfællesskab, dvs. man bekender sig ikke
til en bestemt kristen retning, alle er velkomne, uanset om man er
protestanter, katolikker etc.
I Taize kommer der folk fra hele verden, så det er nødvendigt at kunne andet
end dansk, men kan man engelsk kan man sagtens klare sig. Fx læsninger i
kirken bliver foretaget på 4-5 sprog, og valget af sprog afhænger af hvilke
personer der er på stedet på tidspunktet, men der er altid læsninger på
engelsk og fransk.
Når man møder folk rundt om på stedet er det normalt at tale engelsk, men
kan man fransk, tysk eller andet, skal man såmænd også få det brugt...

Idag er gået med at slappe af, da man ikke får sovet meget når man skal side
op i en bus hele natten, og jeg regner med at jeg snart kryber ind i min
dejlige seng, og prøver at indhenter noget af det søvn jeg har i underskud.

Mange hilsener fra de hjemvendte
Louise og Buster

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-10-07 21:44

Louise skrev:

<klip>

> [...]
> I Taize kommer der folk fra hele verden, så det er nødvendigt at kunne andet
> end dansk, men kan man engelsk kan man sagtens klare sig.

Nå, jamen så må jeg se at komme derned på et tidspunkt. Tak for
oplysningerne, jeg håber, du havde en rigtig god tur

Venlig hilsen Dikte