Leffe snyder :-)
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-10-07 18:49

Hvor er det bare skønt at have en hvalp, og se hvordan han bliver
klogere og klogere for hver dag.
Når vi leger med den store gummiring i haven, er han begyndt at have
den ene pote inden i ringen, når jeg skal hive den fra ham.
Når vi leger med rebet med løkke og knude på, er det samme historie,
bruge en nogen gange 2 poter + mund til at holde på den, og puffe til
mig fordi jeg skal prøve at tage den fra ham.
Sit klares (næsten) uden at jeg behøver at sige det, inden vi skal ind,
inden jeg kaster rebet/ringen/pinden, inden mad og inden godbidder.
For søren hvor er vi glade for vores lille charmetrold, som lige skal
sættes på plads en gang i mellem.
Bedste straf er at smide ham ned fra sofaen, og fjerne hans trappe, så
han ikke kan komme op til os, som han elsker.
Det giver en from hund
Kai

Fra : pwh

Dato : 22-10-07 19:04

Fister Løgsovs, skrev:

> Bedste straf er at smide ham ned fra sofaen, og fjerne hans trappe, så
> han ikke kan komme op til os, som han elsker.
> Det giver en from hund

Det er det værste man kan udsætte en hund for,
at blive isoleret fra flokken.
Det er også den strengeste straf jeg kan "idømme" Angel hvis
hun har lavet unoder, så ryger hun i kælderen i 5 minutter.
Det er en meget ydmyg Angel der kommer op igen når jeg kalder.

/Jens (som aldrig straffer Tyson, han er nemlig så artig)

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-10-07 19:05

pwh sendte dette med sin computer:

> [...]
> Det er en meget ydmyg Angel der kommer op igen når jeg kalder.
>
> /Jens (som aldrig straffer Tyson, han er nemlig så artig)

Det virker
Kai

Fra : pwh

Dato : 22-10-07 19:27

Fister Løgsovs, skrev:
> pwh sendte dette med sin computer:

> Det virker
> Kai

Bare ikke på langtidshukommelsen synes jeg

/Jens

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-10-07 19:23

pwh sendte dette med sin computer:

> Bare ikke på langtidshukommelsen synes jeg
>
> /Jens

Nej, det har du ret i.
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-10-07 19:55

Fister Løgsovs skrev den 22-10-2007:
> pwh sendte dette med sin computer:

> Nej, det har du ret i.
> Kai

Jeg håber dog på at det giver pote :oÞ at bruge energi på det nu, og
nyde at han har styr på hvem der bestemmer og hvor der må gøres hvad,
resten af hans levetid.
Kai

Fra : pwh

Dato : 23-10-07 05:15

Fister Løgsovs, skrev:

> Jeg håber dog på at det giver pote :oÞ at bruge energi på det nu, og
> nyde at han har styr på hvem der bestemmer og hvor der må gøres hvad,
> resten af hans levetid.

Det er alfa og omega for mig.
Så regn du trygt med at det kommer godt igen,
dog hælder jeg selv til 98% ros og 2% ris i opdragelsen.
Hunde bliver utrygge og nervøse af for megen skænd.

/Jens

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-10-07 15:22

> [...]
> dog hælder jeg selv til 98% ros og 2% ris i opdragelsen.
> Hunde bliver utrygge og nervøse af for megen skænd.

Den filosofi forsøger jeg også at følge.
Kai

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-10-07 05:44

> [...]
> Det er en meget ydmyg Angel der kommer op igen når jeg kalder.
>
> /Jens (som aldrig straffer Tyson, han er nemlig så artig)

Har går vi ind for kollektiv straf

Hvilket har bevirket at hunden sørger for at kattene ikke laver unoder.. Fx.
gør han hvis de hopper op på bordret eller stopper deres leg hvis de tumler
vildt når vi sover. Han ved jo godt at far bliver sur hvis man vækker ham .

Straffen er så liodt forskelig fra kat til hund .. katene ryger enten i
"kattefængsel" (hunde transport bur) eller på badeværelset (farlig ting ..
jo derude man bliver badet) og hunden bliver sendt ud i kurven i gangen

Erik

Fra : pwh

Dato : 23-10-07 19:28

OZ3BTO, skrev:

> [...]
> i "kattefængsel" (hunde transport bur) eller på badeværelset (farlig
> ting .. jo derude man bliver badet) og hunden bliver sendt ud i

Den tror jeg til gengæld slet ikke på, katte fatter ikke straf,
og katte må i princippet alt
Straf mht hunde skal falde prompte i forbindelse med unoden,
ellers er det min erfaring at hunden ikke fatter en meter af hvad
straffen blev givet for.

Det er faktisk lidt kringlet og ikke helt logisk,
og det tog mig lang tid at erkende,
men hunde tænker ikke som mennesker, nok derfor

Eksemplet jeg kan bruge er min egen Angel der er noget
af en tyvetøs, jeg har prøvet diverse afstraffelser i form
af skælud og isolering. Jeg kunne tydeligt se på hende når
jeg kom hjem at hun vidste hvad hun havde gjort galt.
Men intet af "det hårde" hjalp, fristen var måske for stor.
Det jeg fik ud af det var at hun til sidst ikke turde komme
ud og komme mig imøde selv om hun intet havde gjort galt.
Hun kunne nok bare huske noget med et surt menneske
der kom hjem. Så det var ikke vejen frem.
Det kan ikke siges for tit at man ikke skal tillægge hunde
menneskelige egenskaber, jeg dumper selv i den stadig.

/Jens