Expot bivirkninger.
Fra : Sten Bo

Dato : 22-10-07 10:37

Hej Gr.

Vi har en nu 1½ år s Malinos der for ca. 6-7 mdr. siden blev lam i
bagkroppen, ytrede sig opdaget definitivt på den måde, at den ku ligge på
sofaen hoppe ned og så efter 1½ skridt kun slæbe sig hen over gulvet med
forbenene. Bagkrop og bagben slæbende efter sig. Fra den ene ende af stuer
til den anden. ( Det havde ringet på døren). Tilsyneladende ingen smerter.

Og vi ku så hjælpe den op og stå, hvor den ku holde balancen til den
prøvede at ta næste skridt hvor det gentager sig. Nok kommet gradvist over
en dags tid. Inden, faldet i ivrighed en par gange, som vi tilskrev glatte
gulve. Det er en hund med fart på.

Vi troede - ja vantro. Brækket ryggen, discprolaps, næ.. for den havde jo
ikke smerter, men da den ikke er pivset, så hvem ved.

Til dyrlægen. Næe - men alvorligt syg ingen tvivl om det. Havde aldrig haft
en hund der så sådan ud. Kunne kun gå meget langsomt med støtte. Øm i
bagbens lårmuskulatur. Har den fået kulde koldt vand. Ja den tæsker rundt
selv om der er is på. Har den lappet kølervæske? Det her er alvorligt.
Omgående videre til dyrehospital - Hvor Hunden oversked hele hospitalet. Og
man tog en masse prøver og nogle billeder og gav os noget meget stærkt
antibiotika med hjem. Ingen forklaring. Blank.

Snakkede om eftermiddagen med egen dyrlæge der var bange for cancer på
rygmarven, og blev 2 dage efter ringet op af dyrlægen fra dyrehospitalet -
der spurgte om hunden levede endnu. Naj, men altså hvordan går det, Og så,
jeg troede ikke den klarede det.
Jamen den er mat men begyndt at gå dinglende rundt. Hvad er der galt? Ved
ikke alle prøver negative. Må jeg ringe igen senere. Ja selvfølgelig.

Vi så senere artiklen i Hunden. Havde på et tidspunkt i sommer købt ny
forsyning af expot, men gudskelov ikke givet hunden en ny dosis.

Vi kørte så til dyrlægen med pakken fik pengene retur, og man fortalte at de
ikke solgte midlet mere. En hel del hunde havde mistet pels og fået sår. -
Og man dyrlægen var nu 100% på at vores lammelser stammede fra Ekspotten.
Meget kedelig sag. Vi spurgte så på penge til regningen på dyrehospitalet
tæt på 4000. men da der blev advaret om bivirkninger i indlægssedlen - ingen
præcedens.
Hunden dirrer i dag meget med bagbenene når den er ivrig eller har tonset
rundt, som den stadig elsker. Vi har opgivet at gå til agility da den ved
anstrengelser bliver halt på venstre ben, og vi har faktisk haft den i snor
i 1½ md fordi den hele tiden blir halt.

Dyrlægen kan ikke finde noget galt men det kan selvfølgelig være en
fibersprængning eller et ledbånd eller hvem ved? Skal til kiropraktor og
akupunktur i næste uge. Nyt sted. (hun er dyrlæge og har være 17 år på et
dyrehospital, så det er fint nok.. Muskulaturen er fremragende og den ømmer
sig IKKE ved undersøgelser. Men man kan jo ikke rigtigt regne med de hunde.
( Det er for resten en rigtig dejlig familiehund. Kommer fra Isell.)

Vi snakker nu om at det var godt at den oversked det hele, også dan vi kom
hjem, for både vi, huset og hunden blev selfølgelig badet grundigt oven på
den omgang. Vi har dermed fået vasket det værste af igen. Expot indeholder
en lammende nervegift der normalt blir uden på hunden, men i nogle tilfælde
går i genem skinnet. Dyrlægens forklaring, der nu ku se at det hele passede
sammen. Ikke i tvivl.

Vi kædede først tingene sammen efter artiklen i Hunden - og først da var en
der gjorde opmærksom på det. Bruger i også Expot?

Men nu kommer ??? Er der tidserfaringer med bivirkninger fra det lort. I
andre med Expotproblemer. Hvordan har jeres hunde det? Eller har i haft
nogle uforklarlige lidelser?

mvh Sten

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-07 11:51

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:471c6f47$0$2670

> [...]
>
> Men nu kommer ??? Er der tidserfaringer med bivirkninger fra det lort. I
> andre med Expotproblemer. Hvordan har jeres hunde det? Eller har i haft

Sikke da en grim historie- godt at vovsen klarede det.
Havde en kat med noget mundhulebetændelse fornyligt og her var det første
dyrlægen spurgte om, om vi havde brugt Frontline, så de loppemidler er
åbenbart ikke helt ufarlige. Har aldrig brugt Exspot, men kun Frontline og
Cyclio Vet. Har dog helt droppet loppemidlerne i år, da vi har fået nyt hus
og vi har lagt klinker overalt, så regner ikke med, at evt. lopper ville
kunne overleve ret længe. Har da heller ikke set nogen, på hverken hunde
eller katte.

Vi havde jo labradoren Buffy, der pludselig fik hjernehindebetændelse. Hun
var slem til, at gnaske i alting, som labradoren jo ofte er, men vi fandt
aldrig ud afom det var et tilfælde, at hun fik det eller hun havde indtaget
noget. Vi kunne dog ikke lige sætte en finger på, hvad hun evt. skulle have
været i nærheden af, så dyrlægen mente, at det bare var uheldigt, at det
netop havde ramt hende, ligesom det jo også rammer mennesker nogengange.

Håber ikke, at jeres hund får flere følgevirkninger af Exspottten.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Sten Bo

Dato : 23-10-07 19:07

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker nogengange.
>
> Håber ikke, at jeres hund får flere følgevirkninger af Exspottten.....

Navnet. Havde ikke pakken og google kender begge, også fra salgssider. Men
produktet har selvfølgelig sin egen side et eller andet sted.

Kedeligt med Buffy. Overlevede den? Vi mistede senest en hund efter
operation, knuder, den var for gammel og fik epilepsi noget tid efter, måtte
aflives. Det er det værste, Ansvaret. beslutningen og lettelsen. Nok er
nok. Man burde selv ha en god aftale med en dyrlæge, så man ikke selv kom i
den situation ligger til last. Sluk for søren. Det andet er uværdigt.

Ja bivirkningerne er selvfølgelig noget man ikke regner med, før det sker.
Vi ved jo stadig ikke om det var det, og for så vidt heller ikke om
haltheden og dirren stammer derfra. Men selve lammelsen var egen dyrlæge nu
helt overbevist om.

Jeg så det nævnt på en eller anden officiel side. Muskelsvaghed, lammelse
og dirren. Ud over det med pels og sår. Skulle ha gemt linket, men siden må
være i historikken på browseren.
Når man kikker er det mest reklamesider og de skriver jo ikke meget. Jo
noget med at i sjældne tilfælde og så det med irritation. Og så fra et fora,
at man omgående skal vaske med godt med shampo da midlet er i bundet i olie
og det kræver lidt "motorvask" at få opløst og væk . Vores dyrlæge sælger
det ikke mere, og det lød som om det var trukket. Der havde været mange
skriverier - og dem ser jeg ikke umiddelbart når jeg kikker via google.
Glemte at spørge, hvor?

Om Haltheden tænkte dyrlægen nu i første hånd på vokseværk Tja, hun har
selvfølgelig ikke været halt de par gange vi var hos dyrlægen. Og dirren,
det er der nogen hunde der gør. Hvilket sikkert er rigtigt. Men ellers har
det stort set været der, en gang i mellem siden, men først slemt (f.eks
efter at ha tonset rundt med andre hunde som hun elsker) de sidste par md.

Billederne fra dyrehospitalet var fine - men vi kender det når folk har
dårlig ryg. Det er ikke alt der ses på billeder. Tænker på - er der nogen
der har fået skannet kræet. Altså sådan avanceret?

Mvh

Sten

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 21:41

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:471e3835$0$2672

> [...]
> Nok er nok. Man burde selv ha en god aftale med en dyrlæge, så man ikke
> selv kom i den situation ligger til last. Sluk for søren. Det andet er

Hun levede et år mere, men blev aldrig den samme hund. Hun blev urenlig,
kunne ikke finde rundt i huset, kunne ikke komme, når man kaldte mere, men
hun kunne huske Bliv - Fri kommandoen, så den brugte vi, når vi skulle kalde
på hende. Hun tog enormt på ( dyrlægen mente, at skjoldbugskirtlen måske var
ødelagt), men det nåede vi ikke, at få testet ), hun fik epilepsi og fik så
et anfald, der mindede om det, hvor det hele startede og så valgte vi, at
sige stop. Vi havde nok givet hende fred fra starten af, hvis vi havde vist
bedre, men det er jo altid nemt, at være bagklog.....

> [...]
> Vi ved jo stadig ikke om det var det, og for så vidt heller ikke om
> haltheden og dirren stammer derfra. Men selve lammelsen var egen dyrlæge

Nej, man får ikke altid alle fakta på bordet omkring bivirkninger og nogen
hunde er nok mere udsatte end andre, på det punkt.

> Billederne fra dyrehospitalet var fine - men vi kender det når folk har
> dårlig ryg. Det er ikke alt der ses på billeder. Tænker på - er der nogen
> der har fået skannet kræet. Altså sådan avanceret?

Kan desværre ikke hjælpe på det punkt, men hvis en scanning kan give lidt
mere klarhed, er det vel forsøget værd ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Sten Bo

Dato : 24-10-07 10:36

> [...]
>
> Kan desværre ikke hjælpe på det punkt, men hvis en scanning kan give lidt
> mere klarhed, er det vel forsøget værd ?

Ja det med hvornår kan være meget svært. Vi har været den vej et par gange
nu, og set i bakspejlet, som du også har oplevet, været for længe om det.

Og har nu også en anden gammel hund, 14½ som var meget dårlig, lå hele
tiden, måtte bæres op og ned af trapper, Men den fik noget akupunktur og er
i gang med en pakke gigtpiller - og er nu - alt taget i betragtning, frisk
igen. Nærmest et mirakel. Holdning på hale og ører og opmærksom.
Glad og aktiv, henter legetøj og stjæler kæmpe ben fra den store. Er
skuffet hvis den ikke kommer med i skoven der ligger lige ved.

Tjae.

Sten
--

En side med bl.a. "malle" hundebilleder: http://www.hundelufterne.dk/7797362

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-10-07 05:40

Hvad er expot ?

Bare såen at man kan undgå at det sker for ens hund

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 06:52

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er expot ?
>
> Bare såen at man kan undgå at det sker for ens hund

Det er et loppemiddel.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-10-07 08:20

Buffy wrote:

> Det er et loppemiddel.

Og hedder retteligt exspot
Bliver det ikke markedsført som middel mod skovflåt?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 09:38

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hedder retteligt exspot

Ahh, ja- havde ikke lige set, at S´et manglede.

> Bliver det ikke markedsført som middel mod skovflåt?

Både skovflåt, lopper, lus og pelsmider- ifølge Google....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-10-07 10:02

Buffy wrote:

> Både skovflåt, lopper, lus og pelsmider- ifølge Google....

Ok

- det skulle også være effektivt til at fjerne hår i særlige tilfælde :(

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!