Tømmer analkirten når den ser bestemt pers~
Fra : Melanie

Dato : 22-10-07 09:30

Hej ng

Vi har nu flere gange oplevet at vores hund tømmer analkirtlerne når vi får
besøg af en bestemt person. Det er uanset om de mødes ude eller inde. Denne
person har selv en hanhund hvilket vores også er. der ud over bryder jeg mig
ikke om denne person (utryk ved ham).
Hvorfor reagere Kennedy sådan?
Mvh Melanie

Fra : Henri Gath

Dato : 23-10-07 19:24

er det Niels Riis ebbesen?

Fra : jopa

Dato : 23-10-07 19:35

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev

> er det Niels Riis ebbesen?

Hvis han besøgte mig ville jeg også straks tømme mine analkirtler

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 23-10-07 20:08

Melanie wrote:
> [...]
> eller inde. Denne person har selv en hanhund hvilket vores også er.
> der ud over bryder jeg mig ikke om denne person (utryk ved ham).

Hej Melanie
Hunde kan, pr refleks, tømme deres analkirtler, f.eks når de bliver
forskrækkede eller bange.
En tanke kunne være at jeres hund mærker at du er utryg ved manden og derfor
selv bliver lidt påpasselig/småbange?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 00:00

Det er noget meget rigtigt.
Analkirtler tjener to ting; dels giver de smørrelse til analgangen og dels
er det duftstoff til afmærkning af territorie.
Hvis en fremmed mand kommer ind i jeres hjem og lugter meget kraftigt at en
anden hanhund, ville det være naturligt for hunden at prøve at "slette"
eller "overdøve" denne lugt.

Hvis det genere dig meget at den gør de,s å tømt dens analkirtler jævnligt,
en gang om måneden f.eks.

Fra : pwh

Dato : 26-10-07 06:56

M&G, skrev:
> Det er noget meget rigtigt.
> Analkirtler tjener to ting; dels giver de smørrelse til analgangen og
> dels er det duftstoff til afmærkning af territorie.

Siger hvem ???

/Jens (som har læst en lidt anden version)

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 14:19

At det tjener til smørelse af analgangen og letter hunden ved hård afføring
siger min dyrlæge.
At det er også bruges til duft afmærkning siger etologer.
Det er baseret på studier af ulve.
Duft afmærkning ved brug af udskildelse af duftstoffer fra analkirtlerne
brgues både ved dyr af katte op ulvefamilien

Fra : Melanie

Dato : 26-10-07 22:46

Tak for alle jeres svar.
Mvh Melanie