aMSN på Ubuntu 7.10
Fra : Petse

Dato : 23-10-07 00:24

Jeg har lige opgraderet ubuntu til version 7.10.
Nu har jeg fået et problem med aMSN.
Når jeg starter får jeg denne besked:

compile aMSN first, instructions on how to compile are located in the
file INSTALL

Denne install file, kan jeg ikke finde og jeg har også prøvet at
afinstallere og geninstallere aMSN uden held. Selv efter en automatisk
opdatering hjalp det ikke.
Nogle der kan hjælpe?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-10-07 05:36

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> writes:

> Denne install file, kan jeg ikke finde og jeg har også prøvet at
> afinstallere og geninstallere aMSN uden held. Selv efter en automatisk
> opdatering hjalp det ikke.

Enten må du fortælle Ubuntu at de har knækket pakken med en manglende
afhængighed (ved at oprette en fejl i deres rapporteringssystem),
eller også må du oversætte den selv.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Karl Erik

Dato : 23-10-07 15:27

Den Mon, 22 Oct 2007 23:24:20 +0000 skrev Petse:

> Nogle der kan hjælpe?
Ja sikkert, men min aMSN fungerer da fint efter opdatering fra 7.04 til
7.10, så det er måske noget der er smuttet, hvis du har en ren install af
7.10.

mvh.
Karl Erik.

Fra : Petse

Dato : 23-10-07 17:16

Den Tue, 23 Oct 2007 14:27:18 +0000 skrev Karl Erik:

> Ja sikkert, men min aMSN fungerer da fint efter opdatering fra 7.04 til
> 7.10, så det er måske noget der er smuttet, hvis du har en ren install
> [...]

Jeg opgraderede den direkte fra 7.04 til 7.10, uden at lave en ny
installation. Måske jeg skulle geninstallere 7.10, så det bliver en ren
installation.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 23-10-07 18:12

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> compile aMSN first, instructions on how to compile are located in the
> file INSTALL

Findes filen /usr/lib/amsn/utils/TkCximage/TkCximage.so ?

Prøv at fjerne amsn helt (apt-get --purge amsn), fjern arkivet fra (evt.
med apt-get clean) og installer den så igen.

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Pinch me" - Mulder to Scully

Fra : Petse

Dato : 27-10-07 08:13

Den Tue, 23 Oct 2007 17:12:08 +0000 skrev Allan Willems Joergensen:

> Findes filen /usr/lib/amsn/utils/TkCximage/TkCximage.so ?
>
> Prøv at fjerne amsn helt (apt-get --purge amsn), fjern arkivet fra (evt.
> med apt-get clean) og installer den så igen.
>
> mvh

Nu har jeg lavet en geninstallation, og nu virker aMSN som den skal.

Fra : metamorph

Dato : 08-11-07 03:25

På Ubuntuforums har jeg sakset følgende som virkede for mig efter at
jeg stødte på problemet beskrevet ovenfor.
Efter at have installeret aMSN indtastes nendenstående:

Code:
sudo mv /usr/bin/wish /usr/bin/wish-backup
sudo ln -s /usr/bin/wish8.4 /usr/bin/wish

Also, install tlc-dev with this:

Code:
sudo apt-get install tcl8.4-dev

----
Herefter kører aMSN uden problemer for mig.

Yay!!!
Community er vejen frem både online og offline

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 08-11-07 09:56

metamorph <anders.berggreen@gmail.com> wrote:

> sudo mv /usr/bin/wish /usr/bin/wish-backup
> sudo ln -s /usr/bin/wish8.4 /usr/bin/wish

lrwxrwxrwx 1 root root 22 2007-10-06 08:14 /usr/bin/wish ->
/etc/alternatives/wish

$ sudo update-alternatives --list wish
/usr/bin/wish8.4

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I'm fully functional." - Data "Lucky bastard." - Odo.