Windows netværk i Mandriva
Fra : Bobber

Dato : 21-10-07 19:05

Hej jer

Jeg har lige lagt Mandriva 2008 ind
men jeg kan ikke finde mit Windows netværk
vi har en lille server med windows XP hvor
vi har vores musik, billeder m.m på.
Hvordan er det lige jeg får fat i de Windows mapper
på sådan en Linux maskine, det er første gang
jeg "leger" med Linux så gerne på godt "dansk"

Bobber

Fra : Karl Erik

Dato : 21-10-07 19:24

Den Sun, 21 Oct 2007 18:04:57 +0000 skrev Bobber:

> [...]
> jeg får fat i de Windows mapper på sådan en Linux maskine, det er første
> gang jeg "leger" med Linux så gerne på godt "dansk"

Har du installeret Samba-client?
Du har vel delt mapperne på Windows maskinen (sikkert oveflødigt
spørgsmål - men alligevel).
Har du ikke en System menu? her burde du kunne se "Samba Shares" eller
lign.
Hvad kalder du din Workgroup? - den burde du kunne se.

Spørg endelig igen ... hvis

mvh.
Karl Erik.

Fra : Bobber

Dato : 21-10-07 20:11

Den Sun, 21 Oct 2007 18:24:18 +0000 skrev Karl Erik:

> [...]
> lign.
> Hvad kalder du din Workgroup? - den burde du kunne se.

Hej..

Jo Samba er lagt ind
mapper er delt
Workgrup er hjemnet og jeg kan ikke se det ( ved ik' hvor jeg skal kikke )

Vi har 7 Windows maskiner og 1 X-box + server på
alle kan se de delte mapper på Serveren
Jeg har lige prøvet med Ubunto 7.10 den kunne
godt finde Windows netværket uden problemer
men Mandriva kan ikke.... Jeg ved ikke hvor jeg
skal lede... Jeg har rodet med det hele dage
så jeg er ved at være træt.......ØV

Fra : Karl Erik

Dato : 21-10-07 21:09

Den Sun, 21 Oct 2007 19:11:07 +0000 skrev Bobber:

> [...]
> finde Windows netværket uden problemer men Mandriva kan ikke.... Jeg ved
> ikke hvor jeg skal lede... Jeg har rodet med det hele dage så jeg er ved

Ok, føler med dig
Mandriva har jeg smidt ud for længe siden, men havde dog ikke problemer
med netværk. Den har en indbygget firewall som kan være lidt indviklet at
åbne for lokalnet - måske er det der, du skal finde "hullet". Hvis du går
ind i "Andre computere - søg computer" og skriver navnet, kan du så komme
i kontakt med den?

mvh.
Karl Erik.

Fra : private.hoffmann@gma~

Dato : 22-10-07 08:30

On Oct 21, 9:11 pm, Bobber <bobber-sl...@bobberman.dk> wrote:

> Hej..
>
> Jo Samba er lagt ind
> mapper er delt
> Workgrup er hjemnet og jeg kan ikke se det ( ved ik' hvor jeg skal kikke )

Prøv at åbne konquerer og skriv smb:/ i adressebaren

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : KeNzO

Dato : 05-11-07 19:30

jeg takker også, har bøvlet i en uge dog har jeg Madriva powerpack 2008.8
som er på Dansk