MS Windows
briani 27239
Vista og netværksdrev.
Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-10-07 17:17

Hey alle

Jeg har en bærbar med Vista Business på netværk. Og på den er mountet X
antal netværksdrev fra en WinXP
PC, men ofte så står netværksdrevene i Vista som "Frakoblet netværksdrev",
og man kan så ikke tilgå dem.
Hvis man så rebooter Vistalaptop'en, så bliver drevene tilgængelige igen.
Nogen gange bliver de bare pludselig til
"Frakoblet..."
Jeg har en anden PC på netværket, også med Vista, og der er aldrig
problemer.

Hvad kan det være der driller på laptop'en ?

På forhånd - tak for hjælpen.

--
/C.T.

May U Live 2 C The Dawn

Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 22-10-07 18:48

"Christopher Tracy" <goldartist@_remove_this_yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:471cccef$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> problemer.
>
> Hvad kan det være der driller på laptop'en ?

jeg har samme problem på min vista maskine, så jeg læser spændt med her !

mine drev bliver dog aktive når jeg klikker på dem, selv om de står som
frakoblet.

Den taber forbindelsen periodisk til mine netværksdrev og det er
belastende.

Håber nogen kan hjælpe.

bruger vista på trådløst net

Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-10-07 19:31

dann@invalidd.dk wrote:
> [...]
> som frakoblet.
>
> Den taber forbindelsen periodisk til mine netværksdrev og det er

Jeg har også min på WLAN.
Mine drev bliver dog ikke aktive når der klikeks på dem.

Jeg har nu prøvet dette:
Users of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate

1. Click Start
2. Click Control Panel
3. Click System and Maintenance
4. Click Administrative Tools
5. Double-Click Local Security Policy
6. In the left pane, click the triangle next to Local Policy
7. In the left pane, click Security Options
8. In the right pane near the bottom, double-click "Network security: LAN
manager authentication level"
9. Click the drop-down box, and click "Send LM & NTLM - use NTLMv2
session security if negotiated"
10. Click OK

Så jeg afventer og ser om det var det der skulle til.

--
/C.T.

May U Live 2 C The Dawn

Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-10-07 20:17

Christopher Tracy wrote:

> [...]
> session security if negotiated"
> 10. Click OK
>
> Så jeg afventer og ser om det var det der skulle til.

Nå det hjalp ikke - nu mistede den drevene igen

--
/C.T.

May U Live 2 C The Dawn

Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-10-07 20:20

Christopher Tracy wrote:
> Nå det hjalp ikke - nu mistede den drevene igen

Nu præøver jeg så dette:
http://support.microsoft.com/kb/922120/en-us

--
/C.T.

May U Live 2 C The Dawn

Fra : Christopher Tracy

Dato : 31-10-07 20:50

Hey igen...

Christopher Tracy wrote:

> Nu prøver jeg så dette:
> http://support.microsoft.com/kb/922120/en-us

Nå men det var også no go.
Fandt så dette:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;932063

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=583052

Den hotfix har jeg lige smidt på, men drevene står stadig som Frakoblet,
også efter en reboot

Så jeg leder stadig efter en løsning.
--
/C.T.