dele båndbredde billigt
Fra : Sørensen

Dato : 22-10-07 15:25

Hej
Jeg er ude efter en router eller svitch som kan dele en ADSL ligeligt mellem
2-3 brugere er det til at skaffe for menneskepenge ?
Det skal ikke være en løsning med en Computer der skal stå og køre hele
tiden.

nu står der en gl. cisco 800series og når den ene bruger gamer online så får
den anden næsten ingen båndbredde.

--
vh.
Sørensen

Fra : Jens G

Dato : 22-10-07 15:50

On Mon, 22 Oct 2007 16:25:05 +0200, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>2-3 brugere er det til at skaffe for menneskepenge ?
>Det skal ikke være en løsning med en Computer der skal stå og køre hele

F.eks en Linksys WRT54GL med f.eks. Tomato firmware og et script der
kan fordele båndbredden koster ikke så meget.

Tomato:
http://www.linksysinfo.org/forums/forumdisplay.php?f=160
http://www.polarcloud.com/tomato

Scriptgenerator:
http://www.dslreports.com/forum/remark,17099052
Scriptgeneratorns scripts virker med flere forskellige firmwares til
WRT54GL, og lignende routere.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Sørensen

Dato : 22-10-07 18:35

"Jens > skrev >>
> [...]
> http://www.dslreports.com/forum/remark,17099052
> Scriptgeneratorns scripts virker med flere forskellige firmwares til

Holda op det er "hajerne" der taler, lyder super jeg vil prøve at finde ud
af det.

vh.
Sørensen

Fra : Jens G

Dato : 22-10-07 19:44

On Mon, 22 Oct 2007 19:35:24 +0200, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>Holda op det er "hajerne" der taler, lyder super jeg vil prøve at finde ud
>af det.

Næ nej, ingen haj her.

Det er ikke så svært at finde ud af, og der er ret gode vejledninger
til det hele. Men det kræver selvfølgelig lidt tid lige at læse hvad
man skal gøre.

Scriptgeneratoren er lige til at gå til. Man behøver ikke kende noget
til scripts overhovedet.
Man skriver ind hvor meget båndbredde der er totalt, og hvor meget man
vil tillade og garantere til de forskellige MAC adresser der er
tilsluttet routeren. Når man er færdig med at skrive ind, laver
generatoren scriptet som man paster ind i routerens scriptsektion.

Fra : Sørensen

Dato : 24-10-07 05:52

"Jens skrev >
> Det er ikke så svært at finde ud af, og der er ret gode vejledninger
> til det hele. Men det kræver selvfølgelig lidt tid lige at læse hvad
> man skal gøre.

Takker mange gange

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-10-07 22:06

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> wrote in

> Jeg er ude efter en router eller svitch som kan dele en ADSL ligeligt
> mellem 2-3 brugere er det til at skaffe for menneskepenge ?

Blot en alternativ løsning:

Her styrer en D-Link dir-655 al trafik på hjemmenetværket og til- og fra
internettet. Den har en glimragende indbygget QoS, som hidtil har formået
at skabe 3 tilfredse brugere.

Den ene spiller World of Warcraft og streamer musik over netværket, den
anden (en server) kører bittorrent og på den sidste maskine surfes der og
hentes lejlighedsvis filer eller der streames film over netværket.

Hidtil har alt virket upåklageligt. Kun downloads tager længere tid når
båndbredden udnyttes maksimalt.

Kan fås for omkring en tusse, og virker glimragende out-of-the-box. Skal
måske have den nyeste firmware, men sådan er det jo næsten altid.

--
essport.dk