besvær med at logge på internettet
Fra : Hans-Henrik

Dato : 21-10-07 12:50

Hej,

Jeg sendte nedenstående til dk.edb.internet men blev henvist hertil:

Dette problem har plaget mig i ugevis og er desværre stadigvæk en pestilens!
Jeg troede Windows oprettede en internetforbindelse helt automatisk, men
sådan skulle det ikke gå.

Jeg har en Dell xps 600 stationær der kom med en præ-installeret Windows XP
(Engelsk). Med tiden fik jeg lyst til at rense ud (læs: formatering), men
havde i mellemtiden forlagt den medfølgende recovery cd. Så jeg gik ned hos
Zitech og købte en ny OEM XP på dansk. Jeg formatterede og ville indlæse den
nye xp, men allerede her gik det galt, da den manglede nogle nvidia drivere,
da jeg kører med Raid 0 på 2 harddiske og Windows slet ikke kunne se nogle
af drevene. Nå, men det blev klaret, og installationen gik glat. Samtidigt
blev mit bredbånd opgraderet fra Cybercity og jeg modtog en ny router/switch
(P-2602 H).

Dette var lidt baggrund.

Fejlen opleves således: Når jeg tænder pc'en, kan jeg som oftest logge på
nettet (via IE7). Når jeg så prøver at logge mig på min Outlook Express, kan
den ikke finde serveren. Når jeg så prøver at logge mig på nettet igen, får
jeg
beskeden, at "Internet Explorer kan ikke finde Websiden". Lidt længere nede
på samme side, er der en "Diagnose af forbindelsesproblemer" knap. Den
trykker jeg på, og som regel går der så fra ½ til 2 min. medens Windows
prøver at oprette forbindelse til nettet. I 75% af tilfældene, lykkedes det,
og så kan jeg logge mig på nettet (og Outlook Express) for en tid. I de
sidste 25% hvor den ikke kan genoprette forb., beder jeg den udføre
diagnosen igen, og så lykkes det. Efter et stykke tid er det galt igen, og
atter skal jeg bede om at få kørt diagnosen.

Hvad kan det skyldes?

Jeg har to bærbare koblet til samme router/switch og her er der ingen
problemer med nettet. Dog er det svært at logge sig på Counterstrike baner,
men det er vist et Router (Cybercity) problem.

Bundkortet er et Nvidia og mange af driverne er Nvidia da maskinen er
optimeret til spil. Netkortet er 1394 netværkskort med Nvidia nForce
Networking Controller. Jeg har opdateret driverne fra Dells medfølgende
support cd.

Hvorfor kan jeg nogen gange logge mig på nettet og andre gange ikke???

Undskyld den lidt lange udredning, men så burde der være mere materiale at
besere nogle svar på. Jeg har ikke helt afskrevet Cybercitys P-2602 H
routeren!

Med venlig hilsen

Hans-Henrik