Printe gennem 2 IP adresser ?
Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-10-07 07:45

Hej

Ja, ved ikkehelt hvordan jeg skal forklare..

Jeg har 2 stationærer stående på lokalnetnetværk med
internetforbindelse og netværksprinter.

Disse 2 maskiner kan jo uafhængigt af hinanden printe.

Så har jeg en bærbar som jeg kobler op med 3 mobilt bredbånd..

Kan jeg på nogen måde når jeg er ude i marken, printe fra min bærbare
på 3 mobilt netværk, hjem på min lokale netværksprinter ?

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-07 09:08

On Sun, 21 Oct 2007 08:44:52 +0200, www.netink.dk / www.PCalarm112.dk
/ www.GPSdebat.dk <infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan jeg på nogen måde når jeg er ude i marken, printe fra min bærbare
>på 3 mobilt netværk, hjem på min lokale netværksprinter ?

Jo da..

Netværkprintere kan fungere på mange måder, men jeg gætter på du
printer ud til en Standard TCP/IP-printerport. Formentlig til port
9100, men det må du checke...

I givet fald er det kun at åbne en virtuel server i din router, der
sender trafik til WAN-sidens port 9100 videre ind til printerens
ip-adresse port 9100.

Hvis den bærbare sættes op til at printe til routeren WAN ip-adresse
er du oppe at køre !!!

Rigtig velfungerende bliver det kun såfremt din internet forbindelse
har fast ip-adresse.

God fornøjelse...

<mlr>

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-10-07 09:38

Hejsa

>Netværkprintere kan fungere på mange måder, men jeg gætter på du
>printer ud til en Standard TCP/IP-printerport. Formentlig til port
>9100, men det må du checke...

Det kan jeg ikke hitte ud af - jeg printer ud til en port som min
printserver har oprettet - den hedder PRINTSERV-P1 - og under
egenskaber kan jeg ikke se hvorken porte eller IP

>I givet fald er det kun at åbne en virtuel server i din router, der
>sender trafik til WAN-sidens port 9100 videre ind til printerens
>ip-adresse port 9100.

Og den kan jeg heller ikke se - i WAN oversigten i routerfirmwareren
kan jeg dog se en ip der hedder 192.168.1.2 - men der står ikke
noget om hvem der bruger den, så mon ikke det er printeren.

>Hvis den bærbare sættes op til at printe til routeren WAN ip-adresse
>er du oppe at køre !!!

Noget går galt - den kan ikke finde printeren

>Rigtig velfungerende bliver det kun såfremt din internet forbindelse
>har fast ip-adresse.

Ja det vil jeg overveje hvis det nogen sinde kommer til at virke...

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-07 09:42

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk wrote:

> Det kan jeg ikke hitte ud af - jeg printer ud til en port som min
> printserver har oprettet - den hedder PRINTSERV-P1 - og under

Har du en Netgear-printerserver?

Jesper Poulsen

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-10-07 09:50

Hejsa

>Har du en Netgear-printerserver?

Nej, den hedder "PrintSir Plus ES-901"

Lavet af www.edimax.com

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-07 10:55

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk wrote:

> Nej, den hedder "PrintSir Plus ES-901"
> Lavet af www.edimax.com

Har du et link?

Jesper Poulsen

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-10-07 11:34

Hejsa

>Har du et link?

Ja det står oven over - men min printserver er vist udgået for mange
år siden !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-07 12:56

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk wrote:

> Ja det står oven over - men min printserver er vist udgået for mange
> år siden !

Hvis man skal være sikker på at en printserver _altid_ virker skal den
kunne køre JetDirect.

Min netværksprinter kan emulere JetDirect.

Jesper Poulsen

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-10-07 10:00

nu har jegt da fået den op at køre med fjernskrivebord - så kan jeg da
i hvert fald printe