Hjælp til at finde php-editor...
Fra : Lakridserne

Dato : 22-10-07 15:24

Hej ng.

Håber i gider hjælpe mig.
Jeg har tidligere skrevet om et program jeg ikke kunne få til at virke
på vista.
Nu kan jeg ikke komme i kontakt med det firma, men der kan jeg så
måske finde en løsning.
Nemlig: er der nogle der kender en php-editor der kan køre på vista
viser farvekoder etc.

På forhånd tak for hjælpen...

Lakrdserne.

Fra : Martin

Dato : 22-10-07 15:47

Lakridserne wrote:
> [...]
> måske finde en løsning.
> Nemlig: er der nogle der kender en php-editor der kan køre på vista

Zend Studio <http://www.zend.com/downloads>
Zend Studio Neon (et addon til eclipse) <http://www.zend.com/downloads>
begge bruger java motoren

PHPed <http://www.nusphere.com/products/phped.htm>
TSW Webcoder <http://www.tsw.dk/webcoder.php>

Måske Emacs <http://www.gnu.org/software/emacs/windows/ntemacs.html>
opensource

Måske VIM <http://www.vim.org/download.php#pc> opensource

PS
Husk at nogle ting skal installeres med administrations rettigheder i
vista - det er ihvertfald hvad jeg har læst :)

Fra : Lakridserne

Dato : 23-10-07 08:50

On 22 Okt., 16:46, Martin <mar...@aarhof.eu> wrote:

> [...]
> Husk at nogle ting skal installeres med administrations rettigheder i
> vista - det er ihvertfald hvad jeg har læst :)

Mange tak.
jeg tror jeg vil prøve mig med opensource.
Jeg har admin-rettigheder i vista.

Lakridserne.

Fra : Martin

Dato : 24-10-07 20:50

Lakridserne wrote:
> Mange tak.
> jeg tror jeg vil prøve mig med opensource.
> Jeg har admin-rettigheder i vista.

Det er svjv ikke nok bare at være registreret som admin, man skal oven i
købet også højreklikke på programmer og vælge noget med "kør som
administrator" - men nu er vista ikke lige min kop te, så helt sikker er
jeg nu ikk - men det er bare alt det man nu hører om dette underlige
produkt :)

Fra : Lakridserne

Dato : 25-10-07 17:19

On 24 Okt., 21:49, Martin <mar...@aarhof.eu> wrote:

> [...]
> administrator" - men nu er vista ikke lige min kop te, så helt sikker er
> jeg nu ikk - men det er bare alt det man nu hører om dette underlige

Okay, jeg ved godt at man skal højreklikke ved nogle programmer og
trykke på Kør som adminstrator.

Men hvilket program var det man skulle gøre det ved?

Lakridserne.

Fra : Martin

Dato : 26-10-07 12:40

Lakridserne wrote:

> Okay, jeg ved godt at man skal højreklikke ved nogle programmer og
> trykke på Kør som adminstrator.
>
> Men hvilket program var det man skulle gøre det ved?

Det aner jeg ikk - har aldrig ejet og vil heller ikk eje Vista - klarer
mig fint med Linux - der er rettighedssystemet meget mere gennemskuligt,
og man ved hvornår man skal være root (administrator) og ikke skal være.

Det eneste jeg har hørt om Vista og dets administrator rettigheder er
desværre kun negativt - det eneste positive er egentlig at de begynder
at "kopiere" mere og mere fra *nix af.