Problemer med vedhæftede filer
Fra : MAL

Dato : 22-10-07 15:33

Hej NHG!
Jeg har en del problemer med at sende vedhæftede filer (fx Word- eller
PDF-filer) til diverse postmodtagere. Det er særdeles irriterende, og jeg
aner simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre ved problemet. Jeg har typisk sendt
de filer, der har været problemer med til andre postmodtagere som kontrol,
og de kan uden problemer læse dem. Det er indtil videre primært firmaer, der
melder tilbage med fejl i filerne. Alle siger, at filerne ikke kan læses.
Sender jeg til gengæld samme fil til den pågældende medarbejder på en privat
webmail, er der ingen problemer!

Hvad kan der være galt? Hvor skal jeg finde problemet?

- Min computer (Dell med Vista Home Premium)?
- Mit mailprogram (Windows Mail)?
- Min internetudbyder (Arrownet)?
- Mit webhotel (One.com)?
- Hos modtageren?

Hvis nogen på nogen måde kan hjælpe mig på vej her, vil det hjælpe mig
meget!

MAL

Fra : Holst

Dato : 22-10-07 15:41

MAL wrote:

> - Hos modtageren?

Umiddelbart lyder det mest til at være et problem hos modtageren, hvis
du kan sende til andre uden problem.

Har du prøvet at sætte to modtagere på samme mail? Altså både en
modtager, der ikke virker, og en modtager, der virker, så at sige.

Fra : MAL

Dato : 22-10-07 16:01

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Har du prøvet at sætte to modtagere på samme mail? Altså både en modtager,
> der ikke virker, og en modtager, der virker, så at sige.

Det vil jeg prøve næste gang. Jeg mener også umiddelbart, at det måtte være
hos modtageren, men det bliver det ikke lettere at løse af!

MAL

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-10-07 01:58

Jeg kender ikke Windows Mail. Er du meget glad for det program? Ellers
prøv at skifte til et andet. Problemer med vedhæftede filer skyldes tit
at afsenderprogrammet og modtagerprogrammet ikke koder filerne éns.
F.eks. giver afsending fra Microsoft Outlook ofte store problemer.
Sender du ren tekst eller html?

Mikkel

Fra : John

Dato : 23-10-07 04:10

"MAL" <web_01@elboparken5.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en del problemer med at sende vedhæftede filer
> Hvad kan der være galt? Hvor skal jeg finde problemet?

Kan være noget sikkerheds-noget hos modtageren, a la 'åbn ikke filer, der
kan indeholde virus'. (Du har muligvis hørt noget om sikkerhed, samt at
vedhæftede filer kan indeholde virus)

Jeg bryder mig absolut heller ikke om mails med vedhæftede filer!

Skal din post absolut sendes som vedhæftede filer?

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-07 07:14

John wrote:

> Jeg bryder mig absolut heller ikke om mails med vedhæftede filer!

Nu bruger du jo også en "usikker" mailklient.

Jesper Poulsen

Fra : John

Dato : 23-10-07 14:49

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Nu bruger du jo også en "usikker" mailklient.

Næh, bruger ePrompter, så jeg hurtigt og sikkert kan sortere post fra mine
seks mail-adresser.

John :)

Fra : Holst

Dato : 23-10-07 10:06

John wrote:

> Jeg bryder mig absolut heller ikke om mails med vedhæftede filer!
>
> Skal din post absolut sendes som vedhæftede filer?

Vi er altså nogen, der på daglig basis har behov for at sende
forskellige dokumenter vedhæftet med mails, det være sig PDF-dokumenter,
Word-dokumenter og lignende.

Jeg tror, min kunde ville være blevet frygtelig ked af det, hvis jeg
havde sendt det 200 sider Word-dokument, som jeg sendte til dem
forleden, som ren tekst uden formattering i stedet for som Word-dokumentet.

Fra : John

Dato : 23-10-07 14:45

> Jeg tror, min kunde ville være blevet frygtelig ked af det, hvis jeg havde
> sendt det 200 sider Word-dokument, som jeg sendte til dem forleden, som
> ren tekst uden formattering i stedet for som Word-dokumentet.

Uden tvivl.. :)

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-10-07 17:58

> [...]

>havde sendt det 200 sider Word-dokument, som jeg sendte til dem
>forleden, som ren tekst uden formattering i stedet for som Word-dokumentet.

Læg det op på en server, så kan kunden hente det, når det passer
ham.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Holst

Dato : 23-10-07 18:24

Kerim Ellentoft wrote:

> Læg det op på en server, så kan kunden hente det, når det passer
> ham.

Det giver en masse besvær med at holde styr på FTP-server og lignende og
kundernes adgang dertil. Og i høj grad gider kunderne heller ikke det
besvær.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-10-07 19:01

Holst <newsnov06@shelter.dk> skrev :

>Det giver en masse besvær med at holde styr på FTP-server og lignende og
>kundernes adgang dertil.

Det skal ikke ligge på en ftpserver, men en http, så skal kunden
blot ha' et link og med tilpas mærkeligt filnavn, så kan fremmede
næppe gætte linket (og ellers kan der jo sættes adgangskode på
worddokument).

Slet det fx. efter en måned.

--
Kerim