Husk form indtastninger
Fra : Harald

Dato : 21-10-07 11:32

Jeg har en side hvor der kan søges i en DB ved at indtaste noget i en form,
når man vender tilbage til søgesiden vil jeg gerne have at det man
indtastede stadig står der, hvad er den bedste metode til dette? Jeg tror
det skal gøres serverside (med php) men jeg har også spurgt i gruppen
clientside hvis der skulle være en let løsning der.

/HK

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-10-07 14:05

Harald wrote:
> [...]
> det skal gøres serverside (med php) men jeg har også spurgt i gruppen
> clientside hvis der skulle være en let løsning der.

Er det søgeboksen på samme side som resultaterne?

I så fald skal det blot være noget ala

<input type="text" value="<?php if(!empty($_POST['feltnavn'])) { echo
htmlentities($_POST['feltnavn']); }?>" name="feltnavn" />

Ellers skal du nok bruge en cookie til at gemme resultatet - og så blot
udskrive cookien på samme måde som ovenstående i feltets value
(www.php.net/setcookie)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-10-07 14:13

> <input type="text" value="<?php if(!empty($_POST['feltnavn'])) { echo
> htmlentities($_POST['feltnavn']); }?>" name="feltnavn" />

Og skal det være rigtig tjekket, bruger man get i stedet for post på
søgesiden, så brugeren kan bookmarke søgningen.

Fra : Harald

Dato : 21-10-07 15:01

Søgesiden og resultatet er ikke på samme side, da der kan puttes varer i en
kurv benytter jeg session så det letteste er vel at gemme tingene i
$_SESSION ?
$_SESSION['Search']['Navn']=...
$_SESSION['Search']['Adr']=...
osv.

/HK

Fra : Harald

Dato : 21-10-07 20:00

"Harald" <noname@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Søgesiden og resultatet er ikke på samme side, da der kan puttes varer i
> en kurv benytter jeg session så det letteste er vel at gemme tingene i
> [...]

Nu har jeg lavet det således og det virker fint.

Takker