Hvilken processor ?
Fra : KS

Dato : 21-10-07 11:47

Pentium DualCore 3,4 Ghz

eller

Celeron D 347 3,03 Ghz

Ud over frekvensen, hvad er så forskellen ?

Mvh KS

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-07 12:51

KS wrote:

> Pentium DualCore 3,4 Ghz
> Celeron D 347 3,03 Ghz
> Ud over frekvensen, hvad er så forskellen ?

http://users.erols.com/chare/elec.htm#intel

Jesper Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 21-10-07 21:19

> Pentium DualCore 3,4 Ghz

Tjah det er jo ikke for meget info du giver..
Så vidt jeg kan se findes der mindst to dual core 3,4 GHz processorer!
Pentium D 945 og Pentium D 950

> Celeron D 347 3,03 Ghz
>
> Ud over frekvensen, hvad er så forskellen ?

Prisen, ydeevnen, frontside bus og mængden af cache! Desuden er celeronen
kun single core, altså én processor.

Til prisen ville jeg til enhver tid foretrække en Core 2 duo, f.eks. E6750
som kører 2,66 GHz. Dens ydeevne er bedre end begge de to du har fundet! ;)

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389793

Se evt. tests på tomshardware.com
http://kortlink.dk/tomshardware/4c3h

Selv en E4400 som koster ca. 800 kr og kun kører 2 GHz er bedre end den der
pentium dual core på 3,4 GHz!
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378197

Brian