2 maskiner
Fra : bbj

Dato : 20-10-07 23:19

Kan man koble 2 maskiner sammen så man kan udnytte resurserne, også selv om
den en køre XP og den anden Vista, og hvordan?

På forhånd tak
bj

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-10-07 07:39

Hejsa

>Kan man koble 2 maskiner sammen så man kan udnytte resurserne, også selv om
>den en køre XP og den anden Vista, og hvordan?

hvilke ressourcer vil du udnytte ??

Extra harddisk plads gennem internt netværk eller hvad ?

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Ad Infinitum

Dato : 21-10-07 09:41

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> hvilke ressourcer vil du udnytte ??
>
> Extra harddisk plads gennem internt netværk eller hvad ?

> [...]

Tror han tænker på ram, cpu, grafikkort mm

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-10-07 09:45

bbj wrote:
> Kan man koble 2 maskiner sammen så man kan udnytte resurserne, også
> selv om den en køre XP og den anden Vista, og hvordan?

Lav et lille lokalnet md en switch eller endnu bedre med en router med
indbygget switch - det koster ikke alverden.....

Så kan du dele internet, filer, harddiske og andet i den stil.....

Spørg evt i news:dk.edb.netvaerk hvordan do laver det.....

Hvis du derimod vil dele skærm, tastatur m.v. så skal du i stedet finde
en KVM switch - og så er gruppen her nok den rigtige.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Henning

Dato : 21-10-07 11:21

On Sun, 21 Oct 2007 00:19:29 +0200, "bbj" <bjarnebo@webspeed.dk>
wrote:

>Kan man koble 2 maskiner sammen så man kan udnytte resurserne, også selv om
>den en køre XP og den anden Vista, og hvordan?

Google "cluster"

Fra : bbj

Dato : 21-10-07 21:33

Den med svizte har jeg, men så kan jeg ikke arbejde på tværs af maskinerne,
så det må jo
være et slags netværk evt. med en router, så jeg kan udnytte begge maskiner.
Den gl. maskine er en Pentium 3 ATX
m/6 HD, og køre XP, men da jeg også skal kunne redikere videofil fik jeg en
Medion maskine med et godt grafikkort og
m/1 HD, og køre Vista.
Hvad siger i til dette.
bj

Fra : Henning

Dato : 22-10-07 07:20

On Sun, 21 Oct 2007 22:32:55 +0200, "bbj" <bjarnebo@webspeed.dk>
wrote:

>Den med svizte har jeg, men så kan jeg ikke arbejde på tværs af maskinerne,
>så det må jo
>være et slags netværk evt. med en router, så jeg kan udnytte begge maskiner.

Jeg oplever ikke jeg har nævnt noget med switche? Kig i stedet (igen)
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_cluster

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-07 07:33

bbj wrote:

> Den med svizte har jeg, men så kan jeg ikke arbejde på tværs af maskinerne,

Hvis du læste og fulgte vejledningen på
http://usenet.dk/netikette/citateknik.html så havde Henning også en
chance for at finde ud af hvad du svarer på og hvad du mener...

Jesper Poulsen