Frying pan cookies
Fra : Max

Dato : 16-10-07 19:50

Hej

I en tidligere tråd blev der nævnt Frying pan cookies. Nu har jeg
en grønthandler der har de mest delikate dadler man kan tænke
sig, de nærmest smelter på tungen. Så måske man skulle prøve
at lave sådan nogle kager, så er der nogen der har en opskrift
der er til at finde ud af ?

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 21-10-07 13:04

Hej

> sig, de nærmest smelter på tungen. Så måske man skulle prøve
> at lave sådan nogle kager, så er der nogen der har en opskrift
> der er til at finde ud af ?

Da ingen meldte sig med en opskrift fandt jeg en på nettet:

36 stk. cirka
2 æg
200 g sukker
360 ml tørrede dadler (hakket)
1 nip salt
480 ml Rice Crispies (poppede ris f.eks. fra kellogs)
Kokosmel

Bland æg, sukker, dadler og salt i en tykbundet gryde.
Kog over svag varme og konstant omrøring i ca. 10 minutter.
Tag gryden af bluset og bland Rice Crispies i.
Lad det køle lidt af og rul små kugler der til slut rulles i kokosmel
Efter afkøling kan de opbevares i dåse.
Opskriften kan varieres med andre typer tørrede frugter, f.eks
figner, abrikoser, rosiner, svedsker, ingefær, sukat, pomeransskal
og så vidre. Ligeledes kan der tilsættes hakkede nødder og dadler.

Dem har jeg så prøvet at lave, de smager fantastisk hvis man da kan
lide dadler.

Jeg har haft fornøjelsen at servere dem for en iraner, han blev helt
salig, han havde ikke smagt den slags siden han forlod iran for over
20 år siden.

--
Mvh Max