Test af laserprintere ?
Fra : Simon G.

Dato : 12-07-01 09:28

Hejsa,

Jeg står for at skulle investere i en ny laserprinter - men jeg er i tvivl
om hvilken jeg skal vælge.
Findes der et sted på nettet hvor man kan læse anmeldelser af printere ?
Jeg har kig på en HP 1200, som iflg. specifikationerne er fint til mit behov
(hjemme-kontor) - men jeg kunne godt tænke mig mere info om den - f.eks.
udskrifts økonomi, pålidelighed etc.

Er der nogen der kender et sted hvor man kan læse en anmeldelse af den og
andre printere ?

Hilsen
Simon

Fra : Peter Pan

Dato : 12-07-01 10:36

"Simon G." <sg@tech.swanholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
behov
> (hjemme-kontor) - men jeg kunne godt tænke mig mere info om den - f.eks.

Jeg kender ikke til links til steder med den slags tests...

Men jeg vil personligt gerne fraråde dig at købe HP's printere hvor papiret
står lodret.....Det er noget skod.

Jeg er daglig hardware teknikker og reparere denne slags printere. Specielt
HP 4L, 5L HP1xxx og HP3xxx printere ser vi mange fejl på netop fordi papiret
står på højkant. Problemmet er at printeren sluger for mange sider ind ad
gangen, og det kræver at man skifter et par dele til ca. 200 kroner i
kostpris, og det tager ca. 40 minutter hvis man har prøvet at skifte det
før, hvis man ikke ved noget om printere, vil jeg ikke anbefale at man selv
skifter det. Hele printeren skal splittes ad for et godt ord.

Kort sagt, hvis du skal have HP, så gå efter en af deres printere hvor
papiret ligger i en bakke under printeren.

Mvh
Anders

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 12-07-01 10:44

Hej Anders

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse news:9ijqob$pgo$1@sunsite.dk...

> Jeg er daglig hardware teknikker og reparere denne slags printere. Specielt
> HP 4L, 5L HP1xxx og HP3xxx printere ser vi mange fejl på netop fordi papiret
> står på højkant.

HP4L har papiret i bakke. Den er samtidig en af de mest stabile af de små laserprintere
HP har lavet. Desværre skriver den kun 300dpi.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Peter Pan

Dato : 12-07-01 11:22

Specielt

> HP4L har papiret i bakke. Den er samtidig en af de mest stabile af de små
laserprintere
> HP har lavet. Desværre skriver den kun 300dpi.

Hmmm, så må den hedde HP 6L...

Mvh
Anders

Fra : Wass up

Dato : 12-07-01 16:05

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:9ijqob$pgo$1@sunsite.dk...
> [...]
selv
> skifter det. Hele printeren skal splittes ad for et godt ord.

Det er af samme også HP har lavet GRATIS gør det selv kit som afhjælpe lige
dette problem (5L-6L-3100-3150-1100-1100A).