budapest
Fra : marlene

Dato : 14-10-07 18:51

hvordan ser denne by ud , hvis vi tager dertil d. 23 dec.-30 dec.
holder de Jul dernede?
er der helligdage hvor alting lukkes?
ret relevant da der kun er to hverdage i denne uge efter danske forhold.
hvad med temperatur?

er der noget vi skla være opmærksomme på.
vi er to voksne og tre børn.

på forhånd tak for hjælpen
mvh. malene

Fra : jakob

Dato : 14-10-07 20:09

marlene <rin@nyk.dk> wrote:

> [...]
> hvad med temperatur?
>
> er der noget vi skla være opmærksomme på.

Hey

Hvis i er til Indisk mad så kender jeg en fremragende indisk restaurant
i udkanten af city :0)

Hygge

Jakob

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 14-10-07 22:45

> Hey
>
> Hvis i er til Indisk mad så kender jeg en fremragende indisk restaurant
> i udkanten af city :0)

Jeg tror ikke lige de er interesseret i Indisk mad, så havde de nok valgt at
tage til Indien i julen.

mvh
Lars

Fra : Jakob

Dato : 14-10-07 22:47

In article <47128dd9$0$93965$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
lars@FJERNwefl-jensen.dk says...
> Jeg tror ikke lige de er interesseret i Indisk mad, så havde de nok valgt at
> tage til Indien i julen.

Hvad ved du egentlig om det ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-10-07 16:09

Jakob skrev:
> Lars K.J. says:

> Hvad ved du egentlig om det ?

Måske havde Lars læst at trådstarteren skrev:
"vi er to voksne og *tre børn*".

--
Herluf :·)

Fra : Jakob

Dato : 15-10-07 18:04

In article <4713829d$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
herlufholdtFJERN@privat.dk says...
> Måske havde Lars læst at trådstarteren skrev:
> "vi er to voksne og *tre børn*".

Hvad har det med noget at gøre ? Mener du ikke der findes indiske
restauranter med plads til 5 ??

Jeg kan ikke lige se din pointe.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-10-07 18:59

Jakob skrev:
> herluf holdt says...

> Hvad har det med noget at gøre ? Mener du ikke der findes
> indiske restauranter med plads til 5 ??

> Jeg kan ikke lige se din pointe.

Nej, min pointe er måske også helt gal. De erfaringer jeg
har med indiske restauranter, er at de lækre, stærkt krydrede
retter ikke er for børnemaver. Men her tog jeg nok helt fejl.

--
Herluf :·)

Fra : jakob

Dato : 15-10-07 23:28

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> Nej, min pointe er måske også helt gal. De erfaringer jeg
> har med indiske restauranter, er at de lækre, stærkt krydrede
> retter ikke er for børnemaver. Men her tog jeg nok helt fejl.

He he de indiske børn lever jo i høj grad af indisk mad ;0), men man kan
altså få meget mild indisk mad også.

Hygge

Jakob

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 00:22

Lars Kristian Jensen skrev:

> Jeg tror ikke lige de er interesseret i Indisk mad, så havde de nok
> valgt at tage til Indien i julen.

Så er det nok langt uden for din fatteevne, at vi glæder os til indisk
mad i London efter jul

Bjarne

Fra : Tømreren

Dato : 19-10-07 15:42

"Lars Kristian Jensen" faldt uheldigt på sin staveplade og skrev:

> Jeg tror ikke lige de er interesseret i Indisk mad, så havde de nok valgt
> at tage til Indien i julen.

Jeg elsker thaimad men bliver i danmark i julen..... der kan jeg godt lige
se at min jul er helt ødelagt... tak for hjælpen Lars,du er grunden til at
min jul er reddet,uden dig viste jeg slet ikke at man SKULLE være i det land
hvor man godt kan li' maden fra..... stopper mad at kunne lide kinesisk mad
fra idag (flybilletten er sku for dyr)

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 15-10-07 20:25

> er der helligdage hvor alting lukkes?
> ret relevant da der kun er to hverdage i denne uge efter danske forhold.
> hvad med temperatur?

Uanset om I kan lide indisk eller ej.......

Budapest er en flot og meget interessant by!
Jeg har selv været dernede med min kæreste i januar.
Temperaturen følger vist nogenlunde det danske klima
(selv om det ikke siger meget i disse tider )
Da vi var der i januar ,var det nok en tand varmere dér end i Danmark.

Se evt Mytravels rejseguide:
http://kortlink.dk/4bkk

Mht. til helligdage findes der en side; http://timeanddate.com/,
som indeholder tid og kalender for alle lande

Her er eksempelvis noget fra kalenderen for Ungarn;
http://timeanddate.com/calendar/?year=2007&country=12
dec 25. Karácsony Christmas Day
dec 26. Karácsony másnapja Boxing Day

Så de holder jul
Men om de lukker flere dage end det, tror jeg ikke siden kan fortælle.

En anden ting; det er virkelig nemt at komme rundt i Budapest!
Deres sporvogne, busser og metro fungerer upåklageligt og er nemt at hitte
ud af!
- det var een af de ting, vi bed mærke i.

God rejse hvis I beslutter jer for at tage af sted

Mvh Leo

Fra : marlene

Dato : 15-10-07 22:07

det er stadig på måske, vi ville ret gerne dertil.
- men børnene gider ikke, de vil være hjemme,
forstår dem lidt, men vi skal ikke se familie, da alle er optaget på anden
vis
det kan ikke være julemaden der piner dem, de spiser ikke kartofler el.
sovs, tager kun svær fra stegen, - pasta til
så indisk mad kunne være et alternativ til lækker mad.
gaver for de rigeligt af hjemme eller ej.