Til Berlin Med Bus
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 09:44

Hej
Vi har været i berlin flere gange med bus,med europas,scanrejser og
Gulliver,men er der nogle andre selskaber som kører derned med nogle
gode og behagelige busser?Egetlig gør det ikke noget at prisen er som
flyrejse bare det er nogle ordentlige busser.
/gubbi

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-07 09:58

gubbi skrev:
> [...]
> gode og behagelige busser?Egetlig gør det ikke noget at prisen er som
> flyrejse bare det er nogle ordentlige busser.
Hvorfor ikke tage til Berlin med tog og rejse komfortabelt - og mere
sikkert?

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 11:04

On Sun, 14 Oct 2007 10:57:48 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:

>Hvorfor ikke tage til Berlin med tog og rejse komfortabelt - og mere
>sikkert?
>
>Bjarne

Jo men dette kan vist ikke gøres uden togskifte?
/gubbi

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-07 11:12

gubbi skrev:

> Jo men dette kan vist ikke gøres uden togskifte?
> /gubbi
http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=28364

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 11:31

On Sun, 14 Oct 2007 12:11:43 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:

>http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=28364
>
>Bjarne

Æv først fra den 9/12,tror ikke jeg har lyst til at være blandt de
allerførste med DSB,men næste år er det i hvertfald med i billedet,tak
for link.

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-07 11:40

gubbi skrev:

> Æv først fra den 9/12,tror ikke jeg har lyst til at være blandt de
> allerførste med DSB,men næste år er det i hvertfald med i billedet,tak
> for link.

Jeg synes faktisk heller ikke turen over Hamburg er så ringe endda. Der
er masser af små steder med alskens guf og kager og mad på banegården,
og det er en fed tur Hamburg - Berlin med ICE, hvor det går en del
hurtigere end de 140 km/t det første stykke.

Og så er der den store fordel, at hvis chaufføren bliver træt, standser
man helt automatisk. Det ser grimt ud, når turistbusser kommer på
afveje, fordi chaufføren tager et mikroblund.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 12:10

On Sun, 14 Oct 2007 12:39:34 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:

> [...]
>man helt automatisk. Det ser grimt ud, når turistbusser kommer på
>afveje, fordi chaufføren tager et mikroblund.

Jo men vi er et par gamle r..h....r,så vi vil bare ha' det lettest
muligt og så behageligt som det kan lade sig gøre,og da fruen ikke
er begejstret for at flyve,og jeg ikke orker diskount busser med
elendige sæder,ja så er det svært ikk'.

/gubbi

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-07 12:54

gubbi skrev:

> [...]
> muligt og så behageligt som det kan lade sig gøre,og da fruen ikke
> er begejstret for at flyve,og jeg ikke orker diskount busser med

Forståeligt nok

Busserne kæmper jo hårdt på prisen, og med elendige (små) sæder kan een
chauffør transportere flere...

Hvad med en nem lille togtur til Lübeck (uden skift), der skal vi selv
hen inden jul

http://www.luebecker-weihnachtsmarkt.de/

Og Lübeck er en rigtigt hyggelig by, og en dag er for lidt til Berlin.

Bjarne

Fra : Clevin

Dato : 15-10-07 07:27

Bjarne wrote:

> Hvad med en nem lille togtur til Lübeck (uden skift), der skal vi selv
> hen inden jul
>
> http://www.luebecker-weihnachtsmarkt.de/
>
> Og Lübeck er en rigtigt hyggelig by, og en dag er for lidt til Berlin.

Hej Bjarne,

Det ser hyggeligt ud - kan du øse med nogle flere erfaringer, tips osv
eller er det første gang du skal derned?

Mvh Clevin

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 09:55

Clevin skrev:

> Hej Bjarne,
>
> Det ser hyggeligt ud - kan du øse med nogle flere erfaringer, tips osv
> eller er det første gang du skal derned?
>
> Mvh Clevin
Det er faktisk kun mine børn, som har været der til julemarked, og de
var så begejstrede, at vi tager dertil igen.
Det er en meget hyggelig gammel by og ikke så forfærdeligt stor, men med
udmærkede indkøbsmuligheder. Ikke mindst hvad angår marcipan. Og f.eks.
marcipancacao.
Og så er den nem at komme til med tog.

Bjarne

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 15-10-07 15:19

- Men der er MANGE mennesker til julemarkedet. Men det er til gengæld også
noget helt særligt. Det kan vi ikke rigtigt lave ligesådan her i DK.

Det var en god idé. Jeg tror også, jeg skal spørge familien, om vi skulle
tage en tur til julemarked i Lübeck i år.

Hilsen Allan

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 14:40

wrote:

> [...]
>man helt automatisk. Det ser grimt ud, når turistbusser kommer på
>afveje, fordi chaufføren tager et mikroblund.

Jamen så er turen bestilt og betalt,med tog til Hamburg og skifte tog
til Berlin.Kommer til at bo på Crowne Plaza
http://www.cp-berlin.com/en/index.htm

Så fint har vi ikke boet før i Berlin,men bliver da rart.Ser frem til
det,vi tager muligvis et smut til Lubeck også men der kører vi selv ud
og hjem samme dag.
/gubbi

Fra : Bjarne

Dato : 19-10-07 15:46

gubbi skrev:

> [...]
>
> Så fint har vi ikke boet før i Berlin,men bliver da rart.Ser frem til
> det,vi tager muligvis et smut til Lubeck også men der kører vi selv ud

God tur
I skal vist bo der hvor min datter engang sad ved sidende af en cyklende
bamse og spiste spaghetti til det var allevegne. Sikkert et fint
udgangspunkt.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 16:22

On Fri, 19 Oct 2007 16:46:18 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:

> [...]
>I skal vist bo der hvor min datter engang sad ved sidende af en cyklende
>bamse og spiste spaghetti til det var allevegne. Sikkert et fint

Ja det ligger centralt i det gamle vest,vi ville gerne have haft Park
Inn på Alexander Platz men det var desværre udsolgt.

/gubbi

Fra : Bjarne

Dato : 19-10-07 19:56

gubbi skrev:

> Ja det ligger centralt i det gamle vest,vi ville gerne have haft Park
> Inn på Alexander Platz men det var desværre udsolgt.

Mon ikke det er det gode gamle Interhotel Stadt Berlin?
Det er længe siden jeg har været på Alex, sidst så den meget hærget og
bedrøvelig ud.
Men samtidig med at Berlin er en by uden et bycentrum er der en by med
mange interessante steder.

Bjarne

Fra : michael

Dato : 15-10-07 23:46

gubbi wrote:

> Jo men dette kan vist ikke gøres uden togskifte?
> /gubbi

Jeg har flere gange været i Prag med tog de senere år og hver gang har
det været uden skift. Og et af stoppene undervejs har været Berlin, så
det kan sagtens lade sig gøre.

/michael

Fra : Elmer Fjort

Dato : 16-10-07 10:58

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har flere gange været i Prag med tog de senere år og hver gang har det
> været uden skift. Og et af stoppene undervejs har været Berlin, så det kan
> sagtens lade sig gøre.

Ja, det har det, hvis du kom fra Jylland.
Men ellers har man måtte skifte i Hamburg.

Elmer

Fra : michael

Dato : 16-10-07 17:28

Elmer Fjort wrote:
> "michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har det, hvis du kom fra Jylland.
> Men ellers har man måtte skifte i Hamburg.
>
> Elmer

Trådstarteren skrev jo ikke noget om, hvorvidt det var fra Jylland, Fyn,
Sjælland eller en af de andre øer. Så jeg gik som det mest naturlige ud
fra, at han kom fra hovedlandet.

/michael

Fra : Bjarne

Dato : 16-10-07 19:07

michael skrev:

> Trådstarteren skrev jo ikke noget om, hvorvidt det var fra Jylland, Fyn,
> Sjælland eller en af de andre øer. Så jeg gik som det mest naturlige ud
> fra, at han kom fra hovedlandet.

Det er da også det mest naturlige sted at komme fra, men der bor trods
alt nogle millioner på den svenske side af Lillebælt.

Bjarne

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-10-07 19:55

gubbi wrote:

> Jo men dette kan vist ikke gøres uden togskifte?

Det kommer vel an på hvor du kommer fra. Jeg har kendskab til nogen der
kunne køre til Berlin uden togskifte.

Overvej at fortæl os det...

Det er set ofte før, at de der vil have hjælp, ikke overvejer at give de
mest elemæntære oplysninger. Så du er ikke et særtilfælde.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 13:32

On Sun, 14 Oct 2007 10:43:46 +0200, gubbi wrote:

> [...]
>gode og behagelige busser?Egetlig gør det ikke noget at prisen er som
>flyrejse bare det er nogle ordentlige busser.

Fra Hovedstaden!!!!

/gubbi

Fra : T.

Dato : 19-10-07 14:23

<gubbi> skrev i en meddelelse

> Fra Hovedstaden!!!!
>
> /gubbi

Hej Gubbi

Hvorfor flyver du ikke bare derned, vi har bookede 4 billetter med Sterling
i slutningen af november.
Pris i alt for 4stk inkl. bagage 1960 kr.
Sidste gang vi var i Berlin var det med tog og det kostede 1200kr kun for 2.
Kan også godt anbefale dette her hotel som vi bookede igennem DTF.
http://www.dtf-travel.dk/Default.aspx?SiteId=53&HLSiteId=193&csref=storby_da_4207_land11_tyskland&ProductId=43141&ProductIndex=0&ThemeType=Storby
Det kostede også kun 1200 for 3 nætter for 2 personer.

Hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 14:44

On Fri, 19 Oct 2007 15:23:08 +0200, "T." <boing727_1@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Det kostede også kun 1200 for 3 nætter for 2 personer.

Jeg har fløjet rigtigt meget gennem tiden,til mange forskellige
steder,men af en eller anden grund er jeg blevet lidt nervøs for at
flyve aner ikke hvorfor,og det har intet med 11-9 at gøre,men måske en
af helikopter turene på Grønland i rigtigt skidt vejr, har trigget det
men ved det ikke.
/gubbi