/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW K100 - motorproblemer
Fra : Jørn N. Andersen


Dato : 19-10-07 18:50

Hej NG
Jeg er den lykkelige ejer af en gl. K100 (med 158.000 km på klokken.
Den er dog ved "knase lidt".
Symptomer: Den sætter ud - i starten kun en lille udsætter når jeg gav
gas - og ikke hver gang. Nu er det næsten reglen at den sætter ud og
meget mere "markant" lidt som om den manglr både 2 og 3 cylindre.
Appropos mangler cylindre - i tomgang 8oo omdr/min - mangler der en
cylinder....

Jeg har skiftet tændrør - uden effekt. Jeg har også målt
tændledningerne igennem - de ser OK ud.

Derfor:
Hvad kan der være galt - kan jeg selv.....
Hvis ikke - kvilket firma kan anbefales til at lave service / rep.(Bor
Århus/silkeborg)

vh
Jørn


 
 
Hans Olesen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Olesen


Dato : 19-10-07 19:41

Hej Jørn.
Har du skiftet dit benzinfilter, det kunne jo være næsten stoppet, det
sidder i tanken.
vh Hans



Jørn N. Andersen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Jørn N. Andersen


Dato : 19-10-07 20:06

>Har du skiftet dit benzinfilter,
Hej Hans
- - - -ja og nej - jeg skiftede det sidste år før sæssonen- men
ikke i år. Burde den så ikke - mangle brændstof, ved høj fart -
når der er stort forbrug. Udsætterne kommer (næsten)
udelukkende "lige når" jeg skal accelerere......
vh
Jørn


Hans Paulin \(6310\) (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-10-07 20:13

Jørn N. Andersen (slet PMTPG) skrev:

> Udsætterne kommer (næsten)
> udelukkende "lige når" jeg skal accelerere......

Svag gnist - for tidlig tænding - for mager blanding!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Ib Jakobsen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 19-10-07 21:22

Jørn N. Andersen (slet PMTPG) skrev:
>> Har du skiftet dit benzinfilter,
> Hej Hans
> - - - -ja og nej - jeg skiftede det sidste år før sæssonen- men
> ikke i år. Burde den så ikke - mangle brændstof, ved høj fart -
> når der er stort forbrug. Udsætterne kommer (næsten)
> udelukkende "lige når" jeg skal accelerere......

Klart et tændingproblem. Af den ydre slags. Det vil sige tændkabler,
tændrørshætter, du kan ikke se hvad der foregår indvendig under
metalhætterne eller der er revner hvor kablerne går ind i spolerne. Af
med dækslet og se/lyt efter. Det kan være nemmere i mørke.

--
MVH

Ib Jakobsen

Jørn N. Andersen (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Jørn N. Andersen


Dato : 20-10-07 23:22


>Klart et tændingproblem......

Hej Ib
Ja - også mit eget første bud - derfor begyndte jeg med at
skifte tændrørene - og målte kablerne. Jeg kan ikke huske
modstanden - var 5-6.000 ohm - den ene afveg ret meget - hvorfor
jeg fik et andet kabel (brugt). Alt i alt dog uden nogen
synderlig effekt
Trixét med at se mørke - har jeg ikke tænkt over - god ide.

Forslag til firmaet - som kan lave service/rep ??

vh
Jørn


Ib Jakobsen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 21-10-07 09:59

Jørn N. Andersen (slet PZK4I) skrev:

> jeg fik et andet kabel (brugt). Alt i alt dog uden nogen
> synderlig effekt
> Trixét med at se mørke - har jeg ikke tænkt over - god ide.

Man bør ikke føle sig frem med fingrene.

> Forslag til firmaet - som kan lave service/rep ??

Nu laver jeg alt selv, men jeg får dele fra http://www.xpedit.dk/. Og
har vel gjort det i små ti år. Har aldrig haft noget at udsætte på dem.

Den er faktisk ikke så svært at skrue på, så hvor ikke prøve selv?.




--
MVH

Ib Jakobsen

Jesper James (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper James


Dato : 21-10-07 07:56

> Jeg har skiftet tændrør - uden effekt. Jeg har også målt
> tændledningerne igennem - de ser OK ud.
>
> Derfor:
> Hvad kan der være galt - kan jeg selv.....
> Hvis ikke - kvilket firma kan anbefales til at lave service / rep.(Bor
> Århus/silkeborg)
>
> vh
> Jørn

Vand i tanken kan give symptomer lidt lignende, vandet er samlet i
bunden til at starte med, men bliver slemmet op når pumpen har kørt
lidt. havde det problem en gang - de bmw alu tanke kan give meget
kondens - og jeg tror ikke der var de andre potentielle fejlmuligheder
jeg fik kigget efter :)

mvh,
jesper


Ole (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 21-10-07 13:09

Jørn N. Andersen (slet YPYI9) wrote:
> Hej NG
> Jeg er den lykkelige ejer af en gl. K100 (med 158.000 km på klokken.
> Den er dog ved "knase lidt".
> Symptomer: Den sætter ud - i starten kun en lille udsætter når jeg gav
> gas - og ikke hver gang. Nu er det næsten reglen at den sætter ud og
> meget mere "markant" lidt som om den manglr både 2 og 3 cylindre.
> Appropos mangler cylindre - i tomgang 8oo omdr/min - mangler der en
> cylinder....
>
> Jeg har skiftet tændrør - uden effekt. Jeg har også målt
> tændledningerne igennem - de ser OK ud.
>
> Derfor:
> Hvad kan der være galt - kan jeg selv.....
> Hvis ikke - kvilket firma kan anbefales til at lave service / rep.(Bor
> Århus/silkeborg)
>
> vh
> Jørn
>

Har sådan en tingest 4 tændspoler eller 2 tændings transformatorer ?

Ole M

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste