Salt
Fra : Tourer

Dato : 19-10-07 08:26

Ved Århus har vi haft 3 graders frost i nat. Der er stadig rim på græsset
her kl. 9:15.
Er der nogen der ved om der er blevet saltet. www.vintertrafik.dk er
desværre ikke vågnet op endnu.

--
Tourer

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 19-10-07 08:55

> Ved Århus har vi haft 3 graders frost i nat. Der er stadig rim på græsset
> her kl. 9:15.
> Er der nogen der ved om der er blevet saltet. www.vintertrafik.dk er
> desværre ikke vågnet op endnu.

Jeg har lige haft ringet til Park og vej i Viborg kommune. De kunne fortælle
der ikke er saltet på hverken kommune eller statsveje. Så jeg snupper også
lige en
dag mere på mc. Men det slutter jo nok snart med nattefrost i sigte igen i
nat.

/Lars

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-10-07 10:22

Lars Bjerregaard wrote:

> [...]
> snupper også lige en
> dag mere på mc. Men det slutter jo nok snart med nattefrost i sigte igen i

Så længe det er tørt, er frosten ikke nødvendigvis et probelm - ud over at
dækken er kolde, og andre "efterårstekniske ting" (men nu vil jeg ikke gå
Bager (mener jeg det er) i bedene). I næste uge hvor der kommer nedbør er
nattefrosten over - i denne omgang.

I øvrigt giver de klare efterårsdage mulighed for nogle fede turer - husk
den rette påklædning, og evt en termokande kaf'...

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 19-10-07 09:09

"Tourer" <fake@invalid> wrote in message
> Ved Århus har vi haft 3 graders frost i nat. Der er stadig rim på græsset
> [...]

Puha, vi slap. Så jeg skal også lige ud og køre en tur i dag. Det gælder jo
om at strække sæsonen så langt som muligt, så vinterpausen bliver så kort
som muligt. Håber de først salter fra den 1. december.

--
Mvh,
Allan

Fra : JimR

Dato : 23-10-07 07:26

Nordsjælland er saltet godt til. Både i Hørsholm og på Isterødvejen var de
igang med megasprederen til morgen.

JimR

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-10-07 08:11

JimR wrote:
> Nordsjælland er saltet godt til. Både i Hørsholm og på Isterødvejen var de
> igang med megasprederen til morgen.

Tak for advarslen - jeg så ikke noget på hillerødmotorvejen, men var
heldigvis i bil. Ufatteligt at de ikke får vintertrafik.dk op i tide

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-10-07 08:20

Torben Scheel wrote:

> Tak for advarslen - jeg så ikke noget på hillerødmotorvejen, men var
> heldigvis i bil. Ufatteligt at de ikke får vintertrafik.dk op i tide

Altså - jeg så ikke salt fordi man ikke kunne se vejen foran for bare kø
- det har sikkert været der. Til gengæld så jeg flere MC'er end jeg
plejer - 4 stk fra hillerød til utterslev mose - heraf 3 BMW'er. Noget
cremecustom, K100 og en stor ny boxer.

--
vh
Torben

Fra : JimR

Dato : 23-10-07 08:28

> [...]
> 4 stk fra hillerød til utterslev mose - heraf 3 BMW'er. Noget cremecustom,

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at stoppe endnu men i morges var det lige
en tand for koldt for en naked-bike...

Vi ses på vejen fra Fredensborg mod Hillerød i morgen tidlig, måske!

JimR

Fra : Max Andersen

Dato : 23-10-07 08:54

JimR wrote:
> [...]
> en tand for koldt for en naked-bike...
>
> Vi ses på vejen fra Fredensborg mod Hillerød i morgen tidlig, måske!

Jeg kørte ind via kongevejen, og ved ikke om der er saltet. Men jeg
håber det da ikke, for det blvier jo varmere om et par dage igen, og det
har da ikke været nævneværdigt fugtigt/glat(?).

Max

Fra : Anders Majland

Dato : 23-10-07 15:03

> Jeg har nu heller ikke tænkt mig at stoppe endnu men i morges var det lige
> en tand for koldt for en naked-bike...

Jeg kan anbefale elvarme i håndtagene og 3-finger handsker - Ifølge DMI's
nærmeste målestation var temperaturen også omkring -2 da jeg kørte
hjemmefra.

Der var ellers ikke planen at pakæslet skulle ud i saltet, men nu er jeg da
kørt til københavn på den ..

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-07 06:48

Anders Majland wrote:

> Jeg kan anbefale elvarme i håndtagene og 3-finger handsker - Ifølge DMI's
> nærmeste målestation var temperaturen også omkring -2 da jeg kørte
> hjemmefra.

3-fingerhandslker - check
varmehåndtag - mangler - hvilke bruger du nu? Du havde gang i hyppige
reklamationer med de billige husker jeg.

> Der var ellers ikke planen at pakæslet skulle ud i saltet, men nu er jeg da
> kørt til københavn på den ..

Med dine kilometer slider du den vel op før den ruster op uanset hvor
dårligt du behandler den

--
vh
Torben

Fra : Tourer

Dato : 25-10-07 19:21

"Tourer" <fake@invalid> wrote in message

> Er der nogen der ved om der er blevet saltet. www.vintertrafik.dk er
> desværre ikke vågnet op endnu.

Nu er Vintertrafik endelig vågnet op af sommerdvalen. Desværre er der saltet
over store dele af landet.

--
Tourer

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-10-07 06:38

Tourer wrote:

> Nu er Vintertrafik endelig vågnet op af sommerdvalen. Desværre er der saltet
> over store dele af landet.

Tak for hintet - jeg glæder mig til week-endens regn - der burde være
rimeligt saltfrit i næste uge.

--
vh
Torben