/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dækker forsikringen ved solouheld og samti~
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 16-10-07 07:34

Hej Alle,

Dækker kaskoforsikringen såfremt man totalskader sin mc i et solouheld, der
alene skyldes at man løber tør for talent og asfalt, og samtidig har et
dækmønster < eller = 1 mm?

Er taksator og forsikring emsige på dette område?

--
Mvh,
Allan
Aprilia SL1000



 
 
Thomas Jensen (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 16-10-07 10:14

> Dækker kaskoforsikringen såfremt man totalskader sin mc i et solouheld,
> der alene skyldes at man løber tør for talent og asfalt, og samtidig har
> et dækmønster < eller = 1 mm?
>
at man dummer sig, skal de nok dække såfremt man kørte lovligt og ikke
uansvarligt.
Så hvis du skrider i noget grus i et sving, eller dækket mister grebet skal
de dække.
Men køretøjet skal samtidigt være lovligt.
Så der skal være mønster på.
Men hvis hidsige de er ved jeg sgutte.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099



Anders Majland (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-10-07 11:30

> Men køretøjet skal samtidigt være lovligt.
> Så der skal være mønster på.
> Men hvis hidsige de er ved jeg sgutte.

For at slippe for at betale eller reducere erstatningen skal de kunne
argumentere for at køretøjets uforsvarelige tilstand var årsag / medvirkende
årsag til uheldet. Men de fleste forsikringer har også en passus om noget
med groft uforsvarlig kørsel / kådhed eller lign ....

Så som Allen skrev "alene skyldes at man løber tør for talent og asfalt" så
tror jeg ikke de kan undslå at betale ... De fleste af os slider jo også
mest på midten af dækket så hvis det er i et sving med bare en smule
nedlækning hvor talent og asfalt ikke var foreneligt kan man jo argumentere
for at der var masser af gummi på dækket ....

Jeg tror mere det kan være et problem hvis en politirapport omtaler ulykken
som resultat af hasarderet kørsel eller lign ...



Allan K. Poulsen (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 16-10-07 12:30


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
news:47149270$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Men køretøjet skal samtidigt være lovligt.
>> Så der skal være mønster på.
>> Men hvis hidsige de er ved jeg sgutte.
>
> For at slippe for at betale eller reducere erstatningen skal de kunne
> argumentere for at køretøjets uforsvarelige tilstand var årsag /
> medvirkende årsag til uheldet. Men de fleste forsikringer har også en
> passus om noget med groft uforsvarlig kørsel / kådhed eller lign ....
>
> Så som Allen skrev "alene skyldes at man løber tør for talent og asfalt"
> så tror jeg ikke de kan undslå at betale ... De fleste af os slider jo
> også mest på midten af dækket så hvis det er i et sving med bare en smule
> nedlækning hvor talent og asfalt ikke var foreneligt kan man jo
> argumentere for at der var masser af gummi på dækket ....
>
> Jeg tror mere det kan være et problem hvis en politirapport omtaler
> ulykken som resultat af hasarderet kørsel eller lign ...

Nu skal det siges, at det heldigvis ikke var mig der måtte ned og studere
botanikken, men min makker. Jeg tror, at han så trolden i svinget. Der er
ingen politirapport på sagen. Vi samlede selv resterne af mc'en og
transporterede den hjem. Det er heller ikke dækkets skyld, at min kammerat
mistede grebet, men vi er ikke klar over, hvorledes forsikringsselskabet
stiller sig i sagen. Vi kan altid sætte et nyt bagdæk på, inden vi
indleverer cyklen til taksator. Der hersker dog ingen tvivl om, at den ikke
bliver mc igen. Det vil bare være så ærgerligt, såfremt forsikringsselskabet
undslår sig udbetalingen på baggrund af et slidt dæk, der netop var nået ned
til slidmærkerne.

Det skal siges, at min kammerat ikke fik så meget som en ridse. Ikke engang
i tøjet, idet han endte oppe i et træ i et læhegn.


--
Allan
Stadig med en hel Aprilia



Kim Frederiksen (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 16-10-07 13:04

Allan K. Poulsen wrote:

>Vi kan altid sætte et nyt bagdæk på, inden vi indleverer cyklen til
> taksator.

Det ville nok være en god idé... bare for en sikkerheds skyld.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Hekto (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-10-07 13:20

on 16-10-2007, Allan K. Poulsen supposed :
> Det skal siges, at min kammerat ikke fik så meget som en ridse. Ikke engang i
> tøjet, idet han endte oppe i et træ i et læhegn.

Der er sådan lidt 'Joe Bar' over det uheld????

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Allan K. Poulsen (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 16-10-07 14:18


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:mn.835c7d7a5c3b5f85.41842@urxgb.qxROT13...
> on 16-10-2007, Allan K. Poulsen supposed :
>> Det skal siges, at min kammerat ikke fik så meget som en ridse. Ikke
>> engang i
>> tøjet, idet han endte oppe i et træ i et læhegn.
>
> Der er sådan lidt 'Joe Bar' over det uheld????
>
> --
> /Hekto

Hehe, det kan man vidst godt sige. Arrangementet skyldtes dog, at rabatten
endte i en lille bakke, hvor der øverst var et læhegn. Dette virkede lidt
som et flyvehop og føreren endte over mc'en. Mc'en stod så på "næsen" en ½
meter under føreren. Det så faktisk meget godt ud...

Dog kostede det en Honda CBR 600 F3

--
Mvh,
Allan



Armand (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-10-07 15:25

Allan K. Poulsen skrev:
>
>
> Nu skal det siges, at det heldigvis ikke var mig der måtte ned og studere
> botanikken, men min makker. Jeg tror, at han så trolden i svinget.
>
- - - - Og du har ikke ulejliget dig med at indvie ham i troldens virke??

> Det skal siges, at min kammerat ikke fik så meget som en ridse. Ikke engang
> i tøjet, idet han endte oppe i et træ i et læhegn.
>
Gudskelov at det kun var talent og asfalt og ikke også heldet der slap
op
Dyb grøft?

--
Armand.

Allan K. Poulsen (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 16-10-07 20:21


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4714c96d$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Allan K. Poulsen skrev:
>>
>>
>> Nu skal det siges, at det heldigvis ikke var mig der måtte ned og studere
>> botanikken, men min makker. Jeg tror, at han så trolden i svinget.
> - - - - Og du har ikke ulejliget dig med at indvie ham i troldens virke??
>
>> Det skal siges, at min kammerat ikke fik så meget som en ridse. Ikke
>> engang i tøjet, idet han endte oppe i et træ i et læhegn.
>>
> Gudskelov at det kun var talent og asfalt og ikke også heldet der slap op
>
> Dyb grøft?
>
> --
> Armand.

Desværre havde jeg ikke indviet ham i Trolden. Det burde jeg have gjort, for
det var helt sikkert ham der vinkede. Heldigvis slap heldet ikke op - kun
asfalten. Grøften var ikke dyb, men mere en opadgående bakke. Derfor blev
han selv smidt op i luften og havnede i trætoppen. Mc'en stod på forlygten
nedenfor ham, også godt begravet i læhegnet.

--
Allan
Der ved at man ikke skal narres af trolden...



Nielsen (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 16-10-07 20:52

SNIP

> Vi kan altid sætte et nyt bagdæk på, inden vi indleverer cyklen til
> taksator. Der hersker dog ingen tvivl om, at den ikke bliver mc igen.

I kunne jo også være ærlige. Det er ikke så brugt i Danmark, men giver en
fin samvittighed - og så påvirker det jo ikke alle andres forsikring i
negativ retning.


/Ths. der ikke kører med nedslidte dæk. De skallede 1100;- monteret skal sgu
ikke ødelægge mit liv.


Anders Majland (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 17-10-07 08:18

> Det vil bare være så ærgerligt, såfremt forsikringsselskabet undslår sig
> udbetalingen på baggrund af et slidt dæk, der netop var nået ned til
> slidmærkerne.

Nu har slidmærkerne ikke nødvendigvis ret meget med dansk lovgivning at
gøre. Det er bare en nem måde at vurdere sliddet på ... Kravet her i landet
til et mc dæk er 1mm - Prøv at måle med en enden af en skydelære....

/A



bøv (16-10-2007)
Kommentar
Fra : bøv


Dato : 16-10-07 18:01


"Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:47145b67$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Alle,
>
> Dækker kaskoforsikringen såfremt man totalskader sin mc i et solouheld,
> der alene skyldes at man løber tør for talent og asfalt, og samtidig har
> et dækmønster < eller = 1 mm?
>
> Er taksator og forsikring emsige på dette område?
>
Jeg har engang for 10-15 år siden stået med en taksator, som skulle taksere
en totalskadet CB750K7.
Da taksatoren "opdager" at fordækket er blankslidt og uheldet var sket i
vådt føre , udtaler han at dette kommer til at koste kunden
3000,-.(solouheld/kasko) beløber ville blive fratrukket erstatningen sammen
med selvrisiko.
Og det gjorde det.

Jan



Anders Majland (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-10-07 09:42

> Dækker kaskoforsikringen såfremt man totalskader sin mc i et solouheld,
> der alene skyldes at man løber tør for talent og asfalt, og samtidig har
> et dækmønster < eller = 1 mm?

Har lige checket mine vilkår hos GF:

De dækker ikke hvis

14.8 Skade forvoldt med forsæt, ved grov uagtsomhed
....
14.10 Skade som følge af, at motorcyklen var forsynet med mindst et ulovligt
dæk.

Så er vil tilbage ved om det ulovlige dæk var medvirkende årsagen til
uheldet og hvorvidt kørslen ville kunne kaldes groft uagtsomt ...

Et sportsdæk på slidgrænsen på tør vej ville jeg stardig tro de ville have
svært ... Mens f.eks et crossdæk (ikke gadegodkendt) nok ville give dem
ganske gode argumenter ...

/A - med gadegodkendte dæk, men har da overvejet et ikke godkendt til leg
....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste