Hvordan bruger man TV i campingvognen?
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-07 16:38

Ja selvfølgelig kan jeg godt tænde et TV herhjemme, men jeg aner ikke
meget om hvad man skal bruge i en campingvogn.

Hvad må/skal man have installeret hvis men vil se et anstændigt
billede på en 15" skærm som sælges af Harald Nyborg til 1789 kroner.

Den hedder DENVER 15" LCD-TV med DVD.

Den tekniske oplysninger siger mig intet, så jeg ved ikke hvad jeg
skal se efter??? Men jeg går ud fra at man nok skal købe noget
antenneværk??

I kataloget fra H. H. er der vist 4 antenner , 1 indendørs til 199 kr.
og 3 "Starwars"-strittivariusser til udendørs montering, priser fra
249 til 299 kroner.

Vil man kunne se Danmark hvis man er i udlandet?

Jeg håber jeg må spørge om dette her i gruppen, går man ind i en
"rigtig" Radio-TV gruppe er jeg bange for at få ALT-FOR tekniske svar!

MED venlig hilsen Mr. MOX

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-10-07 07:54

Hejsa

>I kataloget fra H. H. er der vist 4 antenner , 1 indendørs til 199 kr.
>og 3 "Starwars"-strittivariusser til udendørs montering, priser fra
>249 til 299 kroner.

Køb en rigtig campingantenne med forstærker, som også kan bruges til
de nye digitale signaler.

Hvis der så ikke er en digital dekoder i dit skal du have en boks ved
siden af ved TVet der kan klare dette.

>Vil man kunne se Danmark hvis man er i udlandet?

Ikke længere væk end du stadig kan nå en dansk sendemast.

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-07 13:43

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk skrev:
> Hejsa

> Køb en rigtig campingantenne med forstærker, som også kan bruges til
> de nye digitale signaler.
Tak for dit indlæg, jeg har andetsteds fået dette venlige forslag:
> jeg vil anbefale dig IKKE at købe en indendørsantenne... den er kun til
> skraldespanden...
> jeg ville nok købe den antenne til 249,- best nr. 1072...
> nææ... faktisk ville jeg købe denne antenne i stedet:
> http://www.antennelageret.dk/ >> On-line handel >> Camping >> 1073001
> Camping antenne Unico til 218 kr. eksl. forsendelse...
men den er til UF og VHF, mon den har forstærker???

> Hvis der så ikke er en digital dekoder i dit skal du have en boks ved
> siden af ved TVet der kan klare dette.

Hvad skal man se efter for at vide om der er dekoder i et TV?????

Tak og venlig hilsen mr. Mox

Fra : Jens Alvosen

Dato : 21-10-07 21:14

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i meddelelsen

> Hvad skal man se efter for at vide om der er dekoder i et TV?????

Jeg synes, at spørgsmålet hører hjemme i dk.teknik.tv+vidio gruppen

--
Hilsen Jens

Fra : joke

Dato : 22-10-07 08:38

Fra : PA

Dato : 22-10-07 15:25

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men den er til UF og VHF, mon den har forstærker???

> Hvad skal man se efter for at vide om der er dekoder i et TV?????

Så skal der være skrevet DVB-T på det.

PA

Fra : T. Hartung

Dato : 23-10-07 18:39

> Hvad må/skal man have installeret hvis men vil se et anstændigt billede på
> en 15" skærm som sælges af Harald Nyborg til 1789 kroner.
>
> Den hedder DENVER 15" LCD-TV med DVD.

Indledningsvis vil jeg sige at alt nedenstående er min mening andre kan være
stærkt uenige og det er så fint med mig så med det in mente:

...... ved at google lidt på skærmen få man nogle data. Uden at være ekspert
vil jeg sige at skærmen ikke er top-kvalitet - der skrives:

Med indbygget slide-in DVD afspiller og
CD afspiller. Afspiller DVD, CD, CD-R/RW,
DVD-R/RW, DVD+R/RW, JPEG, VCD,
SVCD og MPEG-4
Opløsning 1440 x 900
Farver 16,7 mio.
Kontrast forhold 400:1
Synsvinkel 140°/120° horisontal/vertikal
Respons tid 16 ms.
Teletext 10 sider

Den er ikke HD-ready, har. langsom responstid (ikke godt til bl.a. sport) og
lille synsvinkel betyder man nok skal sidde pænt lige for at se ordentligt -
kontrast kunne ønskes noget større - men et skærmbillede skal ses.

Den har ikke digital Tuner så en DVB-T boks vil være påkrævet for at
modtager de nye digitale signaler fra 2009 og dem der sendes fra
TV2-masterne.

>... jeg går ud fra at man nok skal købe noget antenneværk??

Som foreslået andet steds - digital antenne med forstærker op på taget af
CV - glem alt om stue-antenner og sugekopper eller lign. Det dur bare ikke.
Samtidig kan den tage de analoge signaler også - rart de steder hvor man
ikke kan nappe en TV2-mast

> Vil man kunne se Danmark hvis man er i udlandet?

Nej kun hvis du kan nå en dansk sendemast (TV2 for digitalt TV). - Du kan
dog med DVB-T boks se flotte udenlandske digitale stationer - I bl.a Sverige
er der nu kun digitalt TV.

Du kan læse mere her:
www.digi-tv.dk/
www.triax.dk/ServiceSupport/DigitaltTViDanmark.aspx
www.dr.dk/digital/html/

> Jeg håber jeg må spørge om dette her i gruppen, går man ind i en "rigtig"
> Radio-TV gruppe er jeg bange for at få ALT-FOR tekniske svar!

Vi bruger da også TV i cv så er da relevant her også - biler som CV-trækker
er ikke kun forbeholdti dk.fritid.biler så fint nok.

Hvis du ikke er synderlig interesseret i teknikken, vil jeg anbefale at
besøge en/flere TV-forhandler og lade dem "underholde" dig - brug den
opnåede viden og køb så et godt TV og betal mer-prisen - glem evt. dvd'en
den kan købes for en slik bagefter - jeg ville ikke vælge det omtalte TV -
og slet ikke i 15" - det bliver for småt.

Husk det er min opfattelse der bestemt ikke deles med alle.

God fornøjelse - med husalteret

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 23-10-07 22:52

> [...]
>
> Hvad må/skal man have installeret hvis men vil se et anstændigt billede på
> en 15" skærm som sælges af Harald Nyborg til 1789 kroner.

kan man se dansk TV i Udlandet.??????????????????

JA UNDSKYLD - jeg ved det er malplaceret men alligevel.

Jeg sidder og læser ,også resten af svarene i denne tråd.
og kommer til at tænke på min kære mormor.

Vi er tilbage i 58 - 59 - 60

de første fjernsyn var ved at blive familie-eje.
min mormor og morfar fik fjernsyn - og hele familien sad samlet og så dette
vidunder af en maskine.

så kom der et debatprogram - og pludselig gik min mormor hen og slukkede.

Til stor fortrydelse for de øvrige der sad og så på.
hvortil min mormor sagde (i fuldt alvor) Nu har i set nok - og så kan dem
inde i fjernsynet også få fri. ...................

det er jo arbejdsdag for os alle i morgen...

Carsten Laursen

Fra : claus b.p.

Dato : 24-10-07 16:25

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i en meddelelse

> Vil man kunne se Danmark hvis man er i udlandet?

Selvfølgelig kan du det, du skal bare have en satellitmodtager fra
Canal-Digital, og en parabol på taget, samt - ikke at forglemme - et
Canal-Digital abonnement til en ufattelig masse penge. (3-4000kr/år.) Det
kan faktisk godt lade sig gøre at justere antennen ind rimelig hurtigt,
mange både har faktisk satellitantenne, har jeg set. Og der er da lidt mere
udfordring i at holde justeringen på en båd. Man kan selvfølgelig også bruge
sættet derhjemme når man ikke er på camp. Men er det ikke meget hyggeligt
fx. at få stemningen fra italiensk fjernsyn når man er i Italien? Og meget
billigere!

/Claus

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-10-07 17:42

claus b.p. skrev i 471f63be$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> selvfølgelig også bruge sættet derhjemme når man ikke er på camp. Men
> er det ikke meget hyggeligt fx. at få stemningen fra italiensk
> fjernsyn når man er i Italien?

No problem, det kan klares meget enkelt, bare man vælger en campingplads med
mange italienere og er omhyggelig med at finde en plads mellem et par
indfødte fastliggere af ældre årgang. Så bliver man helt gratis beriget med
Berluscones brægende reklamekanaler den ganske dag!

> Og meget billigere!

Ja, man burde i virkeligheden få penge for det.

Fra : claus b.p.

Dato : 24-10-07 22:41

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
> med Berluscones brægende reklamekanaler den ganske dag!

> Ja, man burde i virkeligheden få penge for det.
Jeg lå for et par år siden i telt på campingplads ved Lago Maggiore, da en
meget stor familie flyttede ind med 4 kæmpestore autocampere. Bagest i hver
camper var en dør ind til vaskerum med vaskemaskine og tørretumbler, garage
til den medbragte motorcykel, aircondition og meget mere. Der var fast pris
for strøm, og vi havde da medbragt en elektrisk køletaske og et par
nefalygter. Men uagtet at vi følte os lidt snydt med strømpriserne, var det
nu meget underholdende at følge med i familielivet og fællesskabet, bare
henslængt i en stol med et glas vin og lidt mundgodt. På pladsen mellem
camperne blev stillet nogle borde op, og så blev der ellers ordnet
grøntsager og mad. Der har sikkert også været køkkener indendørs, men alting
foregik på pladsen. Man savnede slet ikke fjernsyn.

/Claus

Fra : Anette

Dato : 06-11-07 23:37

Mr. Mox wrote:
> Ja selvfølgelig kan jeg godt tænde et TV herhjemme, men jeg aner ikke
> meget om hvad man skal bruge i en campingvogn.

Hej Mr Mox

Jeg ved ikke hvad "man" gør - men vi bruger den bærbare pc, som altid er med
alligevel.
En tv-tuner til knap en tusse, og det kører glimrende, både herhjemme og i
udlandet.
DVD'er er jo heller ikke noget problem på en pc. De pladser i udlandet der
har
hotspot til internet, ser vi dansk tv2 på sputnik.dk.
Det er nemt, det er billigt ( hvis man har den bærbare i forvejen) og med de
meget få ferietimer
vi bruger på at se tv, kunne vi ikke drømme om at bruge penge på noget mere
avanceret.

/ Anette

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 16:55

Anette skrev:

> [...]
> meget få ferietimer
> vi bruger på at se tv, kunne vi ikke drømme om at bruge penge på noget mere

Hvad koster det at bruge Hotspots? Jeg tror det må være dyrt at se en
hel fim fra dansk TV i udlandet, mne måske tager jeg fejl? Jeg har en
4 år gammel bærbar PC, tror du den kan anvendes?
Mvh Mr. Mox

Fra : Anette

Dato : 08-11-07 00:13

Mr. Mox wrote:
> Hvad koster det at bruge Hotspots?

De steder vi har været har det været gratis - fordi vi mest camperer uden
for sæsonen
Men man køber sig jo typisk internetadgang i x-antal minutter pr dag og det
er ikke sindsygt dyrt.
Du kan som regel finde ud af hvad det koster på campingpladsernes
hjemmesider.
Man kan også få internetadgang hvor man bruger sin mobiltelefon som modem -
men det er langsomt ( selv med 3g) og det koster spidsen af en jetjager (
man betaler pr Mb man henter og det er megadyrt).

>Jeg tror det må være dyrt at se en
> hel fim fra dansk TV i udlandet, mne måske tager jeg fejl? Jeg har en
> 4 år gammel bærbar PC, tror du den kan anvendes?

Vores bærbare er 3 år og den fungerer glimrende. PC'en skal kunne gå på et
trådløst netværk og hvor hurtigt den så henter er jo især afhængigt af
pladsens internetforbindelse.Mange steder er pladsen netforbindelse ikke
hurtig nok, så når man ser et program, hakker det og går i stå - det bliver
man træt af.
Film har vi ikke villet se over nettet ( vi låner en stak DVDere af ungerne
, men nyhederne og måske et af de andre programmer fra Sputnik er det da
blevet til

/ Anette