MS Windows
briani 27239
sikkerhed i OSet, Win 2000 kontra XP
Fra : jama

Dato : 20-10-07 09:28

Har også indslaget i Sikkerhed News.Gr.

Har overvejet, at lægge 2000 ind på min Bærbare istedet for XPpro, som jeg
har nu. Har en tro på, at dette OS ikke er så atraktiv for Spammer etc? Har
jeg lidt ret i dette?
Mvhy.Jama

Fra : Ad Infinitum

Dato : 20-10-07 12:28

Fra : Asle Bjerva

Dato : 20-10-07 16:42

Ad Infinitum wrote:
> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

Til W2K kommer det lite oppdateringer, til WinXP kommer det mange
oppdateringer fra Microsoft.
W2K er betydleig "lettere" å drive, så eldre maskiner med mindre
hardwareressurser vil fungere bedre med W2K enn XP.
Begge systemer kan man stenge rimelig bra bak brannvegg (maskiner) eller
software.
HELT sikker er man bare når maskinen ikke er tilknyttet omverden i det hele
tatt :)
--
AsleB;Oslo

Fra : jama

Dato : 21-10-07 06:11

> HELT sikker er man bare når maskinen ikke er tilknyttet omverden i det
> hele tatt :)

Tak, selvfølgelig.
jama

Fra : jama

Dato : 21-10-07 06:08

"Ad Infinitum" <Nakskov4900@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

Spammer etc? læg mærke til etc.
Det mere ment som alt lortet
jama

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-07 14:42

jama wrote:

> Det mere ment som alt lortet

Med sund fornuft er 2000 mindst lige så sikkert som XP.

Selv anvender jeg 2000 uden firewall og antivirus - jeg sidder bag en
NAT-router og det er rigeligt.

Jesper Poulsen