Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Simulering af ringblitz på Nikon
Fra : MAL

Dato : 18-10-07 20:57

Hej NHG!
I det tyske blad fotoMAGAZIN har jeg netop læst om dette lidt aparte produkt
(http://www.foto-oehling.com/cgi-bin/Oehling.storefront/DE/Product/158479),
som indtil videre kun kan købes til Canon Speedlite 580EX. Oversat til dansk
må det nærmest være en ringblitzforsats. De skriver ganske positivt om
produktet, som også skulle være på vej til Nikon SB-800.

Nikon har ikke selv en ringblitz, men tilbyder den lille blitz SB-R200, som
der så kan monteres op til otte stk. af omkring et objektiv. Har du nogen
erfaringer med disse? Hvor mange skal man bruge, for at få en reel
ringblitz-effekt? Findes der en ringblitz til Nikon fra andre producenter?

MAL

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-10-07 21:01

MAL wrote:

> I det tyske blad fotoMAGAZIN har jeg netop læst om dette lidt aparte
> produkt
> (http://www.foto-oehling.com/cgi-bin/Oehling.storefront/DE/Product/158479),

Hva' vil du dog med sådan en, den gir' en helvedes grim lyslægning...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : MAL

Dato : 18-10-07 21:25

....øh, nå! Det var da en meget ensidig vurdering. For mig at se kommer det
an på, hvad man vil fotografere - men det er egentlig ikke det, jeg har brug
for kommentarer på.

MAL

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-10-07 22:00

MAL wrote:

> ...øh, nå! Det var da en meget ensidig vurdering. For mig at se kommer
> det an på, hvad man vil fotografere - men det er egentlig ikke det, jeg
> har brug for kommentarer på.

Hmm... hvor står det skrevet, at du skal bestemme hvad jeg må vælge at
kommentere...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : MAL

Dato : 19-10-07 07:17

> Hmm... hvor står det skrevet, at du skal bestemme hvad jeg må vælge at
> kommentere...?

Jeg skriver ikke, hvad du må kommentere på men blot, at det ikke er det, jeg
har brug for. Nej, kommenter du bare, hvad du vil. Men det ville have større
værdi for mig som spørger, hvis det var svar på mine oprindelige spørgsmål,
der blev skrevet her. At man har en eller anden holdning til indholdet er
fair nok - men nogen hjælp er det jo altså ikke. Det fremgår desuden
indirekte af din første kommentar, at du faktisk har kendskab til at arbejde
med ringblitz, så måske du netop ville være kompetent til at byde ind med
viden i stedet for blot en for mig irelevant kommentar.

MAL

Fra : Ole Christiansen

Dato : 19-10-07 07:57

> MAL wrote:
>
> Hmm... hvor står det skrevet, at du skal bestemme hvad jeg må vælge at
> kommentere...?

Narrøv.!!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-10-07 10:17

Ole Christiansen så sig selv i spejlet og udbrød:

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-07 23:28

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Ole Christiansen så sig selv i spejlet og udbrød:

off-topic

Fra : Peter T.

Dato : 19-10-07 11:52

Niels Riis Ebbesen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hva' vil du dog med sådan en, den gir' en helvedes grim lyslægning...

Jeg har set en ringblitz i brug og det gav nogle temmelig flotte
resultater. Men den er nok ikke så velegnet til dine type fotografering
når jeg kigger på dit fotogalleri.

--
http://www.pokitak.nl/bubbleget.htm

Fra : MAL

Dato : 20-10-07 10:04

> Jeg har set en ringblitz i brug og det gav nogle temmelig flotte
> resultater. Men den er nok ikke så velegnet til dine type fotografering
> [...]

Yes, det har jeg også set - og nej, det er ikke noget, jeg har arbejdet med
endnu! Men det betyder jo ikke, at man ikke kan få fornøjelse af sådan en.
Jeg kan godt lide at eksperimentere med nye former for fotografering, og så
var det bare, at det kunne være sjovt at høre lidt om andres erfaringer med
sådan noget som dette.

MAL

Fra : E.M.

Dato : 19-10-07 08:09

Findes der en ringblitz til Nikon fra andre producenter?

> MAL

Ja, bl.a. Sigma laver ringflash til Nikon, jeg er også næsten sikker på at
Metz har noget.

Mvh. E.M.

Fra : Michaelbs

Dato : 19-10-07 14:43

"MAL" <web_01@elboparken5.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ringblitz-effekt? Findes der en ringblitz til Nikon fra andre producenter?

Du ligger ikke inde med et lin, hvor man kan se et billede taget med denne
type blitz? kunnde være interessant at se.

mvh Michael