Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
endnu en grimmer, men
Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-07 12:25

- det er jo ikke udseendet det kommer an på
http://www.dpreview.com/news/0710/07101603olympuse3.asp
Verdensrekord IS/VR - 5 blændetrin indbygget i kameraet..
http://www.olympus-europa.com/consumer/dslr_16742.htm
Hvis jeg ikke regner helt galt kan vi nu skyde skarpt på 1 sekund
med en 50 mm, er det døden for stativ fabrikanterne )-max-

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-10-07 12:32

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message
>- det er jo ikke udseendet det kommer an på
> http://www.dpreview.com/news/0710/07101603olympuse3.asp
> Verdensrekord IS/VR - 5 blændetrin indbygget i kameraet..

Der er lidt hands-on preview her
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E3/E3A.HTM

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-10-07 12:43

Mogens Hansen wrote:

> Der er lidt hands-on preview her
> http://www.imaging-resource.com/PRODS/E3/E3A.HTM

Meget spændende når man læser "UPDATE" i dpreview's artikel:
"UPDATE: Phil: Here we are at one minute past embargo and despite being
told very clearly that there were no cameras available for preview we
see at least one other site with a hands-on preview, make of that what
you will."

--
Don't waste space

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-07 13:02

"Thomas Corell"

> [...]
> told very clearly that there were no cameras available for preview we
> see at least one other site with a hands-on preview, make of that what

Den mest spændende feature 5bl indbygget IS er slet ikke nævnt på
image resource - men live preview er åbentbart buzz pt. jeg fatter
det ikke helt, men ok de har da i det mindste et mere brugbart af
slagsen end Canon har på deres 1D3 serie. De påstår endvidere
verdens hurgtigste AF. Hot or hot air ?? )-max-

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-10-07 13:07

-max- wrote:

> "Thomas Corell"

> Den mest spændende feature...

Jeg tænkte nu mere på hvordan man laver et "hands-on preview" uden at
have et kamera i hænderne. Men ellers enig.

--
Don't waste space

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-07 13:35

"Thomas Corell"

> Jeg tænkte nu mere på hvordan man laver et "hands-on preview" uden at
> have et kamera i hænderne. Men ellers enig.

Jaja jeg er lidt langsom )

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-10-07 14:06

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg tænkte nu mere på hvordan man laver et "hands-on preview" uden at
> have et kamera i hænderne.

Hvem har gjort det ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-10-07 14:16

Mogens Hansen wrote:

> Hvem har gjort det ?

Prøv at læse det, som du valgte ikke at citere...

--
Don't waste space

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-10-07 14:22

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Prøv at læse det, som du valgte ikke at citere...

Det gjorde jeg - der står ikke at Imaging Resource (eller andre sites) ikke
har haft et Olympus E3 i hænderne. Der står at DPreview har fået at vide at
der ikke var kameraer til preview.
Der kan være masser af forklaringer - f.eks. at Olympus prioriterer Imaging
Resource højere end DPreview.

Så jeg spørger dig igen: hvem har lavet et "hand-on review" af Olympus E3
uden at have haft et i hænderne ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-10-07 14:45

Mogens Hansen wrote:

> Så jeg spørger dig igen: hvem har lavet et "hand-on review" af Olympus E3
> uden at have haft et i hænderne ?

IR skriver at deres test er "hands-on", dpreview skriver at de har fået
at vide at der ikke var eksemplarer til preview tests. Begge kan ikke
have ret. Jeg fremhævede blot denne logiske konflikt.

--
Don't waste space

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-10-07 14:54

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> IR skriver at deres test er "hands-on", dpreview skriver at de har fået
> at vide at der ikke var eksemplarer til preview tests.

Dpreview skriver at de har _fået at vide_ at der ikke var eksemplarer til
review.
Den besked kan sagtens være møntet på Dpreview alene - ikke generelt.

> Begge kan ikke
> have ret.

Jo da.
Jeg tror du tolker udsagnet på Dpreview for generelt.

> Jeg fremhævede blot denne logiske konflikt.

Dpreview føler sig (med rette ?) forbigået.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1022&message=25235643

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : MOA

Dato : 17-10-07 18:33

> Dpreview føler sig (med rette ?) forbigået.
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1022&message=25235643

Hvis man følger lidt med i debatterne på dpreview vil man opdage at Phill
har en uheldig tendens til at brokke sig og spille fornærmet overfor
producenterne, til trods for at han selv ikke får produceret nogle rigtige
reviews. Hvor er 1D mkIII f.eks.? Det har længe gået ned af bakke for
dpreview, og da amazon købte sited forsvandt den sidste rest af
troværdighed. Så det eneste jeg bruger sited til nu er pga. de mange forums.
Forsiden er en ren reklamesøjle uden den store substans.

Morten

Fra : jakob

Dato : 17-10-07 22:02

MOA <no@spam.dk> wrote:

> [...]
> har en uheldig tendens til at brokke sig og spille fornærmet overfor
> producenterne, til trods for at han selv ikke får produceret nogle rigtige

Du har ganske ret. Det groteske er at mange brugere stadig vil forsvare
dpreview til sidste blodsdråbe.

Sanheden er at de er druknet i deres succes, men nu er test der
overdrevet længe om at komme ud. Der var mange der håbede at de med
overtagelse fra amazon ville blive hurtigere, men det er ikke sket,
nærmest tværtom.

Venlig hilsen

Jakob