Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Formateret kort genskabe data
Fra : Jan Andersen

Dato : 16-10-07 20:42

Hejsa.

Ved en beklagelig fejl har jeg fået formateret et forkert kort og er begyndt
at tage nye billeder på det. Er der nogen måde man kan redde noget af det på
eller er det væk ?

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-10-07 22:35

Jan Andersen wrote:
> [...]
> at tage nye billeder på det. Er der nogen måde man kan redde noget af det på

1. lad være at bruge kortet mere i kameraet
2. Overflyt patienten til en kortlæser i datamaten
3. Hent PCinspector (google viser vej)
4. Sæt omtalte program igang
5. Kryds fingre for at den finder noget brugbart

Bo //

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 17-10-07 09:10

> Ved en beklagelig fejl har jeg fået formateret et forkert kort og er
> begyndt at tage nye billeder på det. Er der nogen måde man kan redde noget
> [...]
Hej Jan.
Idag kan man faktisk redde stort set al tabt data.
Der findes et hav af programmer både til fotos og andre datafiler, så det
handler bare om at have tålmodighed, finde et godt billigt eller måske endda
gratis program, og så komme igang. Mange freeware programmer kan kun finde
dine billeder og give dig dem som thumbnails gratis, og hvis du vil have de
endelige rigtige filer, så må du betale, men prøv dig frem.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Karsten

Dato : 17-10-07 11:35

"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> finde dine billeder og give dig dem som thumbnails gratis, og hvis du vil
> have de endelige rigtige filer, så må du betale, men prøv dig frem.

Prøv at kikke lidt på følgende program.
PhotoRec is file data recovery software designed to recover lost files
including video, documents and archives from Hard Disks and CDRom and lost
pictures (thus, its 'Photo Recovery' name) from digital camera memory.
PhotoRec ignores the filesystem and goes after the underlying data, so it
will still work even if your media's filesystem has been severely damaged or
re-formatted

http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Jeg bruger den selv, og er rigtigt godt tilfreds med programmet, da den kan
genskabe næsten alt.