Vi er kede af det !!
Fra : Coppi

Dato : 19-10-07 06:18

Godmorgen med jer.

Vi er rigtig meget kede af det.
Jeg har før skrevet om missemor og killingerne herinde.

Vi beholdt jo både missemor og Stribe og nu har vi ikke set missemor i snart
en måned.

Vi har ledt overalt og kaldt og kaldt, men væk er hun, Hun har før været væk
et par dage, men nu har vi nok afskrevet hende. Vi bor på landet så der kan
være sket en mæmgde forskellige ting med hende.
Vi savner hende, hun var, trods det at hun var vild da hun kom, den af
kattene der fyldte allermest af de 3 vi har. Meget sød og kontaktsøgende,
den der kunne hygge sig mest og den der fyldte mest og så havde hun sin
faste plads på natbordet ved siden af mig hver nat, så vi savner hende
rigtig meget.
Stribe har også savnet sin mor, han har været stille, men er nu ved at være
sit gamle jeg, han har næsten ikke mjavet de sidste 3 uger. Vi håber endnu
og hendes seng står stadig på natbordet, men jeg må indrømme, at vi nok ikke
tror så meget på det mere. Men hun har jo været vildkat før, så hun ved vel
hvordan man klarer sig.
Det eneste vi kan glæde os over lige nu er at hun nåede at få et rigtig godt
liv, få nok at spise, have det varmt og godt og en familie bestående af af
katte,hunde og mennesker der var glade ved hende.

Hilsen Coppi

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-10-07 10:14

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtig godt liv, få nok at spise, have det varmt og godt og en
> familie bestående af af katte,hunde og mennesker der var glade

Hej Coppi.

Jeg kan sandelig godt forstå at I er kede af det. Du skrev jo
tidligere, at hun var utroligt kælen og tillidsfuld selvom hun var
tidligere "vildkat". Det behøver ikke at være gået galt, men jeg kan
da godt se, at en måned er meget lang tid for hende at være væk
hjemmefra.

Min første tanke var, om hun måske havde fået nye killinger, men du
skrev vist også at hun var steriliseret, så det kan jo ikke være
derfor.

Jeg håber for jer, at hun pludselig står uden for døren igen og vil
ind. Det er da set før med katte man troede var helt forsvundet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Coppi

Dato : 19-10-07 11:27

Hej Tove.
Ja nye killinger kan det ikke være, hun blev jo steriliseret for over et år
siden.
Men ræven kan have taget hende, hun kan være blevet kørt over, taget af en
hund eller hvad ved jeg.
Men jeg håber selvfølgelig bare hun er hoppet ind i en bil og så selv kan
finde hjem.
Men øv hvor er det træls, når nu hun var så sjov og dejlig.

coppi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 19-10-07 13:33

Hej Choppi

Er din kat øremærket er der en chance for at du får hende igen...du skal
ikke give op, som fodervært har jeg tilbageleveret mange øremærket katte som
havde været væk meget længere....

Hilsen majbritt

Fra : Anette

Dato : 19-10-07 18:05

Coppi wrote:
> Men ræven kan have taget hende, hun kan være blevet kørt over, taget
> af en hund eller hvad ved jeg.

Hej Coppi

Det er rigtig trist og træls at hun er væk, men du må ikke give op endnu.
For år tilbage havde vi en herlig kæmpe stor kastreret hankat , Gilbert. Køn
var han knagme ikke, men han var en kanon sjov kat. Af en eller anden grund
blev han væk. Vi bor tæt på et stor skov, så vores bekymringer var meget lig
dem du går igennem nu.
Vi ledte højt og lav, efterlyste alt det vi kunne, men ingen havde set
GIlbert...indtil han en dag - 4 mdr senere kom spadserende ind af hoveddøren
som han plejede og forlangte mad. Han så nogenlunde ordentligt ud, havde
tabt sig en del - der var rigeligt at tage så af - og så var han
åbenbart blevet bidt - for han havde en stor byld på kæben. Han fik mad - og
jeg ringede til dyrlægen ( arme kat -.man kan lige komme hjem og så skal man
ud og køre, undersøges og stikkes i...tsk tsk)

Så der kan gå lang tid, rigtig lang tid; men er hun i live skal hun nok
komme hjem.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Allan F

Dato : 20-10-07 10:57

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> så skal man ud og køre, undersøges og stikkes i...tsk tsk)
>
> Så der kan gå lang tid, rigtig lang tid; men er hun i live skal hun nok

Mine forældre havde en lignende oplevelse. De bor i Ringe/Midtfyn. En sommer
vi var på ferie udenlands, var vores store huskat "Missi" på pension i
nærheden af Brahetrolleborg, men da vi ville hente ham, var han brudt ud af
sit bur og væk. Vi rendte rundt i omegnen resten af dagen og ledte, men var
nødt til at give op. I efterårsferien var vi i Nordjylland hos familie, med
vores nye kat, en 16 uger gammel blå burmeser "Romeo". Da vi kom hjem og
holdt i indkørslen, sad Missi på trappen og ventede på at blive lukket ind.
4 måneder på nær 3 dage tog det ham at komme hjem. Han var i fin form, lidt
pjusket så han havde levet vildt, og MEGET mindre tam de resterende 6 år han
levede end før han var på udflugt. De to katte havde selvfølgelig deres
diskussioner, men fandt ud af at leve sammen selvom de aldrig blev bedste
venner.

Romeo havde også sine udflugter. Sommetider var han væk i 4-5 dage, og så
kom han hjem igen som om intet var hændt. Han elskede at køre bil. Engang
var han hoppet ind i en fremmed bil og blevet kørt væk, men da de opdagede
de havde en "blind passager" vendte de flinke mennesker om og kørte tilbage
og satte ham af igen.

Allan F

Fra : Siri

Dato : 19-10-07 14:54

> [...]
> et par dage, men nu har vi nok afskrevet hende. Vi bor på landet så der kan
> være sket en mæmgde forskellige ting med hende.

Kære Coppi
Stakkels jer!
Men I må ikke give op endnu.
Et af mine vennepar savnede deres meget kærlige kat, og satte efter
nogle dage opslag op overalt med efterlysning og et sort/hvid (kopieret)
foto af katten. I supermarkeder, på lygtepæle, på biblioteket - og det
gav pote!
Endelig, efter godt 14 dage ringede en dame, at katten var hos hende,
den var kommet tilløbende og hun havde fodret den (med alskens
lækkerier!), beholdt den i den tro, at den var hjemløs (katten var
øretatoveret... tsk tsk!). Da hun så opslaget på en lygtepæl, ringede
hun straks.
Katten er meget madglad og er een gang mere stukket af til den samme
'madmor'. Det var også et gammelt kaninbur, hun havde, som trak. Da det
kom væk, stak misse ikke derhen mere.
Så hvis du ikke allerede har opslag med foto ude overalt, hvor folk
færdes, så kan jeg kun heppe på det, og på at I får søde missemor igen.
Evt at nogen kan fortælle, at de har set hende.
Krydser fingre.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Coppi

Dato : 19-10-07 18:29

"Kære alle.

Tak for de opmuntrende ord og ja hun er øremærket, så vi håber selvfølgelig.
Hun er nemlig heller ikke særlig køn, det sidder indeni.
Kan da godt være jeg skal prøve det med lygtepælene, men vi bor 2 km rfa den
nærmeste landsby. Men til gengæld kun 200 m fra en sø hvor der kommer masser
af folk som går tur, de kunne vel ikke finde på at tro, at hun var hjemløs.
Og så på den anden side så er hun ikke så vild med fremmede mennesker.
Men jeg tror nu jeg vil prøve alligevel.

Coppi

Fra : Siri

Dato : 19-10-07 19:35

> [...]
> Og så på den anden side så er hun ikke så vild med fremmede mennesker.
> Men jeg tror nu jeg vil prøve alligevel.

Gør det, du, prøv - gerne med foto, om så i sort-hvid.
Nogle af os er jo hjælpeløse ofre for ensomme små misser. Måske har
nogen taget hende til sig.
Op med skiltene, overalt - det er før set give pote
Hep hep

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 19:40

> [...]
> Og så på den anden side så er hun ikke så vild med fremmede mennesker.
> Men jeg tror nu jeg vil prøve alligevel.

Og selvom hun er øremærket, så tjeck lige hos de lokale dyrlæger.
Det kan værer at hun er blevet fremlyst der.
Det er jo ikke alle der læser øremærker.
Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 20-10-07 08:04

> [...]
> Og så på den anden side så er hun ikke så vild med fremmede mennesker.
> Men jeg tror nu jeg vil prøve alligevel.

Ov forresten - Tove kan et godt trick: Hun allierer sig med omegnens
unger (hvordan man så bærer sig ad med at få evt uvorne møgerter i tale,
men bestikkelse i form af slik (?) er vel godt for meget....) og får
dem til at lede og holde udkig. Måske med en dusør på?
Tove, hvordan gør du det?

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-10-07 10:23

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> møgerter i tale, men bestikkelse i form af slik (?) er vel godt
> for meget....) og får dem til at lede og holde udkig. Måske med

Jeg har da heldigvis ikke selv haft brug for det, men har givet
rådet til nogle venner hvor det gav pote.

Det skulle ikke, efter min mening være nødvendigt at bestikke
børnene med slik, men udsigten til en pæn dusør hvis de finder
katten, kan virke tillokkende på mange børn. De børn der bor i ens
område har jo som regel et stort netværk bl.a. i form af venner og
skolekammerater, og børnene er da som regel glade for dyr, og vil
gerne hjælpe hvor de kan. Man kan vise dem et billede af katten, og
give dem en seddel med ens tf.nr. eller adresse, så de kan fortælle
om de evt. har set katten, eller kender nogen der måske har taget
den ind. Det er jo ikke noget der kræver det helt store arbejde, kun
at de skal være vågne og holde øje der hvor de færdes. Børn kan
altså godt lide at lege detektiver og få ros (og belønning) når de
har lavet et godt stykke arbejde.

Jeg håber inderligt at missemor bliver fundet, det varer jo ikke
længe inden det kolde vejr kommer, og så spekulerer man yderligere
på hvor hun mon kan være gået hen.

Fra : Lotte

Dato : 20-10-07 13:30

Siri skrev:
> [...]
> men bestikkelse i form af slik (?) er vel godt for meget....) og får
> dem til at lede og holde udkig. Måske med en dusør på?

Da min Dizzy var væk satte jeg postere op i lokalområdet - med billide
og dusør. Jeg sendte brev med posteren til dyrlæger i området (min
kommune og kommunerne omkring), ligesom hun blev efterlyst i lokalradioen.

Jeg ved, at mange hundeluftere og nabolagets børn var på udkig og på
områdets skoler brugte flere klasser klassens time på at lede. Der var
meget sne og Dizzy havde aldrig været ude før, så vi frygtede at hun var
død - af kulde eller kørt over. Hun er en flot perser, så nogle kunne
også have taget hende ind, måske med salg for øje, derfor skrev jeg til
dyrlægerne, i håb om at hun blev afleveret til kontrol og genkendt på
chipnummeret.

Efter 3 uger kom en dame fra nabobebyggelsen, Dizzy havde søgt tilflugt
i hendes skur

Du bor ikke i tæt bebyggelse som jeg, men mennesker er der jo, så sørg
for at de ved du savner Missemor - og udlov evt. en motiverende dusør.

Jeg håber at din missemor også kommer hjem i god behold!
--
^~^ , Mange hilsner
('Y') ) Lotte M http://www.lotte-m.dk