pyha! /-;
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-10-07 14:14

Så er jeg kommet ned igen..

I går lagde jeg mærke til at der var tisset i alle 3 hundes senge..hmmm
Emma, tæven, er lidt utæt ind i mellem, men i alle 3 senge?..arhh..
jeg tog Harald 3 gange, i færd med at lade vandet i brusenichen, den vane
havde han ellers lagt fra sig for nogle måneder siden.. der var ikke andet
at bemærke, men jeg holdt skarpt øje med abekatten.
her til morgen, da jeg stod og smurte madpakke til min bedre halvdel, hørte
jeg Harald være på potten ikke mindre end 5 gange!. Han har ellers ikke
virket påvirket, smerteplaget eller andet, spist og drukket som vanligt.
Jeg fik fat i min dyrlæge kl. 8 og fik en akut tid en time efter, jeg
frygtede jo urinvejssten eller lignende, efter al vores debat om emnet
herinde..uhhh..

vel ankommet derude, blev vi enige om at lægge kateter op med det samme for
at få analyseret urinen for bakterier og gjort klar hvis der var tale om
grimme sten..
han blev bedøvet men det var ikke nok, for herren sprællede noget rigeligt
alligevel, så det endte med narkose.
jeg kørte hjem igen, og afventede et ring fra dyrlægen.
det gjorde han, med gode nyheder, der er tale om blærebetændelse, der var
intet spor af sten eller grus eller andre grimme ting, HELDIGVIS!.
Han har fået antibiotika, så vi håber at han kommer hurtigt ovenpå igen.

Så jeg har Harald hjemme igen, i en noget mere tam udgave GGG hundene tror
jeg har slæbt en ny kat med hjem..

Mvh. Marie

Jeg er GLAD for at have en god dyrlæge

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-10-07 14:56

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse
> Så er jeg kommet ned igen..
>
> I går lagde jeg mærke til at der var tisset i alle 3 hundes
> senge..hmmm Emma, tæven, er lidt utæt ind i mellem, men i alle 3
> senge?..arhh..

Men dog. Det var noget af en forskrækkelse. Man får selvfølgelig
urinvejssten i tankerne med det samme.

> [...]
> der var intet spor af sten eller grus eller andre grimme ting,
> HELDIGVIS!. Han har fået antibiotika, så vi håber at han kommer

Gudskelov at det "kun" var det. Det har jo nok gjort meget ondt. Det
ved man jo fra sig selv, når man har prøvet det. Heldigvis tager
antibiotika det næsten øjeblikkeligt.

> Så jeg har Harald hjemme igen, i en noget mere tam udgave GGG
> hundene tror jeg har slæbt en ny kat med hjem..

LOL Ja, især Emma undrer sig jo nok noget, men det varer nok
ikke længe inden han er sit gamle jeg igen. Han er vist ikke så let
at slå af pinden.

> Jeg er GLAD for at have en god dyrlæge

Det kan jeg godt forstå. Vi er også lykkelige for vores
dyrehospital. Min datters Sofie og Mini skal forøvrigt derop i
morgen til det årlige check (og stik), men det plejer de at tage i
stiv pote.

Giv Harald en krammer fra Mini og mig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-10-07 15:54

> LOL Ja, især Emma undrer sig jo nok noget, men det varer nok ikke længe
> inden han er sit gamle jeg igen. Han er vist ikke så let at slå af pinden.

GG.. Ja hun har vist nydt freden.. (-;
jeg vil til Haralds forsvar sige, at det ikke er så galt mere, men
perlevenner bliver de nok aldrig, men hun er jo heller ikke vild med de to
andre hårboller, men accepterer dem nu fint.

> Giv Harald en krammer fra Mini og mig.

-Er hermed gjort (-;
Han sidder og kikker dybt i vandskålen..nærmest i trance (-;

Mvh. Marie

Fra : Ragna

Dato : 18-10-07 15:06

Marie skrev:
>Jeg er GLAD for at have en god dyrlæge

Det var dejligt, at du kunne få en tid straks, og at din dygtige dyrlæge fik
stillet den rigtige diagnose med det samme, så du ikke skulle være bekymret
for urinsten og den slags grimme ting.

Stakkels Harald kommer nok hurtigt over narkosen og får sit sædvanlige
foretagsomme væsen igen.

Giv ham lige et par ekstra nus fra en af hans fans, der nyder at høre om
alle hans gale streger!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-10-07 15:59

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Stakkels Harald kommer nok hurtigt over narkosen og får sit sædvanlige
> foretagsomme væsen igen.

Ingen tvivl om det (-;

> Giv ham lige et par ekstra nus fra en af hans fans, der nyder at høre om
> alle hans gale streger!

apropos fans..hele staben af dyrlæger og sekretær kom myldrene, da Harald
ankom..GG..
Han har også sin helt egen fanklub derude..
Han var iøvrigt på vægten derude, for at få afmålt bedøvelsen ordenligt.. 6
kg ren beton!.
det er næsten en 100% vægtstigning fra dengang han var derude første gang!!.
Min dyrlæge roste ham ellers også til skyerne, en rigtig flot herrekat, med
karisma!.
Og det kan jeg jo kun give ham medhold i (-;

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 20-10-07 09:10

> [...]
> karisma!.
> Og det kan jeg jo kun give ham medhold i (-;

Åh hvor godt, at Harald ikke fejlede noget alvorligt - han har jo været
en del igennem!
Og at han ikke er så slem ved arme Emma...
Ekstranus til den smukke skurk - og et potedask fra hans nok så blide
lidelsesfælle (udi skæbne altså) Jason - der også nyder livet og guffer
i sig.
Han tager dog ikke helt så hurtigt på, og foretrækker sit foder - og
siger bare et lille miuuuu - en rigtig blød mand - vist Haralds
modsætning *GG*
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar