dårlig katte ejer
Fra : majbrit nielsen

Dato : 16-10-07 18:10

hvad sker der..?
er jeg måske bare en dårlig katte ejer..?
først blir gusen syg og jeg kan ik få styr på hans blodsukker..
og nu kaster hans lillesøster mille op og har gjort det i over en uge..
hun skal til dyrlægen på mandag..
jeg er snart helt nede i kælderen.
hva er det jeg gør forkert ?

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-10-07 18:17

majbrit nielsen <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> writes:

> og nu kaster hans lillesøster mille op og har gjort det i over en uge..
> hun skal til dyrlægen på mandag..

En kat der har kastet op i over en uge og du kan først få en tid hos
dyrlægen på mandag? Skift dyrlæge!

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Siri

Dato : 16-10-07 19:05

> majbrit nielsen skrev:
> og nu kaster hans lillesøster mille op og har gjort det i over en uge..
> [...]

Kære Majbrit
Opbakning og knus herfra - jeg kan sørme godt forstå, at det er hårdt
ved dig.
Men jeg er ærke-enig med Trine:
Det er ikke dig, der er noget galt med!
Det er dyrlægen!
Det er en dårlig dyrlæge, der lader en vomerende kat gå ubehandlet en
hel uge!
Da jeg sidste december ringede til min rare dr knap-så-dyr og var
bekymret over, at Gia havde kastet op (og der var ingen hårbolle i) 1
gang lørdag og igen søndag, da jeg kom hjem fra job kl 0030 - ja, jeg
ventede til hans telefontid mandag morgen, da Gissen virkede frisk og
glad - så sagde han, at hvis hun kastede op een gang til, så skulle jeg
komme med hende straks!
Han sagde, at kaster en kat op 2 gange på et døgn, så skal den til
dyrlæge.
Nu stod Gia klar til sundhedstjek med tid torsdag, den rykkede vi så til
tirsdag, altså to dage før - med klar ordre til at ringe og komme
straks, hvis hun kastede op igen.
Så det dyrlæge-råd er hermed givet videre.
Sammenholdt med, at din nuværende dr Dyr ikke har kunnet få styr på
Gusens blodsukker (det er jo ikke bare dit problem), så ville jeg skifte.
Hvor bor du i landet?
Så kan gruppen komme med gode bud på andre klinikker.
Kram igen og bløde potedask fra braksnude-banden
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 16-10-07 20:22

majbrit nielsen <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> wrote in

> [...]
> først blir gusen syg og jeg kan ik få styr på hans blodsukker..
> og nu kaster hans lillesøster mille op og har gjort det i over en

Som Siri og Trine, vil jeg istemme og sige ny dyrlæge. De gange jeg har
ringet til min(e) dyrlæger og været bekymret er jeg altid kommet til
samme dag. En gang fik jeg at vide i Snertinge, som er det dyrehospital
jeg bruger nu, at jeg bare måtte komme, så ville de tage Lante ind
mellem 2 patienter.

Du er skam ikke en dårlig dyreejer, Majbrit. Du reagerer når der er
noget galt og går jo til dyrlæge når der er grund til det. At begge
katte bliver syge, er noget der kan ske for alle, det kan man ikke gøre
for.
Jeg oplvede for nogle år siden, at min gamle kat, Johan, var dårlig i
en weekend og besluttede at hvis han stadig var sløj mandag morgen tog
jeg til dyrlæge istedet for at tage på arbejde. Sådan blev det for
mandag morgen var Johan stadig sløj, husker faktisk ikke hvad han
fejlede. Allerede inden jeg tog afsted med Johan var jeg i tvivl om
Lante, han virkede ikke helt som sig selv. Nå, jeg slog det hen med at
jeg nok var så bekymter for Johan at det blev overført på de andre
katte. Tog til dyrlæge og bagefter til tandlæge. Da jeg kom hjem
derfra, var der helt klart noget med Lante. Ringede til dyrlægen og
sagde at jeg ikke vidste hvad odds var for det, men jeg mente den var
gal med Lante. Kom, sagde min dyrlæge, så kigger vi på ham. Ganske
rigtigt, Lante havde, enten var det blærebtændelse eller også var det
urinvejssten. Begge dele har han haft flere gange siden. Så, ja,
uheldigt, men sådan noget kan ske.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.