Hvorfor gør hun det ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 19-10-07 12:22

Hej

Vi har to dejlige pige westier på hhv. 3½ og 4 år.
Den på 4 har en frygtelig irreterende natte vane... hun piber og vil ud i
haven og vi regner selvfølgelig med at det er fordi hun skal ud og tisse
eller lign. men det er det ikke ... i 98% af tilfældene løber hun ud i haven
og så står hun bare og kigger ud over haven !? Vores have er ikke særlig
stor, men hun har bare altid gjort det hver nat... vi har prøvet at sige nej
når hun begynder at pibe for at komme ud, men på den anden side så kan det
jo også være at hun faktisk skal ud og tisse... så er det "ondt" at sige nej
til hende om natten ? Når vi siger nej til hende om natten går hun bare ind
og sover igen, men kan godt finde på at pibe igen senere, hvor vi så bare
gentager historien.
Det skal lige siges at hun er ude meget i løbet af dagen og kommer altid
lige ud i haven og aftentisser inden vi går i seng.. og det er som regel
sent..

Så.. hvorfor har hun denne vane ? og er det ondt af os at afvise hende om
natten ?
Den anden på 3½ sover igennem uden problemer.

M og H

Fra : Helle Jensen

Dato : 19-10-07 12:35

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sent..
>
> Så.. hvorfor har hun denne vane ? og er det ondt af os at afvise hende om

Jeg har ikke løsningen på dit problem, men det minder mig om mine to
cairner. De har også i perioder en vane med at skulle ud om natten. Oftest
er det ikke for at skulle tisse. Min teori er, at de hører noget ude i haven
f.eks. et dyr, hvilket de bare er nødt til at undersøge.

Jeg synes ikke, det er ondt og sige nej, og få hende til at sove igen. Det
gør jeg også ved mine. Hvis de virkelig skal ud og tisse, så skal de nok
gøre opmærksom på det, på en noget mere insisterende måde.

Mvh. Helle