Siris tur til dyrlægen
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-10-07 09:56

Hej

Siri skulle til dyrlægen i tirsdag, bare en vaccination og
sundhedstjek. Men det var en ny dyrlæge og et nyt sted, for vi er jo
flyttet. Så vi var spændte på hvordan hun ville reagere.

Men hun gik roligt og nysgerrigt ind af døren og hen til vægten. Satte
sig op på den, da jeg bad hende om det og blev siddende til jeg gav
hende fri. Hun vejer i øvrigt 76 kilo.

Så kom dyrlægen og klinikassistenten og hilste på hende og hun opførte
sig som hun plejer.

Ind i undersøgelseslokalet og allerede inden dyrlægen havde fået
bordet helt ned, var Siri gået op på det. Uden at have fået besked på
det eller noget som helst! Og det er altså et år siden hun sidst var
ved dyrlæge og det var et helt andet sted. Men lige præcis den type
borde skal man jo op på, og så kan man da ligeså godt gøre det, ikke?

Så Siri blev undersøgt og vaccineret med den ene hånd, mens den anden
stoppede godbidder ind. Det var slet ikke nødvendigt med aftensmad.

Så hoppede Siri ned af bordet og vi tog hjem.

Dyrlægen gav os nogle øjendråber, fordi hun har lidt betændelse i
øjnene. Det har hun også fået før, så da der skulle dryppes øjne om
aftenen var der ingen problemer. Siri så flasken, satte sig ned og
vente hovedet opad, så jeg kunne komme til. Det er altså godt nok en
nem hund vi har fået os!

Dyrlægen sagde, at når hun ikke skulle udstilles eller i pension, hvor
der er krav om årlig vaccination, så var der ikke nogen grund til at
give hende alle vaccinationerne, men kun kennelhoste. Det stemmer godt
overens med hvad jeg har læst mig til, så hun fik kun mon kennelhoste
i denne omgang. Næste år skal hun så have hele turen. Men befriende
med en dyrlæge, som ikke bare giver det hele.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 20:00

> [...]
> stoppede godbidder ind. Det var slet ikke nødvendigt med aftensmad.
>
> Så hoppede Siri ned af bordet og vi tog hjem.

Hvor er hun dygtig.

> [...]
> aftenen var der ingen problemer. Siri så flasken, satte sig ned og
> vente hovedet opad, så jeg kunne komme til. Det er altså godt nok en

Ja, det lyder sandelig nemt. Fimbe skulle også have øjendråber på et
tidspunkt og det brød han sig bestemt ikke om. Han var dog superglad, når
det var overstået og det tog heldigvis kun et par sekunder, når manden holdt
ham og jeg dryppede.

Det er dejligt, at hun er så nem, når hun jo også er så stor, som hun er.

Har du forøvrigt set denne artikel om en klog Newf, der snød døden:

http://www.bt.dk/article/20071018/nyheder/71018036/

--
Mvh. www.tjekmig.dk