Dobbeltseng med elevation i den ene side..~
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-07-01 07:10

Hej alle,

Hjemvendt fra overstået operation på Riget fungerer det ikke rigtigt med
vores alm. dobbeltseng...
Vi har behov for en elevations-seng, og det er ikke specielt hyggeligt med 2
senge

Er her nogen der har erfaring med dobbeltsenge, hvor den ene side er med
elevation ?
Oplysninger om Forhandlere, modeller, o.s.v. er meget velkomne

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : strid

Dato : 12-07-01 13:50

mine forældre har det sådan... der her bare flyttet den ene side af
lammellerne .. den er 180x200 og så har de sat elevations sengedelen derned
... det virker fint :)

Astrid

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-07-01 15:47

"strid" <strid@strid.dk> skrev i en meddelelse
> mine forældre har det sådan... der her bare flyttet den ene side af
> lammellerne .. den er 180x200 og så har de sat elevations sengedelen
derned
> .. det virker fint :)

Hvilken slags elevations-seng er det...?
Den som Lotte p.t. har til låns er temmeligt høj, og kan ikke sænkes ned i
alm. (IMO) sengehøjde...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : strid

Dato : 14-07-01 20:26

Jeg skal derud i morgen så kikker jeg på nummer og alting til dig :)

Asstrid

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-07-01 13:30

Søren C. Fischer skrev:

>Er her nogen der har erfaring med dobbeltsenge, hvor den ene side er med
>elevation ?

Søren fortæl fortæl.
Vil det sige, at når lillemor brokker sig om skælder ud, trykker man
bare på en knap, så ligger hun oppe under loftet, til hun bliver god
igen?

>Oplysninger om Forhandlere, modeller, o.s.v. er meget velkomne

ja det lyder bestemt interessant.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-07-01 15:44

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Søren fortæl fortæl.
> Vil det sige, at når lillemor brokker sig om skælder ud, trykker man
> bare på en knap, så ligger hun oppe under loftet, til hun bliver god
> igen?

Den er såmænd ikke længere end at Lotte (ligesom alle andre med kraftigt
nedsat fysisk funktion) har behov en indstillelig seng, så hun kan finde en
ordentlig sove/ligge-stilling...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Lotte M

Dato : 12-07-01 18:21

"Søren C. Fischer" skrev

> Hjemvendt fra overstået operation på Riget fungerer det ikke rigtigt med
> vores alm. dobbeltseng...

Operation.... forhåbentlig ikke noget alvorligt? Hvordan går det med
junior?

> Er her nogen der har erfaring med dobbeltsenge, hvor den ene side er med
> elevation ?
> Oplysninger om Forhandlere, modeller, o.s.v. er meget velkomne

Jeg har en 1½ mands plejeseng, der er specialbygget, men jeg husker
ikke hvad firmaet hedder. Min hjælper ligger på maven under sengen,
for et finde et mærkat og melder nu..........: "Intet at se". Øv!

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-07-01 20:16

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> Operation.... forhåbentlig ikke noget alvorligt? Hvordan går det med
> junior?

Det var en længe ventet operation for galdesten... De troede at den var 3 cm
i diameter, men den viste sig at være 6-7cm...!
Ud over at jeg hele tiden har haft sympati det sidste års tid når Lotte
havde ondt (blev selv opereret for galdesten i 1999), så kan jeg idag
sagtens forstå, at hun havde ondt....!
Junior har det fint - vi var på Riget til UL-scanning, samt samtale med
overlægen på svangreafd, og han var svært tilfreds med forløbet indtil
videre

> Jeg har en 1½ mands plejeseng, der er specialbygget, men jeg husker
> ikke hvad firmaet hedder. Min hjælper ligger på maven under sengen,
> for et finde et mærkat og melder nu..........: "Intet at se". Øv!

1½ mands....Er det 160 bred ?
Damn at du ikke kan finde fabrikat - du har ikke en gammel bevilling i dine
gemmer......?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Lotte M

Dato : 12-07-01 22:02

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev

> Det var en længe ventet operation for galdesten... De troede at den
> var 3 cm i diameter, men den viste sig at være 6-7cm...!

Uf! Godt den kom ud....

> Junior har det fint - vi var på Riget til UL-scanning, samt samtale med
> overlægen på svangreafd, og han var svært tilfreds med forløbet indtil
> videre

Dejligt!

> 1½ mands....Er det 160 bred ?

Nej 140 cm.

> Damn at du ikke kan finde fabrikat - du har ikke en gammel bevilling i dine
> gemmer......?

Nix, jeg har kigget - faktisk tror jeg ikke jeg har fået bevillingen på
skrift.

Den har nogle karakteristiske trægavle - i bøg - . Min ergo
har ferie, så hende kan jeg ikke spørge..... jeg kan lave og sende et foto
af den, så kan Lottes ergo eller hjælpemiddelcentralen måske genkende den?

Jeg ved at sengen også kan laves som dobbeltseng - men det bliver jo
et kæmpe skrummel.

Jeg måtte insistere kraftigt for at få den brede seng. I perioder vil Bibi
gerne ligge hos mig og jeg syntes det ville være for farligt, hvis hun lå i
revnen mellem en almindelig seng og en plejeseng, når hjælperen ændrer
højden på sengen i nattens mulm og mørke. Tøsen kunne jo få en arm
eller et ben i klemme.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-07-01 22:43

> Dejligt!

Yep - skønt

> Nej 140 cm.

Det er nok for lidt når den skal bruges som permanent dobbeltseng...
Når vi er i sommerhus ligger vi i en 140-seng, og den er godt nok smal

> [...]
foto
> af den, så kan Lottes ergo eller hjælpemiddelcentralen måske genkende den?

Vi har ikke forelagt hverken ergoen (der iøvrigt er fysioterapeut...) eller
hjælpemiddelcentralen situationen med dobbeltseng endnu... Vi vil lige være
ordentligt forberedt

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Mari

Dato : 14-07-01 18:10

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse news:9ikt10$aqn$1@sunsite.dk...
> Damn at du ikke kan finde fabrikat - du har ikke en gammel bevilling i dine
> gemmer......?

http://www.hjaelpemiddelcentralen.dk/hmc-nyt/2_kvrt_2000/produktinformation/liggekomfort.htm

Prøv at kigge her

Mvh
Mari

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-07-01 10:35

http://www.hjaelpemiddelcentralen.dk/hmc-nyt/2_kvrt_2000/produktinformation/
liggekomfort.htm

> Prøv at kigge her

Vores glimrende lille kommune har en samarbejdsaftale med Zealand Care, og
de har været her med trykaflastende luftmadras - den fungerer efter Lottes
udsagng temmeligt godt
Så den kan måske bruges i vores eksisterende dobbeltseng, idet hun på denne
madras ikke skal vendes, drejes, flyttes 50 gange pr. nat )

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-07-01 08:50

> Oplysninger om Forhandlere, modeller, o.s.v. er meget velkomne

Jeg har lige snakket med Robert, og han kunne oplyse, at Jysk Sengetøjslager
har en elevations-seng som lige er til at "dumpe" ned i en eksisterende
sengeramme.
Og den er tilmed rimelig i pris
Så den skal vi ha' kigget nærmere på - den kan dog ikke hæves/sænkes, men
det kan være at den kan fungere alligevel

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : susanne

Dato : 16-07-01 00:30

Søren C. Fischer skrev i meddelelsen <9im97g$2kq$1@sunsite.dk>...
> [...]
>Så den skal vi ha' kigget nærmere på - den kan dog ikke hæves/sænkes, men
>det kan være at den kan fungere alligevel

Jeps, dem har jeg osse et godt øje til! Problemet er dog, at hvis man
skal ha megen hjælp i sengen - fx vask og påklædning - så får
hjælperen ret hurtigt ondt i ryggen, hvis sengen ikke er høj nok )-:

susanne

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-07-01 12:57

"susanne" <cybs@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeps, dem har jeg osse et godt øje til! Problemet er dog, at hvis man
> skal ha megen hjælp i sengen - fx vask og påklædning - så får
> hjælperen ret hurtigt ondt i ryggen, hvis sengen ikke er høj nok )-:

Nemlig - så indtil videre er vi i eksperiment-fasen.
Alting er jo kompromisser på den ene eller den anden måde...
Vi ønsker f.eks. ikke at vores soveværelse skal ombygges til en
hospitals-stue, hvis du overhovedet kan undgås

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 16-07-01 20:16

Øh - der knækkede filmen.

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message news:9iukqq$ge6$1@sunsite.dk...
> [...]
> Vi ønsker f.eks. ikke at vores soveværelse skal ombygges til en
> hospitals-stue, hvis du overhovedet kan undgås

Med lidt god vilje, kan I nok undgå Susanne og dermed hospitals-stuen. ;-D
--
MVH Robert Refsgaard
----

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-07-01 11:00

"Robert Refsgaard" <robertr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Øh - der knækkede filmen.
> Med lidt god vilje, kan I nok undgå Susanne og dermed hospitals-stuen. ;-D

Ikke forstået...
Min mening var, at den optimale løsning er en super-avanceret seng som Lotte
lå i på Riget. Problemet med den er bare at den ikke er befordrende for
familielivet, og at den fylder så kolossalt meget at en større om-møblering
af vores soveværelse vil være nødvendigt
Derfor vil vi prøve /alt/ andet inden vi skrider til den løsning...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : susanne

Dato : 18-07-01 00:07

Søren C. Fischer skrev i meddelelsen <9j12a3$9v5$1@sunsite.dk>...
>"Robert Refsgaard" <robertr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ikke forstået...

Men jeg så den godt - det lille "du", der nok skulle ha været
et "det", og som ændrede hele meningen. Var bare ikke helt
færdig med at gruble over en kvik replik (-;

> [...]

>af vores soveværelse vil være nødvendigt
>Derfor vil vi prøve /alt/ andet inden vi skrider til den løsning...

Og her er vi vist helt på bølgelængde - i vores tilfælde er det
endda stuen, som ville blive hospitaliseret og overbelagt )-:

Jeg kan desværre ikke bare indsætte en af de billige
elektriske sengebunde - da vi sover på en "futon" med
én stor madras (140 cm) - som ovenikøbet bukkes
sammen og blir til sofa om dagen. Er ikke meget for at
skulle ha en hel dobbeltseng stående i stuen - og
desuden undvære sofa. (Jeg bor med min søn i en
to-værelses - kæresten kommer kun i weekenden).

Og så er der altså også problemet med at gå i gang
med en større investering og ommøblering - for så
måske en dag at få behov for hjælp fra fx hjemmeplejen
- som, forventer jeg, vil kigge én gang på en sådan
seng i almindelig højde, rynke på næsen og gå igen )-;

Men havde jeg muligheden for blot at smide en el-bund
- til ca. 2000 kr. - i den eksisterende ramme, så ville jeg
klart også forsøge! Flere aktivitetsmuligheder i sengen
er ikke at foragte (-;

susanne

--
New newsgroup formed for people with disabilities on intimacy and
relationships issues. Please ask your news provider to carry

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 18-07-01 19:44

Undskyld Søren.
Jeg blev indhentet af Lisbeth-syndromet!
Det betyder: at Lisbeth plejer at sige til mig: "Du skal ikke høre, hvad jeg siger. Du skal vide, hvad jeg mener!!!
Det var det 'samme' her: Jeg læste, hvad du havde skrevet, som svar til Susanne:
"Vi ønsker f.eks. ikke at vores soveværelse skal ombygges til en
hospitals-stue, hvis du overhovedet kan undgås "
Jeg vidste jo godt, at det var en tyrkfejl - jeg kunne bare ikke lade være. Jeg plejer ikke normalt at reagere på div. 'tyrkfejl' -
men min fantasi galopperede bare derud af - så det var måske godt, at filmen knækkede på det tidspunkt. Derfor også en 'stor' smily
;-D

--
MVH Robert Refsgaard
----