Hund æder kattelort
Fra : OZ3BTO

Dato : 17-10-07 18:14

Ja Bugsy er begyndt at gå i kattebakken og æde div. efterladenskaber efter
kattene .. Hvorfor går han det ?

Erik

Fra : Winther

Dato : 17-10-07 18:33

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja Bugsy er begyndt at gå i kattebakken og æde div. efterladenskaber
> efter
> kattene .. Hvorfor går han det ?
>
> Erik

Fordi det er en stor delikatesse for de fleste hunde, det er bare os der har
et problem med det

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-10-07 19:12

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det er en stor delikatesse for de fleste hunde, det er bare
> os der har et problem med det

Jeg kan da huske, at vores Asia syntes det var himmelsk, at snuppe
sådan en engang imellem til dessert, og så skulle den helst være
trillet lidt i kattegrus først - mums

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-07 19:13

OZ3BTO wrote:

> Ja Bugsy er begyndt at gå i kattebakken og æde div. efterladenskaber
> efter kattene .. Hvorfor går han det ?

En beskeden detalje
Vor forrige hund elskede hestepærer :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-10-07 20:21

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En beskeden detalje
> Vor forrige hund elskede hestepærer :)
>

> - Peter
>
> --
> Hi! I'm a .signature *virus*!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Mine spiser fåre gajoler. (når mor ikke er i nærheden)

Bjarne K.

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 18:35

OZ3BTO, skrev:
> Ja Bugsy er begyndt at gå i kattebakken og æde div. efterladenskaber
> efter kattene .. Hvorfor går han det ?
>
> Erik

Det smager faktisk ret godt, prøv selv
Spøg til side, fækalieædning skulle værer helt naturligt
for hunde, dog ønsker vi sjældent selv at de gør det.
Nogen mener det er en mangel i deres kost der gør at de
stadig gør det, jeg tror mere det er en "dårlig" vane.

Min Angel åd også lort som hvalp,
men det fik jeg hurtigt vænnet hende fra.
Så kan du ikke opdrage dig ud af problemet må du stille
kattebakken så Bugsy ikke kan komme til den.
Eller accepterer at hun æder lorten, det skulle efter sigende
værer sundt nok så længe der ikke er orm i

/Jens (som har udekat og derfor ingen kattebakke)

Fra : jopa

Dato : 17-10-07 20:31

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> /Jens (som har udekat og derfor ingen kattebakke)

Nej og det må naboernes børn så bøde for når den skider i deres sandkasse.
Bvadr.

Bare folk kunne være lige så ansvarlige når det gælder kattehold som
hundehold.

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 21:41

jopa, skrev:
> [...]
> sandkasse. Bvadr.
>
> Bare folk kunne være lige så ansvarlige når det gælder kattehold som

Min kat skider ikke, kun tørre prutter

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-10-07 21:15

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja Bugsy er begyndt at gå i kattebakken og æde div.
> efterladenskaber efter kattene .. Hvorfor går han det ?
>
> Erik

Jeg har hørt, at det er fordi hunden mangler visse mineraler, men
jeg ved ikke om det er sandt.

Du kan f.eks. også anskaffe en lukket kattebakke som den jeg har.
Der er en lille "svinglem" i som dør, så er det ikke så nemt for
Bugsy at komme til "delikatesserne".

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-10-07 21:20

> [...]
>
> Du kan f.eks. også anskaffe en lukket kattebakke som den jeg har.
> Der er en lille "svinglem" i som dør, så er det ikke så nemt for

Nu er vi igang med et flytning og det nye sted får kattene deres eget
"værelse" (også kaldet fyrrum) hvor de så får kattebakke foder og vand ud
og stå .. Der kan hunden nemlig ikke komme ud

Erikj

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-10-07 21:39

> Nu er vi igang med et flytning og det nye sted får kattene
> deres eget "værelse" (også kaldet fyrrum) hvor de så får
> kattebakke foder og vand ud og stå .. Der kan hunden nemlig ikke
> komme ud

Det lyder som en rigtig god idé. Så må Bugsy have noget andet at
"guffe" sig med i stedet for.

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-10-07 22:00

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som en rigtig god idé. Så må Bugsy have noget andet at
> [...]

Ja der skal sku nok ryge et par nabo katte ned nu når vi får flyttet..

Bemærkede den anden dag at der rendte 2 trundt i haven som Bugsy får som
løbegård .. Men de lære det jo nok

Erik

Fra : jopa

Dato : 17-10-07 22:17

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev >
> Ja der skal sku nok ryge et par nabo katte ned nu når vi får flyttet..
>
> Bemærkede den anden dag at der rendte 2 trundt i haven som Bugsy får som
> løbegård .. Men de lære det jo nok

Ifølge mark- og vejfredsloven har vi alle et
ansvar om at holde kattene på vort eget
område.
Hvad der sker med dem i jeres have kan nok ikke holdes ansvarlige over rent
lovmæssigt.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 18-10-07 11:51

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> område.
> Hvad der sker med dem i jeres have kan nok ikke holdes ansvarlige over

Har været igennem den mølle en gang med politi og det hele .. sagen
sluttede med at naboen selv fik skylden da:
Vi havde skilte oppe med "Pas på hunden bider" samt at kattene selv var
rendt ind i vores have; Hvilket jeg har ladet gå videre til vores nye
naboer med henstilling om at holde deres katte ude fra vores grund.
Bugsy har sjovt nok ikke noget imod vores egne katte

Erik

Fra : Winnie

Dato : 17-10-07 22:01

"Tove Krieger skrev
> [...]
>
> Du kan f.eks. også anskaffe en lukket kattebakke som den jeg har. Der er
> en lille "svinglem" i som dør, så er det ikke så nemt for Bugsy at komme

Jeg skulle hilse fra Bette Bims og sige, at kan kattene komme i bakken, kan
hun også

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 17-10-07 22:09

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev >
> Jeg skulle hilse fra Bette Bims og sige, at kan kattene komme i bakken,
> kan hun også

Lad endelig hunden æde det så slipper naboens børn for det

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Winnie

Dato : 18-10-07 08:34

"jopa" skrev
> "Winnie" skrev >
>
> Lad endelig hunden æde det så slipper naboens børn for det

Vores katte kommer slet ikke ud, og det hundene smider, samler vi altid op

Men du har fuldstændig ret, det er og bør ikke være naboens problem

- Winnie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-10-07 10:49

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skulle hilse fra Bette Bims og sige, at kan kattene komme i bakken,
> kan hun også
>
> - Winnie

Hej Winnie

nu er dine hunde jo af en anden størrelse end mine labber, men jeg fandt ud
af at vende kattebakkerne, (der er store og overdækkede, men uden dør), så
de vender åbningen ind imod et hjørne. Kattene kan sagtens komme derind, men
hundene kan ikke, og bakkerne indeholder hver ca. 10 kg kattegrus, så de er
heller ikke sådan lige til at skubbe rundt med.
Det løste problemet for mig, - jeg tror faktisk, at jeg fik rådet her eller
i kattegruppen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-10-07 11:43

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kattegrus, så de er heller ikke sådan lige til at skubbe rundt med.
> Det løste problemet for mig, - jeg tror faktisk, at jeg fik rådet her

Det kan godt være at det er mig der har nævnt det, for sådan har jeg gjort
for ikke at Emma den klamme lorteæder gik bananas i kattebolcher.. /-:
Men det virker, og sådan en bakke er temmelig tung og ikke sådan lige at
puffe til side.

Mvh. Marie

Fra : OZ3BTO

Dato : 18-10-07 11:54

> [...]
> heller ikke sådan lige til at skubbe rundt med.
> Det løste problemet for mig, - jeg tror faktisk, at jeg fik rådet her

Den løsning holder ikke her .. Bugsy vælter snildt såen 10kg´s kattebakke
rundt hvis han vil
For faen han har præsteret at slæbe af med en lastbil fælg med dæk (~110kg)
han var bundet til

Erik

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-10-07 12:20

> [...]
> kattebakke rundt hvis han vil
> For faen han har præsteret at slæbe af med en lastbil fælg med

Tak skal du ellers ha', der er muskler bagved Bugsy. Hvis du køber
en overdækket kattebakke med låge som på min, så ved jeg af
erfaring, at katten som regel besørger længst væk fra lågen, og så
er det svært for Bugsy at nå det. Men nu skal han jo isoleres fra
kattebakken som du tidligere har skrevet, så det problem løser sig
jo af sig selv.

P.S. Er det ikke den Bugsy som er en Samojedespids (?) som jagtede
en ung fyr op i et træ i jeres have sidste år, fordi jeres have blev
brugt som genvej ? Jeg fik mig i hvert fald et billigt grin.

Fra : jopa

Dato : 18-10-07 12:27

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> P.S. Er det ikke den Bugsy som er en Samojedespids (?) som jagtede en ung
> fyr op i et træ i jeres have sidste år, fordi jeres have blev brugt som
> genvej ? Jeg fik mig i hvert fald et billigt grin.

Det er vist den Bugsy der snuppede en gravhund

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-10-07 04:30

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Det er vist den Bugsy der snuppede en gravhund
>

> --
> Mvh. John
>
> www.johns-web.dk

Ganske rigtig og naboerne var lykkelige .. dvs. på nær dem der havde
midstet en hund.
Viste sig at den havde rendt rundt og skidt i div. haver i mange år

Erik

Fra : Winnie

Dato : 18-10-07 18:58

"A. S. Nielsen" skrev

> [...]
> kattegrus, så de er heller ikke sådan lige til at skubbe rundt med.
> Det løste problemet for mig, - jeg tror faktisk, at jeg fik rådet her

Hej Anelise,
Det var da en rigtig god idé - hvis det ikke lige var fordi, at kattene her
i huset, er større end hundene
Men tak for rådet
Berta var et par år om at lade kattebakken helt være, så Bette har da et
helt år at løbe på endnu
- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-10-07 11:10

> [...]
> "Tove Krieger skrev

> Jeg skulle hilse fra Bette Bims og sige, at kan kattene komme i

Jo, det er da også helt rigtigt Winnie. Hun er jo en lille
størrelse. Jeg gav også kun Erik det råd fordi jeg mener at Bugsy er
en stor hund, men det kan da godt være at jeg husker forkert.
Apropos Bugsy, hvorfor har vi ikke fået billeder om jeg må spørge ?
Det er for dårligt.

Fra : OZ3BTO

Dato : 18-10-07 11:56

> [...]
> en stor hund, men det kan da godt være at jeg husker forkert.
> Apropos Bugsy, hvorfor har vi ikke fået billeder om jeg må spørge ?

Ligger da på hundegalleri .. bare søg efter Bugsy (profil navnet)

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20667&ipc=74346

Erik

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-10-07 12:33

> Ligger da på hundegalleri .. bare søg efter Bugsy (profil navnet)
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20667&ipc=74346

Tusind tak for synet Erik. Så huskede jeg jo ikke helt forkert.

Hvor er han altså en stor og smuk hund, en rigtig krammebamse. Jeg
er ikke i tvivl om, at han kan indgyde respekt, så mon ikke de
fremmede katte vil gå i en stor bue uden om jeres have når de får
øje på ham.

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-10-07 05:51

> [...]
> er ikke i tvivl om, at han kan indgyde respekt, så mon ikke de
> fremmede katte vil gå i en stor bue uden om jeres have når de får

Ellers vil jeg fame håbe for dem at de kan løbe stærkt og langt.. Bugsy
stopper nemlig ikke frivillig de første 10 km :p

Erik

Fra : Sanne

Dato : 18-10-07 10:54

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen
> Ja Bugsy er begyndt at gå i kattebakken og æde div. efterladenskaber
> efter
> kattene .. Hvorfor går han det ?
>
> Erik

Hejsa.

Jeg har ofte hørt, uden selv at prøve på mine hunde, at det skulle hjælpe at
drysse salt på hundens mad.
Hvorfor og om det har nogen virkning, ved jeg derfor desværre ikke.

Mvh
Sanne