En dårlig oplevelse kan øde lægge meget
Fra : Is

Dato : 16-10-07 22:11

Hej

Jeg har som nogle sikker husker, får hund i sommer. Benny, som nu er
lidt over 5 måneder. Han har et hundehus med fladt tag, hvor til der
er en rampe. Dette tag var meningen skulle være en hygge/nusse plads,
og så lige lidt praktisk, som børstning, negleklipning o.l.

Derfor har jeg gjort meget for at han skulle kunne li at være på
"taget". Det kunne han også, det var en rigtig hyggeplads !!!!!
indtil for 10 dage siden - da fik han nemlig klippet negle på
"hyggepladsen", så var det ødelagt.

Nu vil han kun derop, hvis jeg lægger godbider, eller legetøj - og så
selv er mindst 2 meter væk, og ikke kigger der over. øv øv, jeg tror
det vare længe før jeg igen får lov til at røre han på den tidligere
"hyggeplads".

Men der kan man se hvormeget en dårlig oplevelse kan ødelægge.

Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 16-10-07 23:04

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "taget". Det kunne han også, det var en rigtig hyggeplads !!!!!
> indtil for 10 dage siden - da fik han nemlig klippet negle på

Min ville heller ikke i bilen et stykke tid efter at jeg havde smækket døren
i medens halen ikke var kommet ind.
Den forbinder åbenbart klipningen med noget ubehageligt.
Er det i øvrigt nødvendigt at klippe negle på sådan en ?
Jeg har haft schæfere i over 25 år og aldrig klippet en negl det ordner de
selv.

Nå men du må finde et andet sted at ordne hans negle så han bliver glad for
taget igen.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 09:36

jopa, skrev:

> Jeg har haft schæfere i over 25 år og aldrig klippet en negl det
> ordner de selv.

Jeg klipper nu også sjældent klør på mine, dog tager jeg ulvekloen.
Men om vinteren synes jeg ikke de bliver slidt nok rent naturligt,
så der går jeg dem lige efter med jævne mellemrum.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 17-10-07 04:47

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "hyggeplads".
>
> Men der kan man se hvormeget en dårlig oplevelse kan ødelægge.

Bruger du en rigtig hundenegleklipper?

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 09:34

Is, skrev:
> [...]
> "hyggeplads".
>
> Men der kan man se hvormeget en dårlig oplevelse kan ødelægge.

Det går nok rimeligt hurtigt over hvis du bare sørger for at give
ham nogle gode oplevelser (godbidder/legetøj) på det tag.
Jeg kvajede mig også med Tyson da han var ca 1år og han ikke
kunne lokkes ud og svømme på nogen måde.
En dag gav jeg ham et puf så han røg i søen så han kunne se
at hunde altså ikke gik til bunds, det tog et godt stykke tid
(1-2 uger tror jeg) før han turde have mig i nærheden når
vi var nede ved søen, idag bader han lystigt, men det skulle
altså foregå i hans og ikke mit tempo

Min fidus til negleklipning er at det foregår når de alligevel
bare ligger og døser hen. Angel generer det ikke,
men Tyson har meget kildne poter og han husker sikkert
stadig at jeg for 5 år siden klippede for meget af

/Jens (som er ond ved Tyson som alle kan læse)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-10-07 09:51

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> writes:

> [...]
> "taget". Det kunne han også, det var en rigtig hyggeplads !!!!!
> indtil for 10 dage siden - da fik han nemlig klippet negle på

Det er sjovt, som hunde er forskellige. Siri behøver kun at få klippet
de to ulvekløer, men når jeg henter saksen frem, kommer hun selv og
sætter sig og rækker poten frem.

Desværre har jeg ikke nogle gode ideer til hvad du kan gøre.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ralph

Dato : 17-10-07 16:28

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Men der kan man se hvormeget en dårlig oplevelse kan ødelægge.

Kan du ikke fodre ham på taget?

--
Ralph

Fra : Is

Dato : 17-10-07 18:46

> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
meddelelse

> Kan du ikke fodre ham på taget?

Jo, jeg spreder en stor del af fodret i haven - og en del bliver også
lagt på taget !! men det tager han kun når jeg ikke kikker på. åhh,
det er da lykkedes at røre ham på taget, men det er kun meget
flygtigt, og han er bestemt utryg ved det

Negleklipning. Det er ikke meget han trænger - men med den længde de
har, synes dyrlægen der lige bør tages lidt af.
Det er jo også for at han skal lære at de måske skal klippes en gang
imellem, og at det ikke er farligt

Og det er en negleklipper beregnet til hunde.

Jeg tror da nok jeg skal få til at være tryg på taget - der skal bare
mange gode oplevelser til at opveje denne ene dårlige. Så jeg finde
et andet sted at klippe negle på ham.

Erik Isager

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-10-07 22:02

> [...]
>
> Jeg tror da nok jeg skal få til at være tryg på taget - der skal bare
> mange gode oplevelser til at opveje denne ene dårlige. Så jeg finde

Vi har som reglen fået Dr.Dyr til det når vi alligevel var forbi evt, med
en af misserne

Erik

Fra : Anette

Dato : 17-10-07 22:57

Is wrote:
> Jeg tror da nok jeg skal få til at være tryg på taget - der skal bare
> mange gode oplevelser til at opveje denne ene dårlige. Så jeg finde
> et andet sted at klippe negle på ham.

Nemlig - og vent lidt med næste gang
Lige nu synes han sikkert at du er rigtig lusket og farlig når du er tæt på
på ham, når han er på det tag.. "man ved jo aldrig" ))) "Better safe,
than sorry"
En masse gode oplevelser på det tag og så er han tilbage igen, også sammen
med dig Sjove lege gør meget.

Mine hunde synes absolut heller ikke begejstrerede for manicuren, som jo for
dem er den del af alt det væmmelige der foregår på børstebordet mindst en
gang om ugen. Mine to schapendoes HADER at blive børstet. Så snart jeg
rykker børstebordet ud og sætter kurven med børster o.s.v. frem, kan man
ikke se deres mås for bar poter
Jeg finder dem, den ene bag sofaen, den anden langt nede i den anden ende af
haven, sætter snor på dem og "vi går pænt" hen til bordet - og så gi'r de
sig. De kan sgutte li' det pussenusseri, børsteri, vaske øjne, pille hår ud
af ørerne og negleklipperi ..men...nå, ja når man nu er her, kan man jo lige
så godt nyde de mange guffer der falder af når man ligger pænt De to er
så gamle ( 6 og 8 år) at jeg tvivler på at de nogensinde lærer at det er
okay rart at blive soigneret.
Philana er ligeglad. Hun har kun øje for gufferne og brokker sig kun når jeg
børster forben og klipper forpoternes kløer.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Is

Dato : 18-10-07 16:31

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
når jeg
> børster forben og klipper forpoternes kløer.

Ja, det er da meget at de ikke fatter at man kun vil dem det godt

Vi har da også andre "hyggesteder" - hvis du har set billederne jeg
har lagt ud ??
http://www.erikisager.dk/listpics.asp?a=show&ID=186

så er dette et af dem - her er det da lykkedes mig at klippe lidt i
neglene, uden at det også blev ødelagt

Jeg har ikke andre dyr - og skulle nødig til at besøge dyrlægen bare
for at klippe lidt negle. Ikke fordi jeg har noget imod dem - men de
er lidt dyre synes jeg.

Erik Isager

Fra : Anette

Dato : 18-10-07 21:57

Is wrote:
> Ja, det er da meget at de ikke fatter at man kun vil dem det godt

nemlig - de er nogle utaknemmelige skarn

> Vi har da også andre "hyggesteder" - hvis du har set billederne jeg
> har lagt ud ??
> http://www.erikisager.dk/listpics.asp?a=show&ID=186

Ååååh hvor er han dejlig Puder ser ud til at være ret fantastiske
Smider du et link til andre billeder af den lille lækkermås? please?

> Jeg har ikke andre dyr - og skulle nødig til at besøge dyrlægen bare
> for at klippe lidt negle. Ikke fordi jeg har noget imod dem - men de
> er lidt dyre synes jeg.

Sådan har jeg det nu også. Vi bidrager så rigeligt til dyrlægens
opretholdelse af livet i forvejen med 3 hunde og 4 katte, at negleklipperiet
klarer vi selv Også selvom hundene synes jeg er ret træls bagefter...i
hvertfald nogle timer...nærmere betegnet indtil næste måltid

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Is

Dato : 19-10-07 12:44

> nemlig - de er nogle utaknemmelige skarn

> Ååååh hvor er han dejlig Puder ser ud til at være ret
fantastiske
> Smider du et link til andre billeder af den lille lækkermås? please?

Det gør jeg gerne har for øvrigt givet det tidliger her inde.

http://www.erikisager.dk/listpics.asp?dir=benny

Vi har så også lige være på "strandtur med klassen" !! måske fordi
jeg har taget billederne, og passer hjemmesiden, så er der også nogle
af han her
http://dch-haslev.dk/listpics.asp?dir=2007%5C10%2E14

Erik Isager

Fra : Anette

Dato : 19-10-07 21:47

Is wrote:
> Det gør jeg gerne har for øvrigt givet det tidliger her inde.
>
> http://www.erikisager.dk/listpics.asp?dir=benny

Tak.....Uhh han er da dejlig

> Vi har så også lige være på "strandtur med klassen" !! måske fordi
> jeg har taget billederne, og passer hjemmesiden, så er der også nogle
> [...]

Det ser ud til at være en sjov tur - og som om det har givet nogle trætte
hunde da I kom hjem )

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Is

Dato : 20-10-07 18:49

inde.

> Tak.....Uhh han er da dejlig

Deri kan jeg kun gi dig ret

> Det ser ud til at være en sjov tur - og som om det har givet nogle
trætte
> hunde da I kom hjem )

Ja, det var en hyggelig formiddag - og så var det jo bare rigtig flot
vejr.

Og jo vi var trætte, men efter lidt mad, og en lur på sofaen, var vi
friske igen

Erik Isager