Godt hundefoder
Fra : lh

Dato : 16-10-07 12:33

Jeg vil gerne give min hund lidt andet end tørfoder til aften. Men det jeg
kan købe i supermarkederne er ikke godt -syntes jeg. Og jeg syntes det let
giver tynd mave.
Nogen der kan anbefale noget? Og hvis, hvor købes det så? Mine dyrlæger har
ikke det store udvalg.
Jeg er IKKE interesseret i barff, så det behøver I ikke at anbefale.
Hvis jeg vil lave hendes aftensmad selv, hvad skal den så bestå af f.eks?
Her er jeg tom for idéer. Det er en lille hund så hun kræver ikke de store
portioner.

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-10-07 12:40

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> Nogen der kan anbefale noget? Og hvis, hvor købes det så? Mine dyrlæger har
> ikke det store udvalg.

Vi er glade for Olivers. Det køber du på internettet på
http://www.olivers.dk og så leverer de det ved døren. 15 kilo af deres
almindelige foder koster 379 kroner, og så bliver det som sagt
leveret.

Men når du har en lille hund, kan det måske bedste betale sig at købe
i 5 kilos sække, så det ikke bliver kedeligt. 5 kilo koster 215
kroner.

Vores hund er i hvert fald godt tilfreds, og jeg synes det er dejligt
nemt, at det bare står ude ved lågen, så jeg slipper for at slæbe. :)

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-10-07 12:44

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her er jeg tom for idéer. Det er en lille hund så hun kræver ikke de store

du må lige være lidt mere specifik, er det noget færdigkøbt dåsemad du er
ude efter, eller er det noget du selv vil bikse sammen?
dåsemad vil jeg ikke anbefale nogen at købe, men hvis du tænker hjemmelavet
hundevenligt, så kan du da koge ris, giv dem lidt mere end du selv ville
gøre hvis du skulle spise dem, damp nogle grøntsager(gulerødder, tomat,
broccoli, rodfrugter m.m, eller køb en pose blandede grøntsager fra
frostdisken. mos dem og vandet i risene og giv lidt fisk eller kylling til,
hvis du ikke vil give det råt, så kog det lidt.. 1/3 del af hver type
ingrediens.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 16-10-07 13:01

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4714a3f9$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> blandede grøntsager fra frostdisken. mos dem og vandet i risene og giv
> lidt fisk eller kylling til, hvis du ikke vil give det råt, så kog det

Ja jeg var inde på "bedre" dåsemad. til katte kan man jo godt købe ok foder
på dåse, så hvorfor ikke til hunde - et eller andet sted?! Eller som sagt
vil jeg gerne lave lidt til hende selv, det er ikke så besværligt med en så
lille hund.
Tørfoder har jeg ingen problemer med at finde det rigtige.

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-10-07 13:30

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> Ja jeg var inde på "bedre" dåsemad. til katte kan man jo godt købe ok foder
> på dåse, så hvorfor ikke til hunde - et eller andet sted?!

Siri har en enkelt gang haft et grimt sår i munden og havde
naturligvis ikke lyst til at spise tørfoder, så vi købet dåsemad til
hende nogle få dage. Men hold da op, hvor skal 75 kilo hund have meget
mad på den måde! Vi ville da blive helt ruinerede, hvis vi altid
skulle fodre på den måde. :)

Jeg kan desværre ikke huske hvad det var vi købte dengang, så jeg kan
ikke hjælpe dig.

Men nu vil jeg tage Siri med til hendes nye dyrlæge, og så må vi se
hvad hun siger til ham. Og inden nogen bliver bekymrede, så skal hun
bare vaccineres. :)

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-10-07 13:37

> [...]
> hende nogle få dage. Men hold da op, hvor skal 75 kilo hund have meget
> mad på den måde! Vi ville da blive helt ruinerede, hvis vi altid

dyrlægerne plejer da også at have et større udvalg af diverse på dåse, min
egen har det ikke stående fremme, så måske der skal spørges efter det?

> Men nu vil jeg tage Siri med til hendes nye dyrlæge, og så må vi se
> hvad hun siger til ham. Og inden nogen bliver bekymrede, så skal hun
> bare vaccineres. :)

Jeg har også været afsted med hele banden her til morgen..GG..sikke et
cirkus (o:
Men jeg blev da en halv meter højere af al den ros de fik..det er dejligt!.
nul tandsten, imponerende flot pels osv. så nu kan de køre et år endnu inden
næste syn (-:

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 16-10-07 17:25

lh, skrev:

> Ja jeg var inde på "bedre" dåsemad. til katte kan man jo godt købe ok
> foder på dåse, så hvorfor ikke til hunde - et eller andet sted?!

Mine hunde har aldrig brudt sig om dåsemad,
kun kattens, men det er vist for proteinrigt til hunde.

> Eller som sagt vil jeg gerne lave lidt til hende selv, det er ikke så
> besværligt med en så lille hund.
> Tørfoder har jeg ingen problemer med at finde det rigtige.

Kunne det El Kama grøntmix som nogle af os barfere
bruger som grøntdel ikke værer en mulighed.
Det er i princippet som tørkost, bare uden kødet.
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=19

Hvis det så er fordi du ikke bryder dig om at give råt kød/fisk
er det jo bare lige at koge/stege det først.
Det ved jeg min Far har succes med til sin nye Schnauzer
der ikke gad sin tørkost, men en gang El Kama med lidt
svitset kød eller noget dåsefisk labber hun i sig.

Jeg brugte det også som skånekost til Angel da hun
havde dårlig mave, der kogte jeg en kylling og kom
så El Kama i kogevandet bagefter, og til sidst tilbage
med det kogte kyllingekød, det var det rene guf kan jeg love dig.
Og med El Kama kan du også føle dig mere sikker på at din
hund bliver dækket ind med diverse vitaminer/mineraler
end hvis du selv begynder med ris/pasta.

/Jens

Fra : lh

Dato : 16-10-07 20:36

> [...]
> hund bliver dækket ind med diverse vitaminer/mineraler
> end hvis du selv begynder med ris/pasta.

Min vil meget gerne have lidt dåsemad til aften. Med de "billige" fra
supermarkederne er afprøvet og dem skal det ikke være. Det næstbedste er
pedigree pal, hun har fået lidt af til aften (skal sige det ikke er som
hovedmåltid, men for at hun får lidt andet). Men jeg syntes det giver lidt
dårlig mave af og til. Mine dyrlæger har i hvert fald ikke stor udvalg til
hunde, så det var mere om nogen kendte til mærker der var egnede til lidt
supplement til hunde. Hun er meget glad for kød, så skal jeg lave noget selv
skal der være kød i også.

lh

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 06:37

lh, skrev:
> Hun er meget
> glad for kød, så skal jeg lave noget selv skal der være kød i også.

Hunde skal da også have kød
Men det kommer jo helt an på hvor tit det er at
du vil give hende noget andet end tørkost.
Er det 3-4 gange på en måned ville jeg ikke selv have
betænkligheder ved at lave en god gang kødsovs med pasta,
du kan jo evnt smide en vitaminpille i hvis du vil værer sikker,
og en æggeblomme hvis du vil værer rigtig god ved hende
En god gang havregrød med fisk/kød i vil hun sikkert også
værer glad for, det kommer helt an på hvor tit du vil give det.
Der er da en stor glæde ved selv at lave maden til sin hund,
uanset om det er råt eller tilberedt, dåsemad/tørkost
er da også kedeligt for en selv at serverer synes jeg

/Jens (som er for doven til at koge/stege hundenes kød)

Fra : lh

Dato : 17-10-07 09:58

> [...]
> uanset om det er råt eller tilberedt, dåsemad/tørkost
> er da også kedeligt for en selv at serverer synes jeg

Fuldstændig enig. Og det er hver dag til hendes aftensmad, jeg gerne vil
give lidt andet end det "kedelige" tørfoder. Hun får ikke kartofler og sovs,
som en anden fortalte, men hun får da kød (en frikadelle eller andet når jeg
selv laver mad), men da jeg gerne vil give hende det hver dag, så skulle det
jo være noget "rigtigt" så hun får det hun skal have.

lh

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 11:15

lh, skrev:

> [...]
> frikadelle eller andet når jeg selv laver mad), men da jeg gerne vil
> give hende det hver dag, så skulle det jo være noget "rigtigt" så hun

Nu skal jeg bare værer helt med, er din plan at du selv vil
gå over til at lave hendes mad dagligt, for det kan du sagtens.
Men så vil jeg faktisk vende tilbage til mit oprindelige råd med
at bruge El Kama som grundbase, det er også dejligt nemt.
Så har du jo rig mulighed for at varierer kødet ud over det.
Når du har lagt dig fast på at det ikke må værer råt vil jeg
så mene at du bør tilsætte et vitaminpulver.
Og hvis du ikke giver mange kødben så også tilsætte kalk.

Du finder i sagens natur ikke noget færdigfoder der er varieret,
og du går da også glip af glæden ved selv at lave hendes mad.
At næringsværdien ved tilberedt kød ikke er lige så høj som
ved råt vil jeg mene du nemt kan kompencerer for,
og ende op med et foder der er lige så sundt eller sundere end tørkost,
og som næsten med garanti vil glæde din hund meget mere.

Du kan da prøve at købe en lille pose El Kama og se hvordan det går,
det gjorde min Far, og nu hænger han på den

/Jens

Fra : lh

Dato : 17-10-07 11:54

> [...]
>
> Du kan da prøve at købe en lille pose El Kama og se hvordan det går,
> det gjorde min Far, og nu hænger han på den

Måske jeg er doven og ikke "gider" gå tilbage i tråden for du har måske
skrevet hvor jeg får det henne. Men hvis ikke, hvor køber jeg det så?

lh

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 12:18

lh, skrev:

> Måske jeg er doven og ikke "gider" gå tilbage i tråden for du har
> måske skrevet hvor jeg får det henne. Men hvis ikke, hvor køber jeg
> det så?

Du får da bare linket en gang mere
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=19
De har også flere andre gode ting, men det kan
du jo selv lige kigge lidt på.

Det bliver leveret lige til døren, mener det er
15 kr der kommer på i fragt.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 16-10-07 12:47

> [...]
> Her er jeg tom for idéer. Det er en lille hund så hun kræver ikke de store

hej lh

her kan du finde inspiration til hjemmelavet hundemad:

http://www.madtilhunden.dk/

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-07 16:25

> [...]
> Her er jeg tom for idéer. Det er en lille hund så hun kræver ikke de store

Stik hende en gammel høne, så kan hun få et par dage til at gå med den

M.V.H....Benny..

Fra : Coppi

Dato : 16-10-07 17:15

"Jeg fodrer med Olivers, men hver lørdag eller søndag når vi andre får noget
guf køber jeg en lille bakke vådfoder hos købmanden. Det er sikkert af en
ganske underlødig kvalitet, men hundene elsker det og de får det oven i
deres tørkost. Ellers gør en klat leverposteg lykke.
Vi andre spiser vel heller ikke altid sådan helt efter reglerne.
PS vores kan altså også godt lide sovs og kartofler oven i deres mad

Coppi

Fra : pwh

Dato : 16-10-07 17:27

Benny Mortensen, skrev:

> Stik hende en gammel høne, så kan hun få et par dage til at gå med
> den

Ja mon ikke, sådan en gammel høne går vel ikke så hurtigt

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-10-07 13:45

> Ja mon ikke, sådan en gammel høne går vel ikke så hurtigt
>
> /Jens

Det ved jeg nu ikke, prøv at sige som et franskbrød, eller en skål ris....

Så kan det næsten være farligt at komme i vejen

M.V.H....Benny..

Fra : hafelaffen

Dato : 17-10-07 09:59

Hejsa Ih

Du skrev tidligere i denne tråd :

""Nogen der kan anbefale noget? Og hvis, hvor købes det så?""

Du kunne jo eventuelt kaste et blik på vores hjemmeside.

www.Halles.dk

Mange Hilsner
Bo

Fra : lh

Dato : 17-10-07 10:17

"hafelaffen" <hafelaffen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tak for tippet, men for mig at se er det stadig "kun" tørkost. jeg var ude
efter noget godt vådfoder også. Det findes til katte, men til hunde syntes
jeg ikke der er det store udvalg. I hvert fald ikke her hvor jeg bor, hvis
ikke man vil tage til takke med Brugsens, Nettos, Faktas´ o.s.v.

lh

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 11:27

hafelaffen, skrev:
> [...]
>
> ""Nogen der kan anbefale noget? Og hvis, hvor købes det så?""
>
> Du kunne jo eventuelt kaste et blik på vores hjemmeside.

Det var da ellers noget af en påstand de kommer med

************
Hunden er et vanedyr som har det bedst hvis
den spiser den samme mad, samme tid hver dag.
************

Mine hunde (barffodret) føler jeg mig helt overbevist
om at de sætter pris på at få noget forskelligt.
Fodringstidspunkterne varierer da også,
tvivler på at hunde i naturen æder det samme hver dag
og på samme tidspunkt

Men ellers lyder det da som et godt tørfoder
ud fra deklarationen

/Jens (som stejler over den slags påstande)

Fra : hafelaffen

Dato : 17-10-07 11:22

> Tak for tippet, men for mig at se er det stadig "kun" tørkost. jeg var ude
> efter noget godt vådfoder også.

Hejsa Igen
Nu skal jeg ikke tærske langhalm i det her
Men prøv at kigge på dette link :

http://www.cultus.dk/magnusson-blanda.htm

Er det sådan noget du er ude efter ?
Det er et blandingsfoder...

Mange Hilsner
Bo

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 11:31

hafelaffen, skrev:

> Hejsa Igen
> Nu skal jeg ikke tærske langhalm i det her
> [...]

Det er da bare hvede og olie.
Det kommer mine hunde med garati aldrig til at leve af.

/Jens

Fra : lh

Dato : 17-10-07 11:59

> Det er da bare hvede og olie.
> Det kommer mine hunde med garati aldrig til at leve af.
>
> /Jens

Jeg er enig i at min hund skal have noget med kød i. Og jeg har faktisk
prøvet at give hende noget råt kalvehjerte - som hun fik dårlig mave af en
uges tid - ved nu ikke om det var det, men det var det eneste anderledes
hun fik, måske det er et tilvænnignssprøgsmål.
Men da det ikke er sjovt at komme hjem til et overskidt hus, og en stor
dyrlægeregning til følge, så vil jeg nok fortrække at lave noget som er
tilberedt.

lh

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 13:13

lh, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig i at min hund skal have noget med kød i.

Nu er det så også meningen at man tilsætter kød til det
som Bo linker til.

> [...]
> dårlig mave af en uges tid - ved nu ikke om det var det, men det var
> det eneste anderledes hun fik, måske det er et tilvænnignssprøgsmål.

Det er det, men så er du ovre i barf som du ikke ville hører tale om
De fleste anbefaler også at man enten kører med råt eller med tørkost,
andre hunde fungerer så fint på en blanding.

> Men da det ikke er sjovt at komme hjem til et overskidt hus, og en
> stor dyrlægeregning til følge, så vil jeg nok fortrække at lave noget
> som er tilberedt.

Det er måske også det sikreste, som sagt er det barfsnak
Men før i tiden var det ikke ualmendeligt at tilberede maden selv
til hunde, og de levede da fint nok, mange probs er nok opstået med tørkost.
Min egen Faster har haft mange Boxere før i tiden, men aldrig givet tørkost,
hun fodrede så ikke med råt kød som jeg, men kogte det vist i stedet for.
Mange af de "fiduser" vi barfere bruger kan du jo også sagtens bruge
selv om du ikke giver kødet råt.
Du spørger bare, så har jeg da flere forslag til hvad du kan give
som vil værer gavnligt.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 17:56

lh, skrev:

> [...]
> dårlig mave af en uges tid - ved nu ikke om det var det, men det var
> det eneste anderledes hun fik, måske det er et tilvænnignssprøgsmål.

Jeg kom lige i tanke om dette produkt, har ikke prøvet det selv.
http://www.dogxperts.com/default.efact?pid=2097&mid=0&hid=1318&sub=1318
Jeg ved godt at det er råt kød, så det er lidt OT
Men jeg ved også at det der afholder mange fra barf er frygten
for at hunden ikke er dækket ind med vitaminer/mineraler.
Det burde ikke værer et problem med dette foder,
til gengæld bliver du snydt for selv at lave maden

/Jens (som på forhånd beklager at han kom med et baflink)

Fra : hafelaffen

Dato : 17-10-07 16:59

Hejsa Jens

> Det var da ellers noget af en påstand de kommer med
>
> ************
> Hunden er et vanedyr som har det bedst hvis
> den spiser den samme mad, samme tid hver dag.
> ************

Hmmm... det kan du egentlig have lidt ret i... Jeg vil lige tage det
til efterretning

> Men ellers lyder det da som et godt tørfoder
> ud fra deklarationen

Ja, det er også det vi hører fra vores kunder.

> /Jens (som stejler over den slags påstande)

/Bo ( Som godt kan forstå at folk stejler over forskellige
påstande

Fra : hafelaffen

Dato : 17-10-07 16:59

Hejsa Jens

Fra : hafelaffen

Dato : 17-10-07 21:26

Hejsa Jens

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 21:43

> /Bo ( Som godt kan forstå at folk stejler over forskellige
> påstande

Oven i købet 3 gange

/Jens