God oplevelse med hund over weekenden
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 14-10-07 07:50

Hej.
En lille beretning fra en stolt "far".
Vores lille Leffe var til dyrelægen for 2. gang i fredags, og fik nr. 2
vaccine og en chip, så nu er han officielt min hund.
Han tog det helt cool og roligt, selvom Liana stod og pillede ham i
munden, på kuglerne, stak ham med nåle osv.
Han var bare rigtig sund og rask, og han er en rigtig charmetrold på
2200g, der ligner en hund, ikke en hvalp, bare mindre.
Vi har lige fra dag 1 taget ham ud og se andre mennesker, og så vidt
muligt også andre dyr, det har virkelig været det rette at gøre.
Lørdag formiddag ville vi tage i skoven med vovsen, det skulle være så
godt, havde jeg hørt, og det var da en klar underdrivelse.
Min gamle far har lige været en dag på hospitalet, ikke noget han
plejer, så der har været spænding af den dårlige slags, siden i
torsdags, han er rimelig tosset med vores lille hund, men har svært ved
at komme ned til den, så ham fik vi også pakket ind i bilen, og så
afsted til Oxbjergvej, Ejby/Hvissinge indgangen til Vestskoven, som er
hegnet ind og tilladt at have løse hunde.
Da vi ankom var der en Brian-type der var ved at slæbe sine to Bulldogs
hen til sin bil, i nakkedellen. Vi ventede lige på at hans kræ var væk,
før vi tog vores ud, de så sgu ikke rare ud, og ville helst have en god
oplevelse.
Ind af lågen, bliver mødt af nogen flinke mennesker, og fire hunde i
30-35kg klassen omringer Leffe, skal lige se om det er mad eller en
hund
Jeg troede at han ville ligge sig på ryggen med det samme, men nej,
snuse, snuse, og så kigge på de stores voldsomme leg, og forsøge at
deltage. Vi havde en 8m rulle-op-snor i ham, så han var lidt hæmmet,
men vi anede ikke hvad vi kom til, så vi turde ikke lade ham være fri.
En lille vandring, så meget den gamle kunne klare, og så tilbage, nu
med hund uden snor.
Det var pragtfuldt at se ham lege, snuse, opleve, og at have både
kæreste og far med. Alle hunde og ejere vi mødte var bare flinke og
rare ved os, de kunne godt se at vores lille mand var ny "i flokken".
Jg kan klart anbefale det, og vil da også lige spørge om man kan
risikere at møde nogen af jer derude?
Kai (og Lidt Leffe, han sov på min mave, med hovedet på touchpad'en,
mens jeg skrev dette)

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 09:18

Fister Løgsovs, skrev:

> [...]
> Bulldogs hen til sin bil, i nakkedellen. Vi ventede lige på at hans
> kræ var væk, før vi tog vores ud, de så sgu ikke rare ud, og ville

Det sted har et vist ry for at værer besøgt af kamphunde,
om det er et ondsindet rygte ved jeg ikke helt.
Jeg har kun været der en enkelt gang da det ligger for langt
væk til at jeg synes at oplevelsen er gåturen værd.

> Jg kan klart anbefale det, og vil da også lige spørge om man kan
> risikere at møde nogen af jer derude?

Jeg går næsten dagligt en tur med mine på Damhusengen,
der møder man meget sjældent Briantyper med kamphunde
http://www.hundeskovene.dk/10-49/damhus.shtml

/Jens

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 14-10-07 09:36

pwh frembragte:

> [...]
>
> Jeg går næsten dagligt en tur med mine på Damhusengen,
> der møder man meget sjældent Briantyper med kamphunde

Fedt link.
Jeg kan tilføje et sted, hvor folk går med løse hunde.
Lige mellem Ederlandsvej og Klintekongevej i Herlev, parellelt med
motorvejen er der en eng, hvor der altid er blevet luftet løse hunde.
Ser man på skiltene er det ikke lovligt, men de er næsten rustet væk,
så man skal kigge godt efter.
Da jeg var knægt og legede der, for ca. 30 år siden, var situationen
præcis den samme.
Kommer man med bus eller cykel kan man med fordel køre ind af
Klokkedybet, og dreje ind af stien til højre lige efter at have
passeret under motorvejen.
Med bil kan man parkere på de to tidligere omtalte veje, der er ikke
plads på Havfruevej.
Kai

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 09:56

Fister Løgsovs, skrev:
> [...]
> motorvejen er der en eng, hvor der altid er blevet luftet løse hunde.
> Ser man på skiltene er det ikke lovligt, men de er næsten rustet væk,

Det ligger lidt for langt ude for mig, jeg har ikke bil mere
Jeg kan så kvitterer med at anbefale Ishøj Strandpark,
der kørte vi jævnligt ud da jeg havde bil.
Hunde må gerne værer løse der hele vinterhalvåret.

/Jens

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 14-10-07 12:02

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> at møde nogen af jer derude?
> Kai (og Lidt Leffe, han sov på min mave, med hovedet på touchpad'en, mens

Vi havde kampvognen med i hundeskoven i Hillerød for første gang, for noget
tid siden. Sif (Supreme Infantry Fortress) havde en fantastisk dag hvor hun
mødte alle størrelser og gørelser af hunde. Kun Grand Danios'en kunne pille
det kæphøje af hende og hun lagde en fin hvid klat savl på ryggen af en
labrador-hvalp. Der var en hvid schæfer som slog verdensrekorden i panikløb
da hun så Sif komme buldrende.
Der var løbere og cykelister og det hele gik på forunderlig vis op i en
højere enhed.
Ingen hunde efter løbere, ingen hundeslagsmål. Kun glade hunde og tilfredse
ejere.
Noget tyder på at så længe dyrene har det godt, er de langt nemmere at styre
og kontrollere.
Vi havde ihvertfald ingen problemer, udover at hun ikke kunne trækkes ud af
kurven i de næste to dage.

Michael