Ejerskifte af campingvogn
Fra : Don't@mail

Dato : 19-10-07 18:29

Skal til at sælge vores gamle cv. men hvordan er det lige nu at man skal
forholde sig inden ejerskftet. Når jeg vil ejerskifter vognen for den nye
ejer. Kræver det et forsikringsbevis fra den nye ejer inden den kan
ejerskiftes på motorkontoret eller er nok, at have registeringsattesten med
og så selvfølgelig oplysninger på den nye ejer ?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-10-07 18:40

Don't@mail wrote:
> [...]
> inden den kan ejerskiftes på motorkontoret eller er nok, at have
> registeringsattesten med og så selvfølgelig oplysninger på den nye

Den nye ejer skal underskrive registreringsblanketten. Vognen skal være
synet inden for det seneste år. Jeg er ikke sikker på om der kræves
forsikring på en campingvogn, den er vist dækket af bilens forsikring

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-10-07 18:44

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> være synet inden for det seneste år. Jeg er ikke sikker på om der
> kræves forsikring på en campingvogn, den er vist dækket af bilens

Hentet fra http://www.topdanmark.dk/content/index.php?ID=142
Kort om campingvognsforsikringen
Når du skal forsikre din campingvogn, skal du kun købe en kaskoforsikring.
Du behøver ikke købe en ansvarsforsikring, da du automatisk har denne
forsikring via bilens trækkrogsforsikring. Hvis du forvolder skade på andre
med din campingvogn, er du altså dækket via ansvarsforsikringen på bilen,
der trækker campingvognen.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 20-10-07 09:14

Hjsa

> [...]
>ejerskiftes på motorkontoret eller er nok, at have registeringsattesten med
>og så selvfølgelig oplysninger på den nye ejer ?

Der er kun krav om forsikring, hvis der ikke allerede er det på bilen
trækkrog - det er der som regel.

Vognen skal være synes inden for de seneste år - hvis den er over 10
år gammel - ellers ikke..

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : PA

Dato : 20-10-07 10:00

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trækkrog - det er der som regel.
>
> Vognen skal være synes inden for de seneste år - hvis den er over 10

Hejsa

Angående det med syn så kan man på www.politi.dk læse:
Hvis du har et køretøj, der ikke er omfattet af reglerne om periodisk syn,
f.eks. en motorcykel, en campingvogn eller en traktor, skal køretøjet synes
ved ejerskifte.

Det gælder dog ikke, hvis:

a.. køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden, og
det er godkendt indenfor de sidste 2 år eller
b.. køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden, og det
er godkendt inden for det sidste år.
De har vist glemt at skrive at vognen ikke skal synes når den er under 5 år
gammel. 8)

PA